کلاردشت کجاست

0

حتما نام کلاردشت و توصیف آن را شنیده‌اید. یکی از شهرهای زیبای ایران که مسافران زیادی از همه فرصت‌ها برای تفریح در آن استفاده می‌کنند، کلاردشت است. در این‌مقاله می‌خواهیم شما را با این‌که کلاردشت کجاست، آشنا کنیم. اگر به شمال ایران سفر می‌کنید یا دوست دارید جاهای دیدنی بابلسر  را ببینید، حتما این مقاله را تا پایان بخوانید.

 کلاردشت کجاست

کلاردشت یکی از شهرهای معروف شمالی ایران است. اگر بخواهید به شهری با آب‌و‌هوای بی‌نظیر سفر کنید، کلاردشت و زیبایی‌های آن میزبان فوق‌العاده‌ای برای شما خواهند بود. کلاردشت در کدام استان ایران قرار دارد؟ چگونه باید به کلاردشت برویم؟ این شهر در کدام قسمت استان و نزدیک چه شهرهای دیگری قرار دارد؟ در این‌مقاله می‌خواهیم درباره کلاردشت زیبا صحبت کنیم و سوال‌هایی مانند موارد بالا را پاسخ دهیم. کلاردشت یکی از بهترین شهرهای شمالی برای سفر است.

افراد زیادی برای تفریح و لذت از طبیعت به این شهر سفر می‌کنند. دانستن درباره کلاردشت و نحوه دسترسی به آن، یکی از مهم‌ترین قسمت‌های سفر به شمال ایران است. در این مطلب توضیحات کاملی را درباره کلاردشت و موقعیت آن بیان می‌کنیم. اگر دوست دارید درباره کلاردشت بدانید یا قرار است به شمال و جاهای دیدنی نوشهر سفر کنید حتما این مقاله را تا پایان بخوانید. برای مشورت با خانواده و دوستان بهتر است این مطلب را با آنها نیز به اشتراک بگذارید.

کلاردشت کجاست

احتمالا هنگام بررسی جاهای دیدنی بابلسر و شمال به نام کلاردشت هم برخورد خواهید کرد. کلاردشـت منطقه‌ای زیبا و شهری جنگلی در جنوب غربی مازندران است. جالب است بدانید کلاردشـت کم‌تر از ۱۶۰ کیلومتر تا تهران فاصله دارد و آن را به یکی از مقصد‌های محبوب برای سفر تبدیل کرده است.

کلاردشت کجاست

مسافران زیادی از تهران و دیگر شهر‌های مرکزی ایران برای آخر هفته‌ای فوق‌العاده به‌راحتی امکان سفر به کلاردشـت را دارند. کلاردشـت آب‌و‌هوای بی‌نظیری دارد و خبری از هوای شرجی و غیرقابل‌تحمل در آن نیست. از سمت کرج اگر وارد جاده چالوس شوید، حدود سه و نیم ساعت رانندگی در مسیر‌هایی زیبا را پیش رو خواهید داشت. اگر به این‌جاده رفته ‌باشید، می‌دانید که اگر بخواهیم این‌جاده را یکی از زیبا‌ترین جاده‌های دنیا بدانیم، اغراق نکرده‌ایم. اگر به سمت مرزن‌آباد بروید، تابلوی کلاردشت را خواهید دید. البته هنوز به کلاردشت نرسیده‌اید و باید راه خود را ادامه دهید.

دسترسی به کلاردشت

جاهای دیدنی نوشهر و بسیاری از شهر‌های شمالی مسافران زیادی را به جاده‌های زیبای آن‌ها دعوت می‌کنند. کلاردشـت یکی از مناطق زیبا و کوهستانی شمال ایران است که حد زیبایی‌های آن را نمی‌توان با گفتار منتقل کرد. در قسمت قبل مسیری را برای رسیدن به کلاردشـت دنبال می‌کردیم. بسته به مبدا شما امکان سفر از راه‌های مختلفی تا کلاردشـت را خواهید داشت. در حرکت به سمت مرزن‌آباد همان‌طور که می‌گفتیم، تابلوی کلاردشت را خواهید دید. از این‌سمت به سمت چپ بپیچید و حدود یک ساعت دیگر رانندگی کنید تا زیبایی‌های کلاردشـت دیده شوند. از مسیر سفر نیز لذت ببرید و برای رسیدن عجله نکنید. همه قسمت‌های سفر به کلاردشـت پر از زیبایی‌های فراموش‌نشدنی است. هنگام سفر در فصل زمستان حتما تجهیزات مناسبی را همراه خود داشته باشید تا گرفتار برف جاده نشوید.

دریاچه ولشت یکی از زیبایی‌های طبیعی در شمال شرقی کلاردشت است که نباید تماشای آن را از دست داد. مسیر خود را تا این‌دریچه ادامه دهید. جاهای دیدنی نوشهر و شمال ایران پایان ندارند و رسیدن به کلاردشـت شروعی به زیبایی‌های بی‌انتها است.

کلاردشت کجاست

فاصله تهران تا کلاردشت

گفتیم که کلاردشـت در قسمت غربی استان مازندران قرار دارد. اگر برای تماشای جاهای دیدنی بابلسر به شمال می‌روید درباره کلاردشـت و دریاچه ولشت نیز تحقیق کنید. کلاردشـت در دل رشته‌کوه‌های البرز قرار گرفته است. فاصله این‌منطقه تا چالوس کم‌تر از ۵۰ کیلو‌متر است. از تهران تا کلاردشـت کم‌تر از ۱۶۰ یا ۱۷۰ کیلومتر است و برای یک روز آخر هفته نیز می‌توان به این‌مقصد زیبا سفر کرد. البته شلوغی‌های جاده و مسیر می‌توانند زمان سفر را طولانی‌تر کنند. برای رسیدن به کلاردشـت از تهران به سمت چالوس حرکت کنید. به مرزن‌آباد که رسیدید، یک دو‌راهی می‌بینید. یکی از این‌دو‌راهی‌ها شما را به چالوس و دریا می‌رساند و دیگری همانی است که ما می‌خواهیم. راه دوم مسیری برای رسیدن به بهشت کلاردشـت است.

قبل از سفر به کلاردشـت درباره برنامه سفر و محل اقامت فکر کنید. علی بابا ویلا‌های مناسبی را برای اجاره در کلاردشـت فراهم کرده است. کافی است به سایت علی بابا بروید و به قسمت اجاره ویلا‌ها مراجعه کنید. نام کلاردشـت را که بزنید، لیستی از اقامتگاه‌ها و ویلا‌ها به شما نشان داده می‌شود. آن‌ها را بررسی کنید و روند رزرو و اجاره را انجام دهید.

سخن آخر

در این‌مقاله درباره کلاردشت زیبا صحبت کردیم. شمال ایران دیدنی‌های بسیاری دارد که شامل جاذبه‌های دیدنی، تاریخی و طبیعی هستند. اگر دوست دارید سفری کوتاه به دل طبیعت داشته باشید و برای چند روز آرامش واقعی را تجربه کنید، کافی است سری به کلاردشت بزنید. آنجا خبری از دود و شلوغی نیست؛ تا چشم کار می‌کند طبیعت و زیبایی است.

نظرات