وحید اشتری کیست؟ بیوگرافی وحید اشتری سیسمونی گیت و حکم زندان

2

وحید اشتری کیست؟ بیوگرافی وحید اشتری سیسمونی گیت و حکم زندان

وحید اشتری خبرنگار و فعال رسانه ای متولد ۵ آبان ۱۳۶۸ است که به اتهام نشر اکاذیب بابت پرونده موسوم به سیسمونی گیت قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به ۱۴ ماه حبس قطعی جدید محکوم شده است. نام وحید اشتری پس از انتشار عکس ها و خبر خرید سیسمونی دختر و داماد محمدباقر قالیباف ریاست مجلس شورای اسلامی از ترکیه موسوم به سیسمونی گیت در فروردین ۱۴۰۱ بر سر زبان ها افتاد. در ادامه به بیوگرافی و سوابق وی می پردازیم

وحید اشتری کیست؟ بیوگرافی وحید اشتری افشاگر سیسمونی گیت و حکم زندان

بیوگرافی وحید اشتری فعال رسانه ای و همسرش

او متولد ۵ آبان ۱۳۶۸ در تهران، مسئول پیشین تشکیلات بسیج دانشگاه تهران، عضو پیشین شورای مرکزی جنبش عدالتخواه، کارشناس علوم سیاسی و فعال رسانه ای می‌باشد. وحید اشتری در فروردین ماه ۱۴۰۱ فروردین ۱۴۰۱ تصاویری از چند عضو خانواده قالیباف هنگام ورود به فرودگاه تهران منتشر شد.

محمدباقر قالیباف، این اقدام را پروژه تخریب سیاسی خود و تخریب مجلس انقلابی خواند.

ماجرای سیمونی گیت وحید اشتری

ماجرای سیسمونی گیت

سیسمونی گیت هشتگ توییتری در پی سفر خانواده محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، به ترکیه بود . انتشار تصاویری از خانواده محمد باقر قالیباف در فرودگاه توسط وحید اشتری منجر به موجی از واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی شد. محمدباقر قالیباف، این اقدام را پروژه تخریب سیاسی خود و تخریب مجلس انقلابی خواند.

پیج اینستاگرام و توئیتر وحید اشتری

@va_ashtari

پیج اینستاگرام و توئیتر وحید اشتری

حکم زندان

در۲۳  آذر ماه ۱۴۰۱ وحید اشتری در دادگاه تجدید نظر بابت پرونده موسوم به سیسمونی گیت به ۱۴ ماه حبس قطعی جدید محکوم شده است.

مرتضی کیا در توییتی نوشت: وحید اشتری در دادگاه تجدید نظر بابت پرونده موسوم به سیسمونی گیت به ۱۴ ماه حبس قطعی جدید محکوم شده است.

حکم زندان وحید اشتری در پرونده سیسمونی گیت

پیش از این در پرونده دیگری مرتبط با دو مسئول دیگر، ۴ سال حبس تعلیقی وی را به ۱۴ ماه حبس تعزیری تغییر داده بودند.

همچنین در پرونده مرتبط با سرباز بابلی هم محکوم به ۹۱ روز حبس شده است.

همه این احکام حبس صادره قطعی می‌باشد.

توضیح قوه قضائیه درباره پرونده وحید اشتری

به گزارش ایسنا، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره حکم پرونده وحید اشتری گفت: آقای اشتری باید بداند که همه ما ملزم به اجرای قانون هستیم و نمی‌شود قسمتی از قانون که به نفع ماست را بپذیریم و قسمت دیگر را نپذیریم. متاسفیم که می‌بینیم کسی از اصحاب رسانه فعل یا ترک فعلی دارد که قابل مجازات است. احکام قبلی و حکم اخیر صادر شده علیه آقای اشتری ربطی به ادعای اخیر (در مورد رئیس مجلس) ندارد و دادنامه اخیر آقای اشتری غیابی است و می‌تواند واخواهی کند.

وحید اشتری

آقای اشتری با وجود ابلاغ وقت دادرسی در دادگاه شرکت نکرده، لایحه‌ای ارسال نکرده یا وکیلی به دادگاه معرفی نکرده است.

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: اقای اشتری در شعبه ۱۰۵۸ دادگاه کیفری دو به اتهام نشر اکاذیب و ضرر به غیر که مربوط به انتشار تصاویر خصوصی شاکی بوده به تحمل دو سال حبس محکوم می‌شود. این فقط یک پرونده نیست. این مجازات برای مدتی تعلیق شده است. پرونده دیگری در شعبه دیگری به اتهام نشر اکاذیب در فضای مجازی به جزای نقدی محکوم شده است.

عکس های وحید اشتری

وی یادآور شد: در پرونده دیگری به اتهام ترغیب مردم به اعمال خشونت به حبس محکوم شده است. در آخرین پرونده به اتهام نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر به دو سال حبس تعزیری و ممنوعیت از فعالیت رسانه‌ای و بستن کلیه صفحاتش محکوم شده است. وی ادعا‌هایی مطرح کرده مبتنی بر اینکه این حکم قبل از موضوع مطروحه در افکار عمومی بوده است. نمی‌دانم چطور این فرد اصرار دارد محکومیت آخرش بابت ادعای مطروحه اخیرش بوده است. نسبت به موضوع پرونده این فرد، دادنامه غیابی است و کسی که محکوم غیابی است می‌تواند واخواهی کند. این فرد در هیچ یک از جلسات دادگاه شرکت نکرده و وکیلی نداشته است، به همین دلیل حکم غیابی صادر شده است و این فرد اگر مطلبی دارد چرا در دادگاه نمی‌گوید؟

سخنگوی دستگاه قضائی خطاب به اشتری گفت: برادر من در دادگاه حضور یابید و اگر نکته‌ای دارید آنجا بگویید.

خانواده و همسر وحید اشتری

از زندگی خصوصی وی اطلاعی در دست نیست

خانواده وحید اشتری

خداحافظی از فضای مجازی

وحید اشتری، فعال رسانه‌ای که در ماجرای سیسمونی گیت به شهرت رسید در توییتی نوشت:

من دیگر هیچ فعالیتی در فضای مجازی ندارم.

علاوه بر مجازی هر نوع فعالیت عدالتخواهانه یا کنش نسبت به مسائل سیاسی اجتماعی ایران هم دیگر ندارم.

این را ناچارا عمومی برای دوستانی می‌نویسم که تک تک از تشکل‌ها یا دانشگاه‌های مختلف جهت دعوت تماس می‌گیرند و من شرمنده‌شان می‌شوم.

2 دیدگاه در “وحید اشتری کیست؟ بیوگرافی وحید اشتری سیسمونی گیت و حکم زندان

  1. نیما گفت:

    وحید اشتری
    شتر دیدی ندیدی

  2. جواد انصاری شیری گفت:

    نظری نداریم بدون شرح …
    عدالت برقرار است

نظرات