تاریخ و زمان بلک فرایدی ۲۰۲۲ کی هست + تاریخ بلک فرایدی ۱۴۰۱ در ایران

0

تاریخ و زمان بلک فرایدی ۲۰۲۲ کی هست + تاریخ بلک فرایدی ۱۴۰۱ در ایران

بلک فرایدی ۲۰۲۲ چه روزی است؟ و تاریخ و زمان بلک فرایدی (Black Friday) 2022 در ایران کی هست؟ و تاریخ دقیق بلک فرایدی (Black Friday) 2022 – ۱۴۰۱ در ایران و ترکیه و دیگر کشورها و جزئیات خبر بلک فرایدی (جمعه سیاه) ۲۰۲۲ را در ادامه از مجله حرف تازه میخوانید.

بلک فرایدی 2022

جمعه سیاه یا بلک فرایدی (Black Friday)به حراج معروف اجناس در فروشگاه ها گفته میشود که نزدیک سال نو میلادی و آخرین پنجشنبه و جمعه ماه نوامبر میلادی در برخی کشورها برگزار می شود و محصولاتی چون موبایل و لوزارم صوتی و تصویری و پوشاک و اجناس خانگی با قیمت ارزان حراج میشود.

تاریخ بلک فرایدی امسال (۲۰۲۲) ۲۵ نوامبر برابر با ۴ آذر ۱۴۰۱ در ایران است

تاریخ بلک فرایدی ۲۰۲۲ – ۱۴۰۱ در ایران

تاریخ روز جمعه سیاه یا بلک فرایدی سال ۱۴۰۱ در تقویم شمسی برابراست با: جمعه ۴ آذر ۱۴۰۱ (۱۴۰۱/۰۹/۰۴)

تاریخ روز جمعه سیاه سال ۲۰۲۱ در تقویم میلادی برابر است با:

(۲۰۲۲/۱۱/۲۵) | Friday 25 November 2022

تاریخ و زمان بلک فرایدی 1401 در ایران و ترکیه

تاریخچه حراج جمعه سیاه و چیست

جمعهٔ سیاه (Black Friday) یا حراج جمعه در آمریکا روز بعد از روز شکرگزاری است که عملاً آخرین جمعهٔ ماه نوامبر به‌شمار رفته و آغاز آیین خرید برای کریسمس حساب می‌شود.

در واقع جمعهٔ سیاه، یک روز تعطیل نیست، اما اکثر شرکت‌ها این اجازه را به کارکنان خود می‌دهند که این روز را مرخصی گرفته و به خرید سال نو بپردازند. سال‌ها است که این روز، شلوغ‌ترین روز برای فروشنده‌ها است. هر چند آمریکای شمالی محل اصلی رخداد این سنت است، اما همچون بسیاری از سنت‌های دیگر این منطقه، این سنت نیز به کشورهای دیگر سرایت کرده‌است. این روز به قدری اهمیت دارد که فروشگاه‌ها پیش از ساعت ۴ صبح کار خود را آغاز کرده و مردم از همان زمان برای خرید به فروشگاه هجوم می‌آورند و باید تا پیش از آغاز شب خرید کرده باشند.

ساعت شروع حراج بلک فرایدی امسال (۱۴۰۱)

معمولا فروشگاه‌ها از شب قبل پیش از ساعت ۴ صبح کار خود را آغاز کرده و مردم از همان زمان برای خرید به فروشگاه هجوم می‌آورند و باید تا پیش از آغاز شب خرید کرده باشند و در برخی فروشگاه ها از شب پنجشنبه حراج خودشان را شروع و تا شب جمعه ادامه خواهد داشت

حراج جمعه سیاه و یا بلک فرایدی در ایران چند سالی است که این مراسم رواج پیدا کرده و خیلی از فروشگاه های آنلاین و حضوری روی بیشتر محصولاتشان تخفیف های ۵۰% به فروش می رسانند.

اولین روز پس از جشن شکرگزاری، در فرهنگ آمریکایی به‌عنوان روز شروع فصل خرید کریسمس شناخته می‌شود. این فرهنگ از سال ۱۹۵۲ شروع شد؛ اما استفاده از نام بلک فرایدی برای روز مذکور از دهه‌های اخیر به‌ شهرت رسید.

فروشگاه‌های اینترنتی آمازون از چند روز قبل تا چند روز بعد از بلک فرایدی، کالاهای خود را با تخفیف‌های ویژه به فروش می‌رسانند. طبق آخرین آمار، تقریبا نیمی از مردم آمریکا در حراجی Black Friday خرید می‌کنند و به همین دلیل، این رویداد اهمیت بسیار زیادی برای فروشگاه‌های اینترنتی و فیزیکی دارد. وسایل دیجیتال مانند گوشی موبایل و کنسول بازی، پوشاک، اسباب بازی و پکیج‌های مسافرتی از جمله محصولاتی هستند که هر ساله تخفیف‌های بسیار خوبی می‌خورند و به همین دلیل طرفداران زیادی در بلک فرایدی دارند.

نظرات