ورود به سایت عضویت رایگان کتابخانه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ روز کتاب + سامانه samanpl.ir

1

آدرس سایت عضویت رایگان کتابخانه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ روز کتاب + سامانه samanpl.ir

عضویت رایگان کتابخانه های عمومی به مناسبت ۲۴ آبان روز کتاب امسال (۱۴۰۱) به دو صورت اینترنتی و حضوری امکانپدیر شد. علاقه مندان می توانند برای عضویت رایگان به نزدیکترین کتابخانه عمومی محل زندگی خود مراجعه کنند و ثبت نام کنند و یا از طریق آدرس اینترنتی به نشانی samanpl.ir برای عضویت رایگان کتابخانه بصورت مجازی ثبت نام کنند . عضویت در هفته کتاب و کتابخوانی در کتابخانه های عمومی رایگان می باشد.

ورود به سایت عضویت رایگان کتابخانه 24 آبان 1401 روز کتاب + سامانه samanpl.ir

سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» از ۲۱ آبان‌ماه آغاز به‌کار کرده و تا ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۱ ادامه دارد.

به مناسبت سی‌اُمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت روز کتاب، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به مناسبت هفته کتاب طرح سراسری عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی کشور را برگزار می‌کند.

راهنمای عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی

علاقه‌مندان برای استفاده از این طرح و عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی می‌توانند با مراجعه حضوری به کتابخانه‌های سراسر کشور یا پرتال کتابخانه‌های عمومی به نشانی samanpl.ir و یافتن پرتال اختصاصی کتابخانه مورد نظر خود، ضمن دریافت کد تخفیف که تا پایان آذرماه اعتبار خواهد داشت، به عضویت در کتابخانه مورد نظر خود اقدام کنند.

مسابقه کتابخوانی

همچنین به مناسبت گرامیداشت روز کتاب، مسابقه کتابخوانی نیز برگزار میشود . مسابقه کتابخوانی «آن سوی آفتاب» برگزار می‌شود

همزمان با آغاز سی‌اُمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و به منظور آشنایی با اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره)، مسابقه سراسری کتابخوانی با محوریت کتاب «آن سوی آفتاب» ویژه همکاران و کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود.

این مسابقه ۲۱ آبان ماه همزمان با اولین روز از هفته کتاب آغاز شد و تا ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه مسابقات کتابخوانی نهاد به نشانی www.samakpl.ir، ضمن دریافت کتاب، به سؤالات چهارگزینه پاسخ داده و در این مسابقه شرکت کنند.

گفتنی است، کتاب «آن سوی آفتاب» (نگاهی به زندگانی حضرت امام خمینی رحمه الله علیه) اثر علی اکبر جعفری ندوشن سال ۱۳۸۰ توسط انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است.

پویش ملی «کتاب دستت چیه؟!»

همزمان با هفته کتاب پویش ملی «کتاب دستت چیه؟!» با هدف ارتقای کمیت و کیفیت مطالعه و رشد و شکوفایی استعدادها، توانایی‌ها و دانش افراد، از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود.

پویش ملی «کتاب دستت چیه؟!»، ۲۱ آبان ماه همزمان با نخستین روز از هفته کتاب آغاز شده است و تا پایان آذرماه ادامه خواهد داشت. دوستداران کتاب و کتابخوانی از هر گروه سنی می‌توانند با ضبط ویدئویی، کتابی که در حال مطالعه هستند یا قبلا مطالعه کرده‌اند را در حداکثر ۱۱۰ و حداقل ۶۰ ثانیه، معرفی کنند. ویدئوی ارسالی در حجم حداکثر ۱۰۰ مگابایت، باید به صورت افقی (با کادر ۱۶:۹) ضبط شود. شرکت کنندگان باید ابتدای ضبط ویدیو نام و نام خانوادگی، شهر، سن، شغل و عنوان کتاب را بیان کنند.

بیان یک مورد از نقاط قوت و ضعف کتاب، معرفی نویسنده، ناشر و تعداد صفحات کتاب، بیان ویژگی‌های جذاب فیزیکی کتاب و استفاده از کلمات فارسی در معرفی کتاب، حائز اهمیت بوده و استفاده از موسیقی پس زمینه و موسیقی‌های بدون مشکل کپی رایت بلامانع است.

نخستین دوره از پویش ملی «کتاب دستت چیه؟!»، ۱۰۰ میلیون تومان جوایز نقدی خواهد داشت که با انتخاب هیأت داوران به برگزیدگان اهدا می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این پویش پس از ثبت نام در سایت «کتاب دستت چیه؟!» به نشانی www.ketabdc.ir، می‌توانند ویدیوهای خود را بارگذاری کنند. در صورت بروز مشکل در آپلود ویدیو، امکان پیگیری از طریق ارسال پیامک به شماره ۹۰۰۰۸۸۷۷، ارتباط با نشانی @ketabdcadmin در صفحات مجازی و ارسال ایمیل به نشانی info@ketabdc.ir فراهم است. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این پویش می توانند به وب سایت پویش ملی «کتاب دستت چیه؟!» مراجعه کنند./ تسنیم

1 دیدگاه در “ورود به سایت عضویت رایگان کتابخانه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ روز کتاب + سامانه samanpl.ir

  1. کتاب باز گفت:

    بسیار زیبا جذاب

نظرات