بیوگرافی هروه رنار سرمربی تیم ملی عربستان و همسرش + زندگی شخصی و ورزشی

0

بیوگرافی هروه رنار سرمربی تیم ملی عربستان و همسرش + زندگی شخصی و سوابق ورزشی

هروه رنار زادهٔ ۳۰ سپتامبر ۱۹۶۸ در اکس له بن، فرانسه بازیکن پیشین و مربی کنونی فوتبال اهل فرانسه است. او هم‌اکنون سرمربی تیم ملی فوتبال عربستان سعودی است که با برد ۲ بر ۱ مقابل آرژانتین شگفتی ساز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شد. در ادامه با بیوگرافی و سوابق هروه رنار (اروه رنار) سرمربی عربستان سعودی آشنا شوید

هروه رنار سرمربی تیم ملی عربستان کیست

بیوگرافی هروه رنار سرمربی فوتبال

اروه (هروه) رنار سرمبی سابقه هدایت تیم ملی فوتبال زامبیا را در کارنامه دارد؛ جایی که موفق شد همراه با آن‌ها قهرمان جام ملت‌های آفریقا ۲۰۱۲ شود. وی هم‌چنین موفق شد همراه با تیم ملی فوتبال ساحل عاج، قهرمان جام ملت‌های آفریقا ۲۰۱۵ شود و تبدیل به نخستین مربی شود که با دو تیم مختلف، قهرمان جام ملت‌های آفریقا شده‌است.

بیوگرافی هروه رنار سرمربی فوتبال

  • زادروز: ۳۰ سپتامبر ۱۹۶۸ ‏
  • زادگاه : اکس-له-بن، فرانسه
  • پست: مدافع

هروه رنار یکی از فوتبالیست های قدیمی و با سابقه فرانسوی است که در حال حاضر در حیطه مربیگری فوتبال مشغول است.

رنار هدایت تیم ملی عربستان را در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بر عهده دارد. او سابقه هدایت تیم ملی فوتبال زامبیا را در کارنامه دارد؛ جایی که موفق شد همراه با این تیم قهرمان جام ملت‌های آفریقا ۲۰۱۲ شود. وی هم‌چنین موفق شد همراه با تیم ملی فوتبال ساحل عاج، قهرمان جام ملت‌های آفریقا ۲۰۱۵ شود و تبدیل به نخستین مربی شود که با دو تیم مختلف، قهرمان جام ملت‌های آفریقا شده‌است.

بیوگرافی اروه رنار سرمربی فوتبال

سوابق دوران بازیکنی

رنار فوتبال را از شهر زادگاهش آغار کرد و موفق شد تا به دوران حرفه ای خود برسد. او فوتبال را بطور حرفه ای با تیم کن در سال ۱۹۸۳ آغاز کرد و ۸۷ بازی برای تیمش انجام داد، اما موفق به گلزنی نشد. او در تیم کن فرانسه با زین الدین همبازی بود.

وی در سال ۱۹۹۰ از این تیم جدا شد به تیم های  (Stade de Vallauris) و (SC Draguignan) پیوست. هروه رنار تا سال ۱۹۹۹ در میادین فوتبال بازی کرد و در سال ۲۰۰۱ برای همیشه از دوران بازیکنی و فوتبال خداحافظی کرد و وارد عرصه مربیگری شد.

هروه رنار سرمربی فوتبال

داستان زندگی رنار

رنار در دوران نوجوانی و آغاز جوانی زندگی سختی داشته و با سخت کوشی و تلاش توانست به دوران طلایی زندگیش برسد. او برای امرار معاش زندگی به شغل هایی مانند راننده کامیون زباله و نظافت ساختمان روی آورد. هروه رنار هر روز سه صبح از خواب بیدار می شد تا با پول حاصل از این کار فقط روز خود را شب کند. اما هرگز فوتبال را رها نکرد. او کار خود را به عنوان دستیار در تیم های سنگال، غنا، کامرون، عمان و توگو دنبال کرد.

همسر و فرزندان هروه رنار

اروه رنار سال ها پیش ازدواج کرده و قمره این ازدواج یک دختر جوان می باشد. این ازدواج بعدها به جدایی و طلاق انجامید و هروه رنار یکی از دوستان نزدیک و خانوادگی برونو متسوی فقید محسوب می‌شد. او پس از درگذشت برونو متسو رابطه خود با خانواده مربی فقید فرانسوی را حفظ و با بیوه متسو با ۴ فرزند ازدواج کرد!

همسر و فرزندان هروه رنار

دوران مربیگری

رنار در کشور خود اصلا خاطره خوشی در فوتبال ندارد و با دو باشگاه سوشو و لیل شکست خورد. اما در قاره آفریقا به جام قهرمانی رسید. او هدایت تیم های کمبریج یونایتد، زمابیا، آنگولا، اتحاد الجزایر، سوشو و ساحل عاج و مراکش و در نهایت عربستان سعودی را بر عهده داشته است

این مربی فرانسوی در آفریقا چهره مشهور و پرافتخاری محسوب می‌شود. او توانست جام ملت‌های ۲۰۱۲ آفریقا را در کمال تعجب همگان با تیم زامبیا بالای سر ببرد. هروه رنار پس از این قهرمانی به چهره‌ای افسانه‌ای در زامبیا تبدیل شد. ژوئن ۲۰۱۴ فدراسیون فوتبال ساحل عاج به سراغ مربی فرانسوی رفت و با او قرارداد بست؛ همکاری‌ای که منجر به فتح دومین جام قهرمانی ملت‌های آفریقا، این بار با فیل‌های سرشناس شد تا هروه رنار نام خود را به عنوان تنها مربی خارجی که دو بار با دو تیم مختلف قهرمان این تورنمنت شده، در کتاب گینس ثبت کند. او سپس هدایت مراکش را بر عهده گرفت و این تیم را پس از سال‌ها دوری از جام جهانی به روسیه ۲۰۱۸ رساند

هروه رنار اینستاگرام

هروه رنار گزینه سرمربیگری در ایران

هروه رنار مربی تیم ملی فوتبال عربستان گزینه جدی برای هدایت تم ملی فوتبال کشورمان بود که در نهایت به سرانجام نرسید.

رنار درباره ماجرای مذاکراتش با فدراسیون فوتبال ایران گفت: بله، با فدراسیون ایران مذاکراتی داشتم و اتفاقا آنها در این مسئله جدی بودند اما موضوعی که وجود داشت این بود که ایران برای انتخاب سرمربی عجله داشت و به همین دلیل من با توجه به تعهدی که به تیم ملی مراکش داشتم نمی‌توانستم در تاریخ مدنظر ایران از کارم بیرون بیایم و همین مسئله باعث شد که مذاکرات ما متوقف شود و به نتیجه نرسد.

هروه رنار گزینه سرمربیگری در ایران کیست

افتخارات

قهرمان جام ملت‌های آفریقا: ۲۰۱۲

ساحل عاج

قهرمان جام ملت‌های آفریقا: ۲۰۱۵

مراکش

صعود به جام جهانی

عکس های هروه رنار

هروه رنار

نظرات