محمدمهدی کرمی کیست بیوگرافی محمدمهدی کرمی از دستگیری تا حکم اعدام + جزئیات

20

محمدمهدی کرمی کیست بیوگرافی محمدمهدی کرمی از دستگیری تا حکم اعدام + جزئیات

محمدمهدی کرمی یکی از دستگیر شدگان اعتراضات آبان ماه ۱۴۰۱ است که به جرم مشارکت در قتل روح الله عجمیان حکم اعدام برای او صادر شده بود بامداد شنبه ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱ اعدام شد

بیوگرافی محمدمهدی کرمی

او متولد دهه ۷۱ و اصالتا کرد است و در تهران متولد شده است. محمدمهدی کرمی در اعتراضات چهلم حدیث نجفی در کرج بازداشت شد و متهم ردیف اول قتل روح الله عجمیان می باشد.او در رشته کاراته کار می کرد و چندین عنوان قهرمانی در رشته کاراته دارد.

محمدمهدی کرمی کیست؟ بیوگرافی محمدمهدی کرمی از دستگیری تا حکم اعدام + جزئیات

ماشاءالله کرمی پدر محمدمهدی کرمی که یک دستفروش دستمال کاغذی است و از این راه امرار معاش می کند. پدری که در نظرآباد استان البرز دستفروش دستمال کاغذی است و بر اساس گفته‌های خودش جز محمدمهدی تنها یک فرزند معلول دارد.

او گفته : پسر من چندین قهرمانی کشور در رشته کاراته دارد. من دستفروش هستم و با نان کارگری او را بزرگ کرده‌ام. همه آشنایان، همسایگان و همکارانم می‌دانند من دستفروشی می‌کردم تا این پسر بتواند یک روپایی ورزشی بگیرد و افتخارآفرینی کند. من نمی‌دانم امروز دادم را به کجا ببرم. روزی که مهدی دستگیر شد، کفش کالج و شلوار راسته پوشیده بود. مگر با این تیپ کسی به تظاهرات می‌رود؟

او گفته: ما از اقوام کرد هستیم. البته مادرم ترک است و پدرم کرد است. به خدا ما شیعه هستیم و کشورمان را دوست داریم. تورو خدا به پسر من حبس ابد بدهید، اما اعدام نکنید، هر لحظه ممکن است بچه‌ام اعدام شود

حکم اعدام محمدمهدی کرمی

اجرای حکم اعدام محمدمهدی کرمی

محمدمهدی کرمی اعدام شدند

میزان: قوه قضائیه از اجرای حکم اعدام ۲ تن از محکومان شهادت روح الله عجمیان در کرج خبر داد.

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: محمدمهدی کرمی و سید محمد حسینی، از عوامل اصلی شهادت سیدروح‌الله عجمیان، صبح امروز ۱۷ دی ۱۴۰۱ به دار مجازات آویخته شدند.

اظهارات پدر محمد مهدی کرمی درباره حکم اعدام پسرش

اعتماد نوشت: گفت‌وگو با ماشاءالله کرمی پدر محمد مهدی -پسری که محکوم به اعدام شده: محمد مهدی کرمی محکوم به اعدام شده است. خودش چهارشنبه ساعت ۲بعدازظهر به ما زنگ زد و گفت بابا حکم‌ها را به ما داده‌اند؛ حکم من اعدام است. پسرم گریه می‌کرد و می‌گفت به مامان چیزی نگو… مادرش وابستگی زیادی به مهدی دارد. پسرم ورزشکار است و همیشه تلاش می‌کرد که افتخار کسب کند. اگر اتفاقی برای مهدی بیفتد، زندگی ما هم به پایان می‌رسد. به آقای آصف حسینی گفتم، تو رو خدا دوبار، حبس ابد به بچه من بدهید، اما او را اعدام نکنید.

 

محمدمهدی کرمی قاتل شهید روح الله عجمیان

ماجرای شرکت در اعتراضات

خودش در فیلمی که از او منتشر شده می‌گوید، برای مراسم چهلم حدیث نجفی رفته اما این حرکت ناگهان به اعتراضات شدید ختم شد.

