مزایای استفاده از اپلیکیشن ارز دیجیتال چیست؟

0

مزایای استفاده از اپلیکیشن ارز دیجیتال چیست؟

مارک داگلاس (Mark Douglas)، نویسنده کتاب پرفروش و موفق «معامله‌گر منضبط» (The Disciplined Trader)، در سال ۲۰۰۵ ورک‌شاپی به نام «روانشناسی معامله‌گر» (Trading Psychology) برگزار و نسخه ویدیویی آن را در اینترنت منتشر کرد. او در قسمتی از این ورک‌شاپ، به مقایسه وال استریت امروز و وال استریت دیروز می‌پردازد و عنوان می‌دارد که خرید و فروش سهام در روزگار امروز، بسیار متفاوت از دهه ۸۰ میلادی است و می‌توان با یک رایانه خرید و فروش سهام را انجام داد، اما در دهه ۸۰ برای خرید یک سهم در بازار بورس، باید چندین تماس با کارگزاری گرفته می‌شد و در نهایت نیز معامله‌گر به آنچه که می‌خواست نمی‌رسد. به همین ترتیب امروز حتی نسبت به ۱۰ سال پیش نیز بازارهای مالی پیشرفت قابل توجهی کردند و دیگر برای خرید ارز دیجیتال نیاز نیست به صرافی مراجعه کنید یا حتما رایانه خود را روشن کنید؛ تنها کافی‌ست تا اپلیکیشن ارز دیجیتال را روی گوشی خود نصب کنید و هر زمان که بخواهید وارد دنیای کریپتو شوید. در صنعت ترید، چند تفاوت بزرگ میان روزگاران گذشته و امروز وجود دارد که بزرگترین مزایای استفاده از اپلیکیشن ارز دیجیتال را به وجود می‌آورند.

 اپلیکیشن ارز دیجیتال

مزایای استفاده از اپلیکیشن ارز دیجیتال

اپلیکیشن ارز دیجیتال می‌تواند تمام و یا بخشی از خدماتی که یک صرافی آنلاین ارز دیجیتال به مشتریان خود ارائه می‌کند را داشته باشد و در کنار این خدمات مزایایی مثل سرعت و سهولت استفاده را نیز برای کاربران به دنبال داشته باشد. در ادامه به تغییراتی که با وجود اپلیکیشن ارز دیجیتال در دنیای کریپتو اتفاق افتاد اشاره می‌کنیم.

خرید و فروش ارز دیجیتال

پیش از آنکه محبوبیت ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۶ شروع به رشد کند و یک سال بعد به اوج برسد، تعداد صرافی‌ها به اندازه امروز نبود و قبل از آن، مثلاً در حدود سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ صرافی خاصی وجود نداشت و خرید ارز دیجیتال به این آسانی‌ها نبود. برای مثال، شخصی به نام الکس، برای اینکه بتواند بیت کوین بخرد باید به دنبال شخصی می‌گشت که بیت کوین دارد و با او وارد مذاکره شود تا بتواند چند BTC به دست آورد. کمی پس از آن، از سال ۲۰۱۴ به بعد روند ایجاد صرافی‌ها سرعت گرفت و در سال ۲۰۱۷ تعداد آنها سر به فلک کشیده‌ بود؛ اما همچنان خرید و فروش ارز دیجیتال به آسانی امروز نبود و برای اینکه یک تریدر بخواهد در معاملات شرکت کند، حتماً می‌بایست با استفاده از یک رایانه یا لپ‌تاپ به صرافی مورد نظر خود می‌رفت. اما امروز، سال ۲۰۲۲، ممکن است سوار مترو در حال رفتن به دانشگاه یا محل کار خود باشید و در همان لحظه قادر باشید با استفاده از یک اپلیکیشن ارز دیجیتال، وارد معامله شوید.

با اینکه گوشی‌های هوشمند از سال ۲۰۱۳ در دسترس هستند و تعداد صرافی‌ها نیز در سال ۲۰۱۴ شروع به افزایش کرد، اما تعداد اپلیکیشن ارز دیجیتال که امروز وجود دارد، آن زمان یک رویا بود و حتی صرافی‌ها نیز واکنش‌گرا (Responsive) نبودند و در مرورگرهای گوشی به خوبی نمی‌شد از آنها استفاده کرد.

پیگیری بازار

دیروز برای اینکه بتوانید از وضعیت بازارهای مالی خبردار شوید، باید منتظر پخش اخبار یا چاپ روزنامه‌های اقتصادی یا حتی به روز‌رسانی سایت‌های اقتصادی می‌ماندید که در سریع‌ترین حالت، هر چند ساعت یک‌بار بروز می‌شدند.

اما امروز می‌توانید هر لحظه‌ای از شبانه روز که اراده کردید، حتی وقتی ساعت ۳ بامداد از خواب بیدار شده‌اید، بدون اینکه از تخت بیرون بیایید گوشی خود را بردارید، وارد اپلیکیشن ارز دیجیتال شوید، وضعیت همان لحظه بازار را چک کنید و به خواب بازگردید.

