سوغاتی های کشور کانادا

0

کانادا از نظر موقعیت مکانی در جای بسیار خوبی قرار دارد، به طوری که سالانه گردشگران بی شماری به کانادا سفر می نمایند. آب و هوای بسیار خوب، منظره های طبیعی، جاذبه های گردشگری که در کانادا وجود دارد باعث می شود اشخاص بی‌شماری در سراسر دنیا به کانادا سفر نمایند.
خرید سوغاتی در میان بیشتر گردشگران مرسوم است، به طوری که همه آنها با اشتیاق از مراکز خرید و بازارهای موجود در کانادا بازدید و از سوغاتی های کانادا بسیار استقبال می کنند. سوغاتی های هر کشور می توانند معرف آداب، رسوم، فرهنگ و تاریخ آن کشور باشند، گردشگران با هدیه دادن این سوغاتی ها به افراد مختلف می توانند فرهنگ و تمدن کانادا را بیشتر معرفی کنند.

سوغاتی های کانادا

در صورتی که شما قصد دارید به کشور کانادا سفر نمایید و اطلاعاتی در مورد سوغاتی های مختلف کانادا کسب کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

شیره درخت افرا

در این کشور استانی به نام کبک وجود دارد، در این استان درخت های زیبای افرا بسیار فراوان است. بیشترین تولید شیره درخت افرا در کبک انجام می شود و گردشگران قادرند در سراسر کانادا از فروشگاه های مختلف این محصول را تهیه نمایند.

شیره درخت افراد یکی از شاخص ترین سوغات کشور کانادا به حساب می آید و جالب است بدانید بر روی پرچم این کشور چیزی شبیه به برگ درخت افرا وجود دارد.

شیره درخت افرا به ماپل سیروپ هم شناخته می شود، این شیره را از گونه های مختلف درخت افرای موجود در کشور کانادا تهیه می کنند. این شیره در نمونه های مختلفی چون افرای شیرین، افرای سرخ و افرای سیاه تولید می شود و هر یک از این نمونه ها دارای طعم های مختلفی است.

قبل از خرید این سوغاتی حتماً آن را تست کنید تا بهترین نمونه را به عنوان سوغات برای عزیزانتان به همراه بیاورید. از شیره درخت افرا استفاده های مختلفی چون تهیه شربت، استفاده در انواع کیک و شیرینی یا جایگزین کردن به جای شکر و عسل می شود.

این محصول خالص از دل درخت افرا استخراج می شود و دارای خواص بیشماری است، بنابراین از خرید آن غافل نشوید. این شیره هنگامی که از درخت استخراج می شود بدون رنگ است، ولی شما می توانید آن را در رنگ هایی چون مسی، کهربایی و بلوند خریداری کنید.

شربت افرای بلوند ترکیبی از شیره اول فصل با وانیل گرم، شربت افرای مسی را در ظرف مسی مخصوص تهیه می کنند و این نمونه دارای یک طعم کاراملی است، شربت افرای کهربایی یک طعم دهنده عالی برای وافل های بلژیکی است و این محصول به ۵۰ کشور جهان صادر می شود.

جهت اخذ جاب آفر کانادا میتوانید این لینک را دنبال و یا با آژانس مسافرتی ایرانیکا تماس بگیرید

سوغاتی های کانادا

ادویه جات در کانادا

هنگامی که بیشتر افراد به مسافرت می روند، یکی از دغدغه‌های آنها به همراه آوردن سوغاتی برای عزیزانشان است، کانادا از جمله کشور های بسیار زیبا با تنوع بالای سوغات است. در این کشور زیبا شما می توانید علاوه بر تفریح و لذت بردن از مناظر تاریخی و جاذبه های گردشگری، انواع سوغاتی را خریداری کنید. در میان این سوغاتی های بسیار زیاد ادویه جات بی نظیر، ماهی سالمون دودی کانادایی، اینوکسوک، شربت سیب یخی، کارت پستال های زیبا، شکلات های تخته ای، سکه تونی‌، هنرهای بومی، صنایع دستی، پتوهای پشمی، شربت درخت افرا، لوازم ورزشی، تقویم کانادایی، ماگ های بسیار زیبا، قاب های پروانه ای، حیوانات عروسکی، مجسمه های شیشه ای و.. را به عنوان سوغات خریداری نموده و به دیگران هدیه بدهید.

ادویه کانادایی دارای بو و طعم بی نظیری است که طعم خاصی به غذاها می بخشد.

