حقایق پنهان در مورد ویپ

0

شاید در مورد ویپ، چیزهای مختلفی شنیده‌باشید، اما ویپ دقیقا چیست؟ و چه حقایقی در مورد ویپ وجود دارد. این موضوعی است که ما قصد داریم در این مقاله به بررسی آن بپردازیم. به گفته مرکز اعتیاد، ویپینگ، استنشاق و بازدم آئروسل یا بخار تولید شده توسط سیگار الکترونیکی (ویپ) است. سیگارهای الکترونیکی وسایل الکترونیکی هستند که مایع را گرم کرده و آئروسل تولید می‌کنند.

ویپ‌ها در شکل‌ها و اندازه‌های زیادی وجود دارند. برخی از سیگارهای الکترونیکی شبیه محصولات تنباکوی سنتی مانند سیگار، سیگار برگ و پیپ هستند. برخی دیگر شبیه درایوهای USB یا قلم هستند. سیگارهای الکترونیکی بزرگ‌تر دارای مخزن هستند و شبیه محصولات تنباکوی سنتی نیستند. بیشتر سیگارهای الکترونیکی دارای یک باتری، یک عنصر گرمایشی (اتومایزر) و یک مخزن برای نگهداری مایعات (غلاف) هستند.

سیگارهای الکترونیکی به نام‌های مختلفی خوانده می‌شوند:·         سیگار الکترونیکی·         قلیان‌های الکترونیکی·         مادها·         خودکارهای ویپ·         ویپ‌ها·         سیستم‌های تانک·         سیستم‌های الکترونیکی نیکوتین (ENDS)سیگارهای الکترونیکی با ایجاد آئروسل یا بخار با حرارت دادن مایع کار می‌کنند. این مایع معمولا حاوی نیکوتین به همراه طعم دهنده و سایر مواد شیمیایی است. این مایع اغلب ایجویس e-juice))، مایع الکترونیکی (e-liquid)، مایع ویپ (vape liquid) یا جویس ویپ (vape juice) نامیده می‌شود. مصرف کنندگان سیگار الکترونیکی آئروسل را وارد ریه‌های خود می‌کنند. در ادامه‌ی این مبحث، می‌خواهیم به پنج مورد از حقایق پنهانی که در مورد ویپ وجود دارد بپردازیم:

۱ .    سیگارهای الکترونیکی حاوی نیکوتین هستند!

ویپ

نیکوتین داروی اعتیاد آوری است که در محصولات تنباکو از جمله سیگارهای الکترونیکی یافت می‌شود. یک مطالعه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری نشان داد که ۹۹٪ سیگارهای الکترونیکی فروخته شده در ایالات متحده حاوی نیکوتین هستند. حتی محصولاتی که دارای برچسبی هستند که نشان نمی‌دهند این محصولات حاوی نیکوتین هستند و محصولاتی که مشخصاً نیکوتین ندارند، حاوی نیکوتین هستند.

بنابراین تهیه محصولات اورجینال و مطمئن یک چالش بزرگ است. همانطور که می‌دانید این نوع محصولات، در کشور ما به صورت مقطعی وارد می‌شوند، بنابراین نمی‌توان به راحتی و با خیال راحت محصولات با کیفیت تهیه کرد.

نیکوتین برای مغز نوجوانان مضر است، چرا که مغز تا ۲۵ سالگی به رشد خود ادامه می‌دهد. استفاده از نیکوتین می‌تواند بر بخش‌هایی از مغز که تمرکز، یادگیری، خلق و خو و کنترل تکانه را کنترل می‌کنند، تأثیر بگذارد.نیکوتین همچنین نحوه تشکیل سیناپس‌ها در مغز را تغییر می‌دهد. سیناپس یک ارتباط قوی بین سلول‌های مغزی است که با یادگیری یک مهارت جدید ایجاد می‌شوند. یک مغز سالم و باهوش سیناپس‌های زیادی دارد. استفاده از نیکوتین بر نحوه تشکیل سیناپس‌ها تأثیر می‌گذارد.

۲ .    اثرات استفاده در طولانی مدت نامشخص است!

ویپ

به علت نوظهور بودن ویپ‌ها، تحقیقات پژوهشگران در رابطه با اثرات بلند مدت سیگارهای الکترونیکی همچنان ادامه دارد. دانشمندان بر این باورند که برخی از مواد موجود در بخار ممکن است برای ریه‌ها مضر باشد. یک مثال طعم دهنده‌های سیگار الکترونیکی است. برخی از طعم‌دهنده‌های سیگار الکترونیکی ممکن است برای خوردن بی‌خطر باشند، اما قابل استنشاق نیستند. این به این دلیل است که روده روش‌های متفاوتی برای پردازش مواد نسبت به ریه‌ها دارد.

۳ .    ویپینگ می‌تواند منجر به سیگار کشیدن در آینده شود!

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد جوانانی که از سیگارهای الکترونیکی استفاده می‌کنند، در آینده احتمال دارد میل بیشتری برای کشیدن سیگار سنتی داشته‌باشند. این بر اساس گزارش آکادمی ملی پزشکی در سال ۲۰۱۸ است. این گزارش همچنین نشان داد که استفاده از سیگار الکترونیکی باعث افزایش دفعات و میزان مصرف سیگار در آینده می‌شود. با این حال، استفاده از سیگار الکترونیکی نیز (به مراتب کمتر از سیگار) ناسالم و ناامن است، حتی اگر منجر به سیگار کشیدن در آینده نشود.

۴ .    سیگارهای الکترونیکی برای کودکان و نوجوانان عرضه می شود!