جرم و علت دستگیری محمد مهدی کرمی

۱۴ آبان ماه و ۲ روز بعد از این حادثه حسین فاضلی هریکندی رئیس‌کل دادگستری استان البرز از دستگیری تعدادی از عوامل شهادت این بسیجی خبر داد.

به گفته رئیس کل دادگستری استان البرز تعدادی از اراذل و اوباش که با استفاده از چاقو، قمه، پنجه بوکس و سنگ در به شهادت رساندن بسیجی سید روح الله عجمیان در روز پنجشنبه ۱۲ آبان ماه در کمالشهر کرج نقش داشتند با دستورات قاطع قضایی، توسط اداره کل اطلاعات استان البرز شناسایی و بازداشت شدند.

۲۱ آبان ماه و ۹ روز بعد از این جنایت کیفرخواست متهمان پرونده شهادت روح الله عجمیان صادر شد.

به گفته رئیس کل دادگستری استان البرز «افساد فی الارض از طریق ارتکاب جرایم متعدد علیه امنیت کشور و حمله به مامورین نیروی مقاومت بسیج و فراجا و جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد که موجب اخلال شدید در نظم عمومی و ناامنی در کشور و منتهی به شهادت بسیجی حافظ امنیت، سید روح الله عجمیان شد»، «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور» برخی از اتهامات متهمان است که در کیفرخواست قید شده است.

چهارشنبه ۹ آذرماه و ۱۸ روز بعد از صدور کیفرخواست اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده ۱۵ نفر در شعبه اول دادگاه انقلاب استان البرز به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید آصف‌ الحسینی با حضور مستشاران دادگاه، وکلای متهمان، متهمان و همچنین پدر، مادر و بستگان بسیجی شهید سید روح الله عجمیان برگزار شد.

نماینده دادستان در این جلسه گفت: متهم محمد مهدی کرمی فرزند ماشاالله به اتهام افساد فی الارض از طریق جرایم‌علیه امنیت کشور، حمله به ماموران بسیجی، اجتماع و‌ تبانی علیه امنیت کشور، انتشار فراخوان‌ علیه نظام در فضای مجازی بازداشت شده است.

وی افزود: متهم محمد مهدی کرمی به‌ همراه دوستانش علی معظمی، رضا شاکر و نجیب محمدی از نظر آباد خارج و برای حضور در تجمعات غیر قانونی به کرج آمده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آصف الحسینی در ادامه از متهم ردیف اول محمد مهدی کرمی فرزند ماشالله خواست که در جایگاه متهمین قرار گرفته و توضیحات خود را ارائه دهد.

متهم در ادامه جلسه دادگاه گفت: حرف‌های نماینده دادستان درست است اما گفته شد که من یک ضربه به پهلوی شهید وارد کردم که اینطور نبوده است.

وی افزود: آقای قاضی من جوان هستم و گول خوردم چرا که جو زیاد سنگینی در صحنه واقعه حاکم بود. در حضور شما از گناهی که مرتکب شده‌ام توبه می‌کنم و به خانواده شهید هم تسلیت می‌گویم.

در ادامه قاضی پیرو سوالی از متهم پرسید: به ما بگویید جرم این شهید چه بوده که باید به این نحو مظلومانه کشته شود و چرا باید این شهید مثل اربابش سیدالشهدا عریان به شهادت برسد؟

متهم در ادامه گفت: آقای قاضی من جو زده بودم. پیرو مطالبی که از رسانه‌های خارجی می‌شنیدم گول خوردم و خیلی چیزها موجب این شد که این مسائل پیش بیاید.

