با ۵ کاربرد پروفیل مبلی آشنا شوید

0

اگر تصمیم به خرید پروفیل مبلی گرفته‌اید، بهتر است ابتدا با ویژگی‌ها و کاربردهای متنوع این محصول آشنا شوید تا بر اساس نیازهایتان محصول موردنظرتان را انتخاب کنید. پیش از همه باید بدانید که پروفیل سبک به دلیل سبک بودن برای ساخت سازه‌های فلزی ظریف به کار می‌رود. این سازه‌ فلزی در صنایع گوناگونی کاربرد دارد. در این خبر به تعدادی از این صنایع می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید تا با ۵ کاربرد پروفیل مبلی و انواع قیمت پروفیل سبک آشنا شویم.

 5 کاربرد پروفیل مبلی

پروفیل مبلی (پروفیل سبک) چیست؟

پیش از این‌که به کاربردهای این محصول بپردازیم، با کالای یادشده به صورت اجمالی آشنا می‌شویم. در این بخش به این سوال پاسخ می‌دهیم که پروفیل مبلی چیست؟ این کالا، یکی از انواع پروفیل سبک است و به قوطی سبک هم شناخته می شود. این مقطع سبک فولادی، سطح مقطع دایره، مستطیل یا مربع دارد و با ورق‌ آهنی روغنی به روش نورد سرد تولید می‌شود. این محصول سبک، سطح صیقلی و براق دارد و استحکام کششی و جوش‌پذیری آن بالا است. مقطع فولادی مذکور ضخامت و وزن کمی دارد، از ابعاد ضلعی، قطر و ضخامت بسیار دقیق برخوردار است و با ضخامت‌های متنوع به ‌صورت شاخه‌ شش متری تولید می‌شود. کالای یادشده در برابر زنگ‌زدگی مقاوم است و قابلیت رنگ‌آمیزی، آبکاری، خمش و تغییر شکل فیزیکی بالایی دارد. این نوع پروفیل‌، به دلیل ضخامت کم، بار زیادی تحمل نمی‌کند و به راحتی خم یا پاره می‌شود.

حال که با ویژگی‌های مکانیکی این محصول آشنا شدیم، به سراغ روش‌های ساخت آن می‌رویم. پروفیل‌ مبلی در دو نوع درزدار و بدون‌ درز تولید می‌شود. نوع درزدار را به روش مستقیم تولید پروفیل فولادی و با ورق روغنی می‌سازند. جوش، براده‌گیری و تاب‌گیری پروفیل مبلی درزدار با دقت زیادی انجام می‌شود. نوع بدون درز هم به روش غیرمستقیم و با لوله‌ سبک بدون درز ساخته می‌‌شود. پروفیل‌ مبلی در دو نوع معمولی و گالوانیزه هم تولید می‌شود. نوع گالوانیزه را با ورق سرد گالوانیزه تولید می‌کنند و به‌ دلیل برخوردار بودن از روکش روی