بیوگرافی و زندگینامه مسعود جعفری جوزانی کارگردان و همسرش + آثار و خانواده

0

بیوگرافی و زندگینامه مسعود جعفری جوزانی و همسرش + آثار و خانواده

بیوگرافی مسعود جعفری جوزانی

مسعود جعفری جوزانی : زادهٔ ۱۸ آذر ۱۳۲۷ در ملایر کارگردان، نویسنده و فیلمساز ایرانی است. در ادامه به معرفی و بیوگرافی مسعود جعفری جوزانی و کارگردان و همسرش و فرزندانش و آثار و اینستاگرام وی می پردازیم. با ما همراه باشید.

مسعود جعفری جوزانی

وی مدرک کارشناسی ارشد فیلم‌سازی خود را از دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو گرفته‌است. نا گفته نماند ایشان وی پدر سحر جعفری جوزانی، بازیگر سینما و تلویزیون است.

سوابق هنری

وی به خاطر علاقه اش به هنر باعث شد کم کم از نوجوانی وارد نوشتن شود اما به دلیل مخالت خانواده به آمریکا رفت تا تحصیل کند. قبل از انقلاب به ایران بازگشت و بعنوان انیمیشن ساز و فیلمبردار مدتی فعالیت کرد تا اینکه سال ۱۳۵۷ با وقوع انقلاب از ایران دوباره خارج شد. بعد از مدتی دوباره بازگشت و در سال ۱۳۶۴ فیلم جاده های سرد را ساخت که با استقبال خوبی مواجه شد و بعنوان اولین فیلم به جشنواره برلین راه یابد. ایشان سال ۱۳۶۵ نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی فیلم شیر سنگی را انجام داد تا اینکه در مسیر فیلمسازی موفق قرار گرفت و در سال‌های ۱۳۶۶ و ۱۳۶۷ با حضور در بیش از ۱۹ جشنواره جهانی از جمله جشنواره بین‌المللی فیلم برلین آلمان، جشنواره بین‌المللی فیلم مونترآل کانادا، جشنواره بین‌المللی فیلم هاوایی آمریکا و جشنواره بین‌المللی فیلم هنگ کنگ، به عنوان پل ارتباطی سینمای شرق و غرب شناخته شد. او در سال ۱۳۸۲ سریال زیبای در چشم باد را ساخت که باعث شهرت ایشان شد. وی اکنون به تدریس در رشته سینما و گرافیک در آمریکا (با مجوز تدریس مادام‌العمر)، تدریس در دانشگاه‌های ایران و همچنین مدیریت مؤسسه سینمایی جوزان فیلم مشغل هستند.

در آخر از جمله جوایز ایشان می توان به بزرگداشت «مسعود جعفری جوزانی» در بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر،دریافت نشان درجه یک کارگردانی و دکترای رشته کارگردانی سینما،لوح تقدیر و تندیس بهترین فیلم سومین دوره جشنواره فیلم سلامت و… اشاره کرد.

مسعود جعفری جوزانی کیست

همسر ایشان کیست

وی زمان حضور خود در آمریکا با خانم keckl james ازدواج کرد که ثمره آن یک دختر بنام سحر و یک پسر بنام سپنتا متولد سانفرانسیسکو می باشد. البته این زندگی سال ها بعد به جدایی ختم شد و همسر سابق ایشان در آمریکا سکونت دارد و بچه ها هر از گاهی به دیدن او می روند.

صفحه اینستاگرام

پیج رسمی و صفحه شخصی این بازیگر عزیز در اینستاگرام با نشانی* در دسترس عموم قرار دارد.

سریال و مجموعه های تلویزیونی

فیلم ها

  • جاده های سرد
  • در مسیر تندباد
  • دل و دشنه
  • ایران برگر
  • پشت دیوار سکوت
  • و…

دیگر عکس های مسعود جعفری جوزانی

بیوگرافی مسعود جعفری جوزانی

زندگینامه مسعود جعفری جوزانی

همسر مسعود جعفری جوزانی

دختر مسعود جعفری جوزانی

اینستاگرام مسعود جعفری جوزانی

آثار مسعود جعفری جوزانی

افتحارات مسعود جعفری جوزانی

عکس های مسعود جعفری جوزانی

همراه ما باشید

نظرات