ایده های برگزاری مراسم جشن تکلیف دخترانه

0

خاطره جشن تکلیف دختران در مدرسه و یا خانه ، يك خاطره شيرين معنوى است، همانطور که ما همچنان خاطره این روز زیبا را که برای خودمان برگزار کرده بودند در ذهن های خود داریم اکنون با چند ایده زیبا میتوانیم خاطره قشنگی برای فرزند خود بسازیم.

مکلف شدن چیست؟

کسانی که به سن تکلیف میرسند لازم است تا درباره موضوع تکلیف و احکام شرعی و همچنین هر مسائله ای که یک جوان باید در زندگی رعایت کند بیاموزد.

برگزاری مراسم جشن تکلیـف یا همان جشن عبادت برای هر مسلمانی اهمیت ویژه دارد مخصوصا در ایران که خوانواده ها بسیار به این موضوع اهمیت میدهند.

لحظه زیبای بندگی

وقتی در مسیر زندگی پیش میرویم لحظات ناب و کمیابی را تجربه خواهیم کرد، یکی از این لحظات کمیاب ، لحظه رسیدن ما به سن تکلیف است، زیرا در این سن میفهمیم که دیگر کودک نیستیم و پا به دنیای بزرگتری میگذاریم، دنیایی که ما هم نقشی در ساختن آن خواهیم داشت.

اکنون ما میدانیم که فرزندمان باید مسئولیتی که خداوند به او داده است را به جای آورد و انسان پاک و مهربانی بماند.

 مراسم جشن تکلیف دخترانه

برگزاری مراسم جشن تکلیف دخترانه

برگزاری مراسم جشن تکلـیف در ایران و کشورهای مسلمان به مناسبت رسیدن فرزندانشان به سن بلوغ دختران انجام میشود تا از این طریق از خداوند سپاسگزاری کنند و سعی کنند انسان خوبی در این دنیا باشد.

امروزه با توجه به شرایط جامعه و اقتضای زمانی که درآن هستیم ، مراسم جشن تکلیف دخترانه به دو صورت برگزار میشود : “جشن تکلیف دخترانه در خانه” و “جشن تکلیف دخترانه در مدرسه” که عموما جشن های مدرسه به صورت گروهی برگذار میشود و خاطرات شیرینی را برای فرزندانتان میسازد، شما نیز میتوانید در منزل برای فرزند خود جشن تکلیف برگزار کنید تا شیرینی این خاطره برای او بیشتر شود.

تم جشن تکلیف دخترانه

جهت برگزاری مراسم خاطره انگیز جشن تکلیف دختران، میتوانید از کم هزینه ترین اقلام مانند ریسه، بادکنک و استیکرها برای تزئین اتاق فرزند خود استفاده نمایید و یا میتوانید از فروشگاه هایی که به صورت تخصصی با هزینه کم اقلام جشن تکلیف دخترانه را اجاره میدهند یا بفروش میرسانند بهره ببرید، یکی از فروشگاه های آنلاینی که چندین سال است به صورت تخصصی در حوزه جشن های مذهبی فعالیت میکند فروشگاه شادی های مذهبی میباشد که از طریق این لینک میتوانید نمونه کارها و تم های مختلف را ملاحظه نمایید، همچنین این فروشگاه اقلام جشن تکلیف را به صورت اجاره ای نیز ارائه میدهد.

چند نمونه از تم های جشن تکلیف دخترانه که میتوانید از آن ایده بگیرید:

مراسم جشن تکلیف دخترانه

 

مراسم جشن تکلیف دخترانه

 

مراسم جشن تکلیف دخترانه

 

مراسم جشن تکلیف دخترانه

آیتم های پیشهادی برای تم جشن تکلیف:

تهیه‌ی تاج بندگی

برای جشن تکلیـف دختران ، تاج بندگی از جمله آیتم های مهم در برگزاری مراسم جشن در منزل یا مدرسه است ، سعی کنید برای دختر دلبندتان تاج درست کنید.

دکور و سن

شما عزیزان برای تزئینات میتوانید از ایده های زیر بهره ببرید تا جشنی خاطره انگیز برای فرزند دلبندتان بسازید:

  • تم ابر و فرشته
  • بادکنک آرایی
  • استفاده از ریسه
  • گیف و تگ
  • ست عبادت
  • رحل و قرآن و تسبیح
  • هدایای اختصاصی
  • عکاسی و فیلمبرداری

نیازی نیست که حتما تمامی این موارد را تهیه کنید ولی قطعا هر میزانی از این اقلام هرچند اندک ویا کم هزینه ولی مطمئن باشید خاطره بسیار شیرینی را در ذهن فرزند شما خواهد ساخت.

پذیرایی جشن تکلیف

شما میتوانید برای این مراسم کیک ها وکوکی های متنوع سفارش بدهید. معمولا هرشخصی برای سفارش کیک خلاقیت خاص خودش را دارد، شما میتوانید کیک ها را به صورت آنلاین سفارش دهید ویا خود در منزل تهیه کنید.

معمولا به عنوان یک ایده، از میان طرح هایی که برای کیک و کوکی های جشـن تکلیف سفارش داده میشود طرح کیک با عروسک های محجبه در بین خانواده ها پرطرفدار تراست.

نتیجه گیری

برگزاری جشـن تکلیف دختران یکی از سنت‌های مهم برای دختران در ایران میباشد. این جشن را که جشن بندگی نیز مینامند آغاز راهی نو برای نوجوانی است و شروعی برای دوره جدید زندگی.

خاطره جشن تكليف دختران در مدرسه و یا خانه ، يك خاطره شيرين معنوى است همانطور که ما همچنان خاطره این روز زیبا را که برای خودمان برگزار کرده بودند در ذهن های خود داریم.

برگرفته از مقاله: جشن تکلیف چیست

نظرات