قاضی در ادامه پرسید: بگویید چه کسانی با شما تماس گرفته بودند یعنی چه گروهک‌ها و چه شبکه‌هایی به شما برای این قبیل اقدامات دستور می‌دهند؟

متهم در پاسخ گفت: شب یازدهم آبان ماه بود که یکی از دوستانم به من پیام داد و گفت فردا دوازدهم آبان روز چهلم حدیث نجفی است و ما هم برای ابراز همدردی در آن مراسم آماده می‌شویم لذا من هم قصد کردم که در این مراسم حاضر شوم. در روز ۱۲ آبان نزدیک ۱۱ صبح بود که به ترافیک اتوبان رسیدم. از ماشین پیاده شدم و با افراد حاضر در صحنه شعار دادم و به سمت مأمورین سنگ پرتاب کردم. در ادامه به سمت زیرگذر که رفتم مشاهده کردم که جمعی از افراد در آنجا تجمع کرده‌اند. لذا در ادامه من هم به این جمع پیوستم و شنیدم که فردی فریاد می‌زند بسیجی بسیجی. در ادامه دیدم که بسیجی روی زمین افتاده و دو الی سه نفر بالای سرش ایستاده‌اند و با سنگ و چوب به سر و صورتش ضربه می‌زنند.

وی تأکید کرد: ۳۰ الی ۴۰ نفر بالای سر بسیجی شهید تجمع کرده بودند و به آن ضربه می‌زدند.

متهم در ادامه گفت: در محل صحنه حادثه شاهد این بودم که برخی افراد سلاح سرد اعم از چاقو و پنجه‌بوکس و سنگ در دست داشتند.

قاضی در ادامه از متهم پرسید: آیا کسی که اعتراض دارد باید با اسلحه سرد به خیابان بیاید؟

متهم: خیر. چیزی که عقل حکم می‌کند نباید اینطور باشد. افرادی که در آن صحنه حاضر بودند هرکاری می‌کردند.

قاضی در ادامه از متهم پرسید، شما جزو اولین نفراتی بودید که به شهید ضربه زدید، مقداری درباره صحنه واقعه توضیح دهید.

متهم در پاسخ گفت:‌ شهید عجمیان زیر سه دقیقه به شهادت رسید. من با دست چپم دستم را روی شانه شهید انداختم و با یک سنگ به سرش ضربه زدم. سنگ وقتی به سرش خورد خرد شد. بعد از اینکه سنگی به سر شهید زدم سه ضربه با مشت به سرش کوبیدم و دیدم که با چاقو و سنگ شهید را می‌زنند و در ادامه دیدم شهید روی زمین افتاده است.

وی افزود: همچنین در صحنه حادثه مشاهده کردم که فردی روی پهلو و شکم شهید عجمیان می‌پرید. من هم وقتی وضعیت خلوت شد یک ضربه به شهید زدم و فرد دیگری با چاقو به دنده چپ شهید ضربه وارد کرد.

در ادامه قاضی از متهم پرسید: چه کسی با چاقو به دنده شهید ضربه کرد.

متهم در ادامه گفت: سید محمد حسینی سه ضربه چاقو به ناحیه شکم و پهلوی شهید وارد کرد.

متهم در ادامه گفت: من بعد از مشاهده این صحنه شهید را روی زمین کشیدم و بعد یک ضربه به سر و صورت شهید وارد کردم.

قاضی پرونده در ادامه از متهم پرسید: چه کسان دیگری به شهید ضربه زدند، اسامی آنها را نام ببرید.

متهم در پاسخ گفت: در این جمع فقط می‌توانم به اسم سید محمد حسینی اشاره کنم چرا که من ضربات چاقوی وی را با چشم خودم مشاهده کردم.

متهم در ادامه گفت: حاضرم قسم بخورم که بیش از ۳۰ الی ۴۰ نفر در به شهادت رساندن شهید دست به یکی کرده بودند.

قاضی پرونده در ادامه از متهم پرسید: چرا شما با این بسیجی این رفتار را داشته‌اید؟ چرا جنازه شهید را عریان و در آسفالت می‌کشیدید؟

متهم در پاسخ به قاضی گفت: اگر می‌خواهید از من واقعیت را بشنوید باید بگویم که من قربانی حرف‌های رسانه‌های دشمن شدم.

قاضی در ادامه از متهم پرسید: چرا باید وقتی شهید جان دارد به سر و صورت آن ضربه بزنید؟ دشمن چه نقشی به شما داده بود؟ عوامل دشمن در داخل چه کسانی بودند و شما از چه کسانی دستور می‌گرفتید؟

متهم در پاسخ گفت: من تحت تأثیر این حرف‌ها بودم و با صراحت می‌گویم که گول خوردم.