ثبت نام و احراز هویت

دیروز که نه، حتی اگر همین امروز بخواهید در یک بازار مالی مانند بورس ثبت نام کنید، روند ثبت نام در سامانه‌های مختلف و احراز هویت شما چندین ساعت طول خواهد کشید. پس از آن، باید مدارک شخصی خود را به دفاتر پیشخوان ببرید و پس از اینکه مدتی را در صف بودید، مدارک خود را به پیشخوان بدهید، هزینه‌ای را پرداخت کنید و منتظر شوید که پیشخوان، مدارک شما را به کارگزاری مورد نظر بفرستد. کارگزاری نیز مدارک شما را بررسی کند و در نهایت اجازه معاملات شما صادر شود. حدود یک هفته طول خواهد کشید.

اما در یک اپلیکیشن ارز دیجیتال ایرانی به نام والکس، از شروع ثبت نام تا پایان احراز هویت شما ۵ دقیقه فاصله زمانی وجود دارد. یعنی برای اینکه اجازه معامله را پیدا کنید، آن‌هم کاملاً به طور قانونی و احراز هویت شده، فقط ۵ دقیقه زمان لازم است. در ضمن، نه رفتن به دفتر پیشخوان لازم است، نه پرداخت هزینه برای ثبت نام و احراز هویت. همه چیز توسط خودتان با یک گوشی، در همان جایی که حضور دارید و کاملاً رایگان انجام می‌شود.

اپلیکیشن ارز دیجیتال

معاملات ۲۴ ساعته

در این مقاله چندین بار گفته شد که دیروز برای انجام معاملات باید چه کارهایی انجام می‌دادید و چه مراحلی باید طی می‌شد. اما امروز در هر ساعت از شبانه روز، در هر نقطه‌ای از کره زمین باشید، فقط با یک اتصال اینترنتی می‌توانید معامله کنید. البته بیرون از کره زمین نیز اگر یک گوشی متصل به اینترنت در دست داشته باشید، همچنان قادر خواهید بود با استفاده از اپلیکیشن ارز دیجیتال به معامله بپردازید.

دسترسی به اخبار

دیروز اخبار اقتصادی در روزنامه‌ها، رادیو، تلویزیون و دیگر رسانه‌ها، در بازه‌های زمانی مشخصی منتشر می‌شدند. یعنی ممکن بود ساعت ۱۰ شب اتفاق تاثیرگذاری رخ‌ دهد، اما معامله‌گران صبح فردا از آن مطلع می‌شدند.

در حالی که امروز اخبار ارز دیجیتال در همان لحظه‌ای که اتفاقات تاثیرگذار به وقوع می‌پیوندند، در اپلیکیشن ارز دیجیتال منتشر می‌شوند و معامله‌گران به سرعت می‌توانند با موجی که در اثر آن اخبار ایجاد می‌شود همراهی کنند تا اگر خبر مثبت بود، سود را از دست ندهند و اگر منفی بود، به سرعت سرمایه خود را از افت ارزش نجات دهند.

مزایای اپلیکیشن ارز دیجیتال والکس

صرافی ارز دیجیتال والکس با بیش از ۶۰۰ هزار کاربر فعال و ۱۰۰ کوین برتر بازار کریپتوکارنسی به یکی از بزرگترین پلتفرم‌های خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران تبدیل شده است. این پلتفرم علاوه بر وب‌سایت دارای اپلیکیشن تلفن همراه برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS است که خرید و فروش ارزهای دیجیتال را برای کاربران آسان‌تر کرده است. با دانلود اپلیکیشن ارز دیجیتال والکس و استفاده از آن شما در همه جا می‌توانید به همه امکانات مورد نیاز خود شامل واریز و برداشت، گزارش سود و زیان، سفارش سریع، معامله حرفه‌ای، مدیریت کیف‌پول دسترسی داشته باشید. امکانات این اپلیکیشن عبارتند از:

  • ثبت‌نام و احراز هویت در کمتر از ۵ دقیقه
  • ابزارهای حرفه‌ای تحلیل تکنیکال
  • بازار ۲۴ ساعته برای خرید و فروش ارز دیجیتال در تمام ساعات شبانه‌روز
  • کیف پول اختصاصی سرد و ایمن
  • امکان دسترسی به پشتیبانی ۲۴ ساعته
  • امکان مشخص کردن حد ضرر یا Stop Loss برای معاملات

سخن پایانی

یک اپلیکیشن ارز دیجیتال مانند والکس، مزایای بسیاری دارد اما نوشتن همه آن‌ها در یک مقاله نمی‌گنجد. همچنین، شنیدن هیچگاه مانند دیدن و تجربه‌ کردن نیست. بنابراین، خودتان به استفاده از آن‌ها بپردازید و با انقلاب ارزهای دیجیتال همراه شوید.

https://wallex.ir/blog/why-we-use-crypto-app/

نظرات