راهنمای انتخاب کفش زمستانی

0

راهنمای انتخاب کفش زمستانی

خرید به طور کلی نیازمند تحقیق و ریزبینی در انتخاب می‌باشد. هنگامی که فصل زمستان از راه می‌رسد و صندل‌ها و کفش‌های تابستانی جای خود را به بوت و نیم بوت می‌دهند، توجه به معیارهایی اگرچه جزئی اما مهم فرایند خرید را شخصی سازی و متناسب با شرایط، سلیقه و نیازهای شما آسان می‌کند.

عدم انتخاب کفش مناسب بدون توجه به زنانه، مردانه و یا یونیسکس بودن آن، حتی در سایر فصول آسیب های زیادی به سلامت، وقت و بودجه شما وارد می‌کند. در صورت انتخاب و خرید کفش اشتباه، علاوه بر آسیب به پا، کمر و در نهایت بدن خود، ناچاراً مجبور به خرید کفشی جدید خواهید شد؛ این در صورتی‌ست که کفش مناسب علاوه بر عدم خسته کردن شما در طولانی مدت، آسیبی به شما وارد نکرده و شما را از خرید کفش های زمستانی دیگر بی نیاز می‌کند.

 انتخاب کفش زمستانی

در این مقاله، گروه چرم کاکتوس به شما کمک می‌کند تا با توجه به شرایط خود و معیارهای تاثیر گذار در خرید، بهترین کفش زمستانی را انتخاب کنید.

نوع فعالیت

معیارهای شما با توجه به شدت مشغله در روزهای مختلف هفته، شاغل بودن یا نبودن، ورزشکار بودن یا نبودن و… دستخوش تغییر می‌شوند. اکثر کارمندان معمولاً در بخش‌های اداری مشغول به کار بوده و تحرک چندانی ندارند؛ این در صورتی‎‌ست که دانشجویان معمولاً مدام در حال حرکت بوده و تعداد گام‌هایی که در طول روز بر می‌دارند به مراتب بیشتر از سایر افراد می‌باشد. کارمندان معمولاً به کفش های زمستانی مستحکم و گرم نیاز دارند در صورتی که دانشجویان به کفش زمستانی ای نیاز دارند که علاوه بر این معیارها، ضد آب نیز باشد. اگرچه فارغ از شاغل و یا دانشجو بودن، اگر در روز حتی چند ساعت را خارج از خانه و در محیط بیرون سپری می‌کنید، نیاز به انتخاب صحیح بوت مردانه و زنانه زمستانی دارید.

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که معمولاً بیشتر وقت خود را به ورزش کردن و فعالیت های این چنینی اختصاص می‌دهید، باید به نوع فعالیت خود توجه کنید چرا که حتی نوع ورزش شما بر انتخاب کفش زمستانی تاثیر گذار است. به عنوان مثال کوهنوردان، صخره نوردان و سنگ نوردان نیز کفشی متفاوت با دوندگان، سوارکاران و سایر ورزشکاران دارند.

منطقه جغرافیایی

محل سکونت یکی از مهم ترین معیارهایی است که باید در هنگام انتخاب کفش زمستانی به آن توجه کرد چرا که جنس سرما در هر منطقه متفاوت است.

منطقه‌ای که سرد و مرطوب است نیازمند کفشی عایقبندی شده و ضد آب است. این کفش زمستانی علاوه بر گرم کردن پاها، از ورود آب و رطوبت به داخل کفش جلوگیری می‌کند. این در صورتی‌ست که مناطق کوهستانی عموماً دارای سرمایی خشک بوده و رطوبت ندارند و در نتیجه نیازمند بوتی می‌باشند که بتواند گرما را در بوت نگه داشته و از ورود سرما به داخل آن جلوگیری کند.

نکته‌ی مهم در توجه به محل زندگی، نادیده نگرفتن مناطق گرم می‌باشد. عموم مردمی که ساکن شهرهای گرم هستند، از خرید بوت و نیم بوت زمستانی خودداری می‌کنند. این در حالی است که حتی در این مناطق نیز احتمال بارش برف و باران بوده و ممکن است این بارش نیز همانند مناطق کوهستانی و سرد، شدید و تند باشد.

انتخاب کفش زمستانی

آناتومی و سایز پا

آناتومی و فرم پای هر فرد با دیگری متفاوت بوده و از معیارهای مهم انتخاب کفش زمستانی می‌باشد. دسته‌ای از افراد دارای پنجه‌های پهن بوده و نیازمند کفش زمستانی‌ای می‌باشند که به پنجه آنها فشار وارد نکرده و مانعی برای فعالیت و حرکت آنها نباشد. از طرفی دیگر، دسته‌ای از مردم دارای پنجه‌ای کوچک بوده و نیازمند کفشی می‌باشند که فشای خالی زیادی را بر جای نگذارد. سایز پا نیز یکی دیگر از مشخصاتی است که در هنگام انتخاب بوت باید به آن توجه کرد.