در ادامه این جلسه قاضی پرونده از نماینده دادستان خواست تا اظهارات باقیمانده خود را مطرح کند.

نماینده دادستان در ادامه این جلسه خطاب به متهم گفت: شما حضور خودتان در فیلم منتشر شده را قبول دارید؟

متهم : بله.

نماینده دادستان در ادامه گفت: اقدام شما باتوجه به اینکه شهید زخمی بوده مصداق بارز قتل عمد است چرا که ضربه شما به پهلوی متهم در فیلم قابل مشاهده است.

متهم در ادامه گفت: من به پهلوی شهید ضربه نزدم من فقط دو الی سه ضربه به صورت شهید وارد کردم.

متهم در ادامه بیان کرد: اگر یقین داشتم امروز اینجا نبودم لذا من نمی‌توانستم موضوعات را درست تحلیل کنم و گول خوردم.

در ادامه این جلسه وکیل مدافع متهم کرمی گفت: صرف نظر از اقرار متهم و باتوجه به اینکه وی صداقتی در بیان موضوعات داشته لذا از دادگاه تقاضای عفو و بخشش برای وی دارم.

قاضی در ادامه از متهم خواست که آخرین دفاعیات خود را در این جلسه مطرح کند.

متهم گفت: من در جریان این حادثه در حال خودم نبودم و کاملاً تحت تأثیر جو قرار گرفته بودم. ضربات من به شهید کشنده نبود. من امروز پشیمان هستم و از خدا طلب بخشش و توبه دارم.

20 دیدگاه در “محمدمهدی کرمی کیست بیوگرافی محمدمهدی کرمی از دستگیری تا حکم اعدام + جزئیات

  1. اجتمانو گفت:

    ممنون از این مطلب کاربردی

  2. فقط خدا گفت:
    4
    1

    اللهم الجعل عواقب امورنا خیرا

  3. سارا گفت:
    4
    12

    اگر واقعا پشیمون بود خدا رحمتش کنه .اما واقعا اعدام حقش بود .همه وقتی زیر تیغن مظلوم میشن

  4. محمد گفت:
    24
    20

    چرا وقتی داشتی می‌زدی به عاقبتش فکر نکردی؟ نه که دولت بگیردت من کاری با گرفتن یا نگرفتن دولت ندارم . میگم چقدر بیشرف بودی کسی را که داشت جان میداد در خیابان روی آسفالت میکشیدی؟؟ می‌زدی چقدر پست و بی وجدانی مرگ برایت کمترین تقاص است یادت باشد اگر دولت هم نکشد روی خوش در دنیا نخواهی دید

  5. فاطمه گفت:
    26
    19

    خدا لعنت کنه اون‌کسانی که آتیش و در ایران روشن کردن و هر روز با هشتگ زدن هاشون هیزم ریختن چطور شد که مردم ایران که مهربانترین مردم هستن اینطور وحشیانه رودررو قرار گرفتن چی شد که رحم و‌مروت از بین رفت

  6. تینا گفت:
    23
    33

    جالبه موقعی که تو اغتشاشات شرکت می کرد پدر کادر نداشت موقعی که جوون مردم رو شهید کرد پدر مادر نداشت الان پدر مادر دار شده؟ اون موقع خواب بودن نامان باباش؟