سالمون دودی یکی از پرفروش ترین سوغاتی های کانادا در میان گردشگران است، البته این ماهی دودی در دمای معمولی در حدود ۲۴ ساعت سالم می ماند. ماهی سالمون دودی کانادایی دارای طعم بسیار بی نظیری است.

جالب است بدانید پس از طوفان یخی که در سال ۱۹۹۸ بخشی از استان کبک را از بین برد، تمامی سیب های درختان به شکل منجمد بر روی درخت باقی ماندند و از همین سیب های منجمد شده اولین شربت یخی ساخته شد. در حال حاضر این شربت از طریق تخمیر آب سیب های یخ زده تولید می شود.

جهت اخذ ویزای شینگن می توانید به این لینک مراجعه و با شرایط چگونگی اخذ آن بیشتر آشنا شوید

شکلات های کانادایی

شکلات ها یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین تنقلات در بین بیشتر مردم جهان است. یکی از اصلی ترین ماده انواع شکلات ها کاکائو است. این کاکائو در جنگل های آمریکای لاتین تولید می شود.

شکلات های کانادایی در داخل کشور کانادا محبوبیت بسیار زیادی دارند، به طوری که در سال ۱۹۷۴ با بالا رفتن قیمت ناچیز شکلات بسیاری از کودکان اعتصاب کردند و این اعتصاب، اعتصاب شکلاتی نام گرفت. یکی از معروف ترین شکلات های کانادا، شکلات های تخته ای نانا مور بارز اس.ت این شکلات به شکل مربع با سه لایه است که به شهر نانایمو در کلمبیا تعلق دارد.

ونکوور کانادا مهد تولید کاکائو است، به همین دلیل در این کشور شما می‌توانید شکلات های بی نظیر، کاکائو های تلخ و صددرصد را خریداری کنید و به عنوان سوغات به عزیزانتان هدیه بدهید. در ونکوور گردشگران زیادی را در حال خرید شکلات های گران قیمت، خوش طعم و خاص مشاهده می کنید. در این کشور کارخانه های شکلات سازی بسیار بزرگی وجود دارد که محصولاتشان را به سر تا سر دنیا صادر می‌کنند.

سنگ های تزئینی

در این کشور گردشگران می توانند علاوه بر سوغاتی‌های ذکر شده، انواع زیورالات و بدلیجات، فلزاتی چون طلا و نقره را به عنوان سوغاتی همراه خود به کشورشان ببرند. در کشور کانادا شما با فروشگاه های کوچک و بزرگ صنایع دستی رو به رو خواهید شد که چشم هر بیننده را به خود جلب می کند و شما ساعت ها می توانید در این مراکز فروش توقف نموده و از سوغاتی های بی نظیر کانادا دیدن و خرید کنید.

یکی از گزینه های پرطرفدار، سنگ های تزیینی است و بسیاری از افراد معتقدند این سنگ ها بی جان، خارق العاده و سرشار از انرژی هستند. این سنگ های تزیینی را در زیورآلات، انواع دستبند، گردنبند، انگشتر و.. استفاده می نمایند.

همچنین این محصول علاوه بر انتقال انرژی با رنگ های بسیار زیبا، باعث آرامش و جذابیت خاصی است. در این کشور هزار رنگ یکی از معروف ترین سنگ های تزئینی، سنگ جید نام دارد که در کانادا بسیار پرطرفدار است. از این سنگ تزیینی در اشیاء مختلف و زیورآلات استفاده می کنند.

در گوشه و کنار بازارهای کانادا هنرمندانی وجود دارند که مشغول به شکل و حالت دادن به این سنگ های زینتی بوده و شما می توانید از نزدیک طریقه استفاده این سنگ ها را مشاهده کنید. سنگ های تزیینی یکی از چندین نمونه های سوغات معروف کانادا است که گردشگران می توانند از این سنگ ها به عنوان هدیه خریداری کرده و به اطرافیانشان هدیه بدهند.

سوغاتی های کانادا

تزیینات چوبی درخت سدر

علاوه بر درخت افرا در کانادا درخت سدر نیز وجود دارد که در میان شهروندان کانادایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. جالب است بدانید اقوام کانادایی درخت سدر را درخت زندگی نیز نامیده اند. هنرمندان کانادایی از قسمت های مختلف این درخت اشیاء گوناگونی ساختند که معروف ترین آنها عبارتند از جعبه بنت وود، گل و سبد چوبی، گردنبند، جعبه بنت وود یا Bentwood Box و..