بسیاری از کفش‌های زمستانی برای پاهای کوچک مناسب نمی‌باشند چرا که سنگین هستند و یک سری کفش‌های زمستانی نیز برای پاهای بزرگ مناسب نمی‌باشند. اگرچه به شما توصیه می‌شود کفش زمستانی مورد نظر خود را یک سایز بزرگ تر خریداری کنید. خرید کفش زمستانی یک سایز بزرگ تر از سایز اصلی شما، به چند دلیل الزامی‌ست.

مورد اول پوشیدن جوراب ضخیم است. در زمستان و به دلیل بارش شدید برف و باران و برای جلوگیری از ورورد سرما به داخل بوت، بیشتر افراد جورابی کلفت و ضخیم بر پا می‌کنند. این جوراب به دلیل بافت خود، جای بیشتری از بوت زمستانی را اشغال کرده و باعث وارد شدن آسیب به پای شما شده و باعث می‌شود گمان کنید کفش خریداری شده برای شما کوچک است.

مورد بعدی جنس کفش است. در بوت زنانه و مردانه، معمولاً از موادی مثل چرم، لاتکس و… استفاده می‌شود. این مواد انعطاف پذیر بوده و در صورت برخورد با سرما، منقبض و فشرده می‌شوند.

و اما مورد آخر نوع ساخت کفش است. معمولاً کفش های زمستانی به گونه‌ای طراحی و تولید می‌شوند که قسمت کفی و پنجه با عایق پوشانده شده و در نتیجه، به هنگام پوشیدن آنها، خبری از راحتی کفش‌های تابستانی نیست.

انتخاب کفش زمستانی

توجه به بودجه

بودجه‌ای که شما برای خرید کفش زمستانی در نظر می‌گیرید، باعث خط خوردن انواعی از کفش های زمستانی از لیست حق انتخاب‌های شما می‌شود.

اگرچه خرید بر حسب بودجه و در نتیجه پس انداز پول، کاری عقلانی می‌باشد، اما نکته‌ی مهم عدم بی توجهی به کیفیت در ازای قیمت می‌باشد.

راحتی کفش

اگرچه همانطور که گفته شد، راحتی پا به هنگام پوشیدن کفش زمستانی به جنس عایق و داخل کفش بستگی داشته و مقداری احساس ناراحتی به هنگام پوشیدن کفش چیز طبیعی‌‌ای می‌باشد، اما باید به هنگام خرید کفش زمستانی به راحتی خود توجه کنید.

چرا که گاهاً ناراحتی پای شما در کفش نه به دلیل جنس کفش و به دلیل سایز اشتباه کفش و یا مناسب نبودن آن کفش برای آناتومی و نوع پای شما می‌باشد و این نکته‌ی مهمی در انتخاب و خرید کفش است.

جنس کفش

جنس و متریال کفش بسیار تاثیر گذار است چرا که کیفیت خوب کفش بر طول عمر و ماندگاری، قیمت، راحتی شما در کفش و… تاثیر می‌گذارد. چرم طبیعی و چرم مصنوعی درجه یک نیز نسبت به چرم مصنوعی بهتر بوده و علاوه بر طول عمر و کیفیت بالا، پای شما را در عین حفاظت در برابر سرما و برف و باران، تحت فشار قرار نداده و شما را از سایر کفش‌های زمستانی بی نیاز می‌کند.

چرم مصنوعی ضد آب، همیشه مد و دارای گرمای خوبی هستند. چرم کاکتوس از چرم گاوی درجه‌ یک برای محصولات خود استفاده می‌کند که همین امر باعث ارائه یک کفش با کیفیت می‌گردد. کفش‌هایی که از فوم ساخته می‌شوند، یکی از بهترین انواع کفش بوده و بیشتر‌ توسط کوهنوردان مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کفش‌ها این قابلیت را دارند که شما را در برف و یخ همراهی کنند و شما را از سرما محفوظ نگه دارند. کفش‌های ساخته شده از گورتکس و سیمپاتکس نیز گرمای خوبی داشته و برای مسافت های کوتاه مناسب هستند.

انتخاب کفش زمستانی

جمع بندی و نتیجه

انتخاب بهترین بوت زمستانی تصمیمی بسیار مهم بوده که به عوامل ذکر شده بستگی دارد. استایل، طرح، برند و رنگ کفش زمستانی نیز یکی از مهم ترین مشخصاتی هستند که در خرید باید به آنها توجه کرد. چرم کاکتوس با ارائه انواع کفش زمستانی و رنگ بندی بسیار خاص و متنوع و کیفیت بالا؛ بهترین گذینه برای خرید کفش زمستانی می‌باشد.

نظرات