  7. Qaz گفت:
    22
    20

    البقره
    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِصَاصُ فِي الْقَتْلَى الْحُرُّ بِالْحُرِّ وَالْعَبْدُ بِالْعَبْدِ وَالْأُنثَىٰ بِالْأُنثَىٰ فَمَنْ عُفِيَ لَهُ مِنْ أَخِيهِ شَيْءٌ فَاتِّبَاعٌ بِالْمَعْرُوفِ وَأَدَاءٌ إِلَيْهِ بِإِحْسَانٍ ذَٰلِكَ تَخْفِيفٌ مِّن رَّبِّكُمْ وَرَحْمَةٌ فَمَنِ اعْتَدَىٰ بَعْدَ ذَٰلِكَ فَلَهُ عَذَابٌ أَلِيمٌ
    ﺍی ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ، (ﺣﻜﻢ) ﻗﺼﺎﺹ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ی ﻛﺸﺘﻪ ﺷﺪﮔﺎﻥِ (ﺑﻪ ﻋﻤﺪ،) ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﻣﻘﺮّﺭ ﺷﺪ؛ ﺷﺨﺺ ﺁﺯﺍﺩ ﺩﺭ ﺍﺯﺍی (ﻛﺸﺘﻦ) ﺷﺨﺺ ﺁﺯﺍﺩ، ﺑﺮﺩﻩ ﺩﺭ ﺍﺯﺍی (ﻛﺸﺘﻦ) ﺑﺮﺩﻩ، ﻭ ﺯﻥ ﺩﺭ ﺍﺯﺍی (ﻛﺸﺘﻦ) ﺯﻥ (ﻗﺼﺎﺹ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺑﺮﺍی ﻛﺸﺘﻪ ﺷﺪﻥ ﻳﻚ ﻧﻔﺮ ﺑﺎﻳﺪ ﺗﻨﻬﺎ ﻗﺎﺗﻞ ﺍﻭ ﻛﻪ ﻳﻚ ﻧﻔﺮ ﻭ ﻫﻢ ﺟﻨﺲ ﻭ ﻫﻢ ﺳﻨﺦ ﺍﻭﺳﺖ، ﻗﺼﺎﺹ ﺷﻮﺩ ﻭ ﻧﻪ ﺑﻴﺸﺘﺮ). ﻭﻟﻲ ﺍﮔﺮ ﺑﺨﺸﻲ (ﻳﺎ ﻫﻤﻪ ی ﺣﻖ ﻗﺼﺎﺹ)، ﺑﺮ ﻛﺴﻲ (ﻛﻪ ﻣﺴﺘﺤﻖ ﻗﺼﺎﺹ ﺷﺪﻥ ﺍﺳﺖ،) ﺍﺯ ﺟﺎﻧﺐ ﺑﺮﺍﺩﺭ (ﺩﻳﻨﻲ) ﺧﻮﺩ ﺑﺨﺸﻴﺪﻩ ﺷﻮﺩ (ﻭ ﺣﻜﻢ ﻗﺼﺎﺹ ﺍﻭ ﺑﻪ ﺧﻮﻥ ﺑﻬﺎ ﺗﺒﺪﻳﻞ ﺷﻮﺩ)، ﺑﺎﻳﺪ (ﻭﻟﻲ ﺩم،) ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﻭ ﭘﺴﻨﺪﻳﺪﻩ ﺩﻧﺒﺎﻝ (ﺧﻮﻥ ﺑﻬﺎ) ﺭﻭﺩ، ﻭ (ﻗﺎﺗﻞ ﻧﻴﺰ) ﺑﺎﻳﺪ (ﺧﻮﻥ ﺑﻬﺎ ﺭﺍ) ﺑﻪ ﻧﻴﻜﻮﻳﻲ ﺑﻪ ﻭﻟﻲّ ﻣﻘﺘﻮﻝ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﻛﻨﺪ. ﺍﻳﻦ (ﻛﻪ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﺑﻪ ﺟﺎی ﻗﺼﺎﺹ ﻛﺮﺩﻥ، ﺧﻮﻥ ﺑﻬﺎ ﺑﮕﻴﺮﻳﺪ)، ﻣﻬﺮﺑﺎﻧﻲ ﻭ ﺗﺨﻔﻴﻔﻲ ﺍﺯ ﺟﺎﻧﺐ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺗﺎﻥ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﻫﺮ ﻛﺲ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ (ﻳﻌﻨﻲ ﺑﺨﺸﻴﺪﻥ ﻗﺎﺗﻞ ﻭ ﺭﺍﺿﻲ ﺷﺪﻥ ﺑﻪ ﺧﻮﻥ ﺑﻬﺎ، ﻳﺎ ﻛﺸﺘﻦ ﻗﺎﺗﻞ، ﺍﺯ ﺣﺪّ ﺧﻮﺩ) ﺗﺠﺎﻭﺯ ﻛﻨﺪ، ﻋﺬﺍﺏ ﺩﺭﺩﻧﺎﻛﻲ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺷﺖ.(١٧٨)