به طور کل در صنایع دستی کانادا از سایر چوب ها نیز برای ساخت لوازم مختلفی چون ماسک های چوبی استفاده می کنند. اقوام اولیه کانادا از چوب ماسک هایی به شکل سر حیوانات و شخصیت های معروف می ساختند که در حال حاضر این ماسک های چوبی را می توان به وفور در مغازه های کوچک و بزرگ کانادا خریداری کرد. این ماسک های چوبی طوری طراحی شده اند که می توان آنها را بر روی صورت قرار داد.

کفش های بیدورک

در کشور کانادا شما با صنایع دستی منحصر به فرد و جذابی رو به رو خواهید شد، اغلب این صنایع دستی به وسیله بومیان کانادا تولید می شوند و یکی از همین صنایع دستی معروف، کفش های بیدورک است. این کفش های زیبا، بسیار گرم و دوست داشتنی می باشند. بیدورک یکی از کفش های فصل سرد و زمستان است که در رنگ، طرح و جنس های مختلف تولید می شود. بیشتر این کفش ها دست دوز هستند و در مناطق قطبی کانادا مورد استفاده قرار می گیرند، همچنین مانع نفوذ سرما به داخل کفش شده و پاها را از خیس شدن و سرما محافظت می نمایند.

این کفش های گرم جزو سوغاتی های سنتی کانادا به شمار می آیند. گردشگران در کانادا علاوه بر بیدورک با محصولات دیگری چون دریم کچر و تونم های چوبی روبرو خواهند شد. دریم کچر، یک نوع وسیله ی تزئینی است که عموما در اتاق خواب یا جایی که نور آفتاب صبحگاهی در آنجا تابیده می شود، آویزان خواهد شد. بومیان کانادایی معتقدند که خواب های بد یا کابوس در میان این دریم کچرها گرفتار شده و با نور آفتاب از بین می رود.

تونم های چوبی را به شکل سوتون های بلند می سازند که جنس آنها از چوب است. روی این ستون ها نمادهای فرهنگی حکاکی می شود. یکی از عقایدی که بومیان کانادا در این رابطه عنوان می کنند، دور کردن ارواح خبیثه به وسیله ی تونم ها است.

جهت اخذ ویزای توریستی کانادا این لینک را دنبال نمایید یا با آژانس مسافرتی ایرانیکا تماس بگیرید

اینوکسوک

این کشور در حال حاضر یکی از مدرن ترین کشورهای دنیا محسوب می شود. صنعتی شدن و مدرنیته نتواسته کانادا را از فرهنگ و آداب گذشته دور کند، اقوام مختلفی در کشور کانادا با هم در صلح و آرامش زندگی می کنند و یکی از این اقوام اسکیموها هستند.

اسکیموها یا ( اینویت ها) یکی از اقوام بومی کانادا، در حدود ۴۵۰۰ سال قبل قسمت های قطبی کانادا را برای سکونت برگزیدند، این اقوام آداب و رسوم خاصی داشتند که همچنان آنها را حفظ نموده و نسل به نسل به هم منتقل می نمایند. این اقوام دوست داشتنی کانادا، در گذشته های دور با استفاده ار تخته سنگ ها و چیدن آنها بر روی هم مجسمه های زیبایی می ساختند که اینوکسوک نام داشت.

این مجمسمه ها دارای کاربردهای زیادی از جمله نشان دادن مسیر به اسکیموها، در شکارگاه ها و.. مورد استفاده قرار می گرفت. با گذشت زمان و کم رنگ شدن برخی از آداب و رسوم اسکیمویی، این گونه فرهنگ ها تبدیل به نماد شدند، طوری که اینوکسوک را در بیشتر فروشگاه های صنایع دستی کانادا به عنوان اشیاء تزئینی و دکوری به گردشگران عرضه می شود.

اینکوسوک را می توان یکی از بهترین سوغاتی های کشور کانادا در نظر گرفت و به عنوان سوغات به اطرافیان هدیه داد. به طور کل هر شیء که از دل طبیعت به عنوان دکور و تزئنات مورد استقاده قرار بگیرد، از خود یک انرژی خاص و مثبتی ساتع می کند.

بنابراین در هنگام سفر به کانادا از اینوکسوک غافل نشوید و حتما یک نمونه را به همراه خود به ایران بیاورید تا خاطرات زیبای کانادا را برایتان تداعی کند.

نظرات