تاریخ دقیق روز پرستار ۱۴۰۱ کی هست و چند شنبه است؟ [تاریخ روز پرستار ۱۴۰۱]

0

تاریخ دقیق روز پرستار ۱۴۰۱ کی هست و چند شنبه است؟ [ تاریخ روز پرستار ۱۴۰۱ ] در تقویم شمسی در ایران کی هست و چه روزیست؟ در ادامه مطلب برای شما اورده ایم

تاریخ روز پرستار 1401

تاریخ دقیق روز پرستار ۱۴۰۱ کی هست و چند شنبه است؟ [تاریخ روز پرستار ۱۴۰۱]

با توجه به نزدیک شدن به روز پرستار ۱۴۰۱ در سالروز ولادت حضرت زینب کبری علیها سلام به اطلاع شما کاربران محترم می رسانیم تاریخ روز پرستار ۱۴۰۱ برابر با روز چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ در تقویم شمسی و برابر با ۵ جمادی الاول سال ۱۴۴۴ و در تقویم میلادی برابر با ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲ می باشد.

چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ : روز پرستار در سال ۱۴۰۱ است

  • چهارشنبه، ۹ آذر ۱۴۰۱
  • ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲
  • ٥ جمادي الاولي ١٤٤٤

اگر قصد خرید هدیه برای پرستاران و کادر درمان را دارید و قصد برگزاری مراسمی به مناسبت روز پرستار امسال (۱۴۰۱) را دارید، برای برنامه ریزی اقدام کنید تا بتوانید از پرستاران و کادر درمان با زیبایی تمام قدردانی کنید.

در تقویم رسمی کشور ما روز میلاد حضرت زینب(س) را روز پرستار می نامندو اما در تقویم میلادی و جهانی روز پرستار برابر با ۱۲ ماه می میلادی است.

روز پرستار در ایران، ۵ جمادی الاولی زادروز حضرت زینب کبری سلام الله علیها است. و به علت قمری بودن تاریخ تولد حضرت زینب (س) در ایران روز پرستار تاریخ هجری شمسی ثابتی ندارد و هر ساله این روز در تقویم شمسی ما در حال گردش است.

این اتفاق به این خاطر می افتد که تعداد روز های ماه قمری ۳۵۴ روز است و تعداد روز های شمسی ۳۶۵ روز که در سال کبیسه به ۳۶۶ روز نیز تغییر پیدا می کند. از این رو روز های ماه قمری با روز های ماه شمسی و میلادی کاملا متفاوت است و در هر سال ۱۱ روز و یا بیشتر تغییر پیدا می کند و به موجب همین تغییرات ۵ جمادی الاولی یعنی روز پرستار در هر سال شمسی و میلادی یک روز متفاوت را نشان می دهد.

 

نظرات