ویپ

همان تاکتیک‌هایی که کودکان را تشویق می‌کند تا محصولات تنباکوی سنتی را امتحان کنند، برای تبلیغ سیگارهای الکترونیکی نیز استفاده می‌شود. تبلیغات می‌تواند از کانال‌هایی استفاده کند که میل به استفاده از ویپ را در کودکان افزایش دهد و این در صورتی است که طبق قانون برای خرید ویپ باید ۱۹ سال به بالا باشید. در سال ۲۰۱۶، تقریبا ۸۰ درصد از دانش آموزان دبیرستانی گزارش دادند که تبلیغات سیگار الکترونیکی را دیده‌اند.بسیاری از سیگارهای الکترونیکی طعمی شبیه میوه و آب نبات دارند که بچه‌ها را به خود جذب می‌کند. بسیاری از جوانانی که از سیگارهای الکترونیکی استفاده می‌کنند، گزارش کردند که با انواع طعم‌دار شروع کرده‌اند و این طعم‌ها دلیل اولیه شروع استفاده از آن بوده است.علاوه بر طعم‌ها و تبلیغات متقاعدکننده، دلایل دیگری نیز وجود داشت که جوانان از سیگارهای الکترونیکی استفاده کردند. بسیاری از جوانان گزارش دادند که سیگارهای الکترونیکی را به دلیل کنجکاوی، اعتقاد به این که نسبت به محصولات تنباکوی سنتی مضر هستند و هزینه‌های پایین‌تر محصولات تنباکوی سنتی، امتحان کرده‌اند.

۵ .    سیگارهای الکترونیکی خود خطرناک هستند!

باتری‌ها‌ی معیوب در سیگارهای الکترونیکی باعث آتش سوزی و انفجار شده‌است. تعدادی از این حوادث منجر به صدمات جدی شده‌است. همچنین ثابت شده‌است که مایع سیگار الکترونیکی خطرناک است. کودکان و بزرگسالان با این مایع مسموم شده‌اند، چه از طریق بلع، تنفس، یا جذب از طریق پوست یا چشم. در سراسر ایالات متحده، حدود نیمی از تماس‌ها با مرکز کنترل مسمومیت برای سیگارهای الکترونیکی مربوط به کودکان پنج ساله یا کمتر است.همانطور که مشاهده کردید، پنج مورد از حقایق پنهان ویپ را بررسی کردیم، اما به طور کلی چرا باید ویپینگ را انتخاب کنیم؟ سوال مهمی که افراد زیادی از آن اطلاعاتی ندارند و ما می‌خواهیم آن را نیز بررسی کنیم.

چرا ویپینگ یک انتخاب مناسب است؟

اولین و مهم‌ترین نکته در مورد ویپ این است که دلیل و هدف خود را از استعمال ویپ برای خود مشخص کنید. اگر شما بر خلاف افراد سیگاری به نیکوتین وابستگی زیادی ندارید و یا از آن دسته افرادی هستید که فقط قلیان میکشید، حتما به سراغ تهیه دستگاه‌های ویپ بروید .حتی اگر فقط به دنبال یک جایگزین مناسب و کم خطر برای سیگار هستید و انتخاب شما دستگاه های ویپ یا ویپ پاد باید بگوییم که انتخاب مناسب و عاقلانه‌ای است. اصلی‌ترین مشخصات ویپ که در هنگام خرید به آن‌ها باید دقت کنید مواردی همچون باتری، اتومایزر و کویل است. پس از این پس به مشخصات دستگاهی که تهیه می‌کنید، دقت کنید و اگر دستگاه از باتری داخلی استفاده می‌کند که نیازی به خرید باتری جداگانه نیست، اما اگر دستگاه نیاز به باتری جداگانه دارد، پس یادتان باشد به تعداد مورد نیازتان باتری ویپ در سبد خرید خود قرار دهید.

برای ویپینگ خود، دلیل داشته‌باشید!

عادات سیگار کشیدن شما تعیین می‌کند که به چه نوع ویپی نیاز دارید. اگر استفاده زیادی از سیگار دارید ، دستگاه ویپ شما به عمر باتری طولانی و تحویل نیکوتین خوب نیاز دارد. عمر باتری بر حسب میلی آمپر ساعت اندازه‌گیری می‌شود که معمولاً در مدل‌های خاص با شماره، نوار یا چراغ نمایش داده می‌شود. اطمینان از عمر باتری کافی به شما این امکان را می‌دهد که هر کجا که هستید در حال حرکت ویپینگ کنید.بسیاری از ویپ‌ها احساس سیگار کشیدن با جریان هوا و گرمای بخار را تقلید می‌کنند که برای جویس نیکوتین بالاتر بهینه‌سازی شده‌اند، که عموماً برای ویپرهای جدید توصیه می‌شود. مقدار قدرت استفاده شده در این ویپ‌ها معمولا کمتر است و تجربه‌ای شبیه به سیگار کشیدن را ارائه می‌دهد. ویپینگ به شما این امکان را می‌دهد که نیکوتین را با گرم کردن مایع الکترونیکی برای تولید بخار استنشاق کنید. این میل به نیکوتین را ارضا می‌کند، اما با ایجاد یک ضربه به گلو که بسیاری از سیگاری‌ها به آن عادت کرده‌اند، حس سیگار کشیدن را نیز تقلید می‌کند. بسته به عادات سیگار کشیدن قبلی شما، انتخاب قوی نیکوتین مناسب در مایع الکترونیکی خود برای لذت بردن از یک تجربه رضایت‌بخش از ویپینگ ضروری است. شما می‌توانید برای تهیه محصولات با کیفیت و اورجینال به سایت فروشگاه روکوویپ مراجعه کنید. از شما سپاسگزاریم که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید.

نظرات