  8. ترانه گفت:
    33
    37

    زن ایرانی قرصاتو باز نخورده اومدی نظر دادی .یک نفر رو کشته خانواده فرد کشته شده میخوان مقابله به مثل کنن .حقشونه .به شما چه ارتباطی داره که میگید اعدام نکنن .از کیسه خلیفه می بخشید ؟قاتله .جون گرفته .جونش رو باید بده .این پروسه دادگاه هم فرمالیته هست .تهش اعدامه .

  9. مهدوی گفت:
    31
    55

    حیف اسم محمد مهدی که روی این گذاشتن

  10. مرتضی گفت:
    20
    66

    پدرش رو هم تنبیه کنید بخاطر این تربیتش

  11. یک ایرانی گفت:
    38
    68

    #اعدام_کنید..

  12. زن ایرانی گفت:
    30
    30

    خانم مینا بچه ی من نه ولی شماو خانوادت انگار خودتونو لایق میدونید پس انشالا همون میشه که برای من نوشتید..
    بچه ی مردم منظورت مزدورای که با اسلحه میان خیابون دیگه؟؟ شمام مثل خیلیای دیگه با شما حرفی نیست… بابا یکم یه نگاه به اطرافتون بندازید حال مردمو ببینید چند تا مقاله بخونید ببینید کجای دنیایم ببینید چقد عقلیم بعد ادعای فهمیدنتون بشه

  13. نهال گفت:
    35
    54

    فقط چون اومده اعتراض کرده تو عذان صبح اعدامش میکنید!

  14. مینا گفت:
    50
    36

    زن ایرانی ک می‌نویسید مرگ‌ رو خدا میده..بله مرگ خدا میده ولی بدست این اشغالیهای ببشرف..بچه مردمو تکه تکه کردن غریب گیر اوردن و شیر شدن و بعد میگی اعدامشون نکنن…حیفه بگم مثل این پسر بچت باشه چون لیاقت میخواد ولی بفرض تو خیابون تکه تکش میکردن همینو میگفتی؟ک اعدام نکنیدددد؟بچه مردم بچه نیست ؟…شما هم یک روانی بیش نیستی ک همچین حرفی رو میزنی…خدا لعنت کنه ظالم رو و کسی ک رو ظلم چشماشو میبنده

  15. زن ایرانی گفت:
    53
    62

    من نظرو مینویسم ولی اگه مردید بزارید اگه مردیددددد نظرات همرو بزارید
    حق اعدام ندارن مرگو خدا میده ….طلبه های قم و چهل جای ایرانم حتی اومدن میگن حکمش اعدام نیست بعد شما اینجا هم ‌…مالی میکنید!

  16. صنم گفت:
    49
    71

    کاش زودتر اعدامشون کنن

  17. سهیل گفت:
    44
    23

    این بچه همونه که عجمیان و رو زمین میکشه؟

  18. محدثه گفت:
    77
    62

    چه پدر پررویی داره که راحت میگه پسر من بی گناه و من فقط همین بچه رو دارم…. فقط بچه تو بچه هست؟ اون بنده خدا بچه مردم نبود؟ فقط تو نمیخوای داغ ببینی؟؟؟؟ چرا راحت میگی بچه من بی گناهه ولی تو فیلم معلومه پسرت چه غلطی داره میکنه…یه جانی تحویل جامعه دادی نگرانش هم هستی؟؟؟ پسر قصی القلب تو رو باید همونجوری لخت رو زمین کشید و زد تو سرش تا تو بفهمی پسرت چه غلطی کرده….مردشور اون ورزش رو ببرن که تو با افتخار میگی پسرم ورزشکاره….خدا لعنتتون کنه

  19. سیاوش گفت:
    61
    66

    اعدام برای این جانی خیلی کمه

  20. الکس گفت:
    67
    63

    کاش این قاتلین یزید صفت زودتر از دنیا برن و اعدام بشن و زمین از وجودشون پاک بشه

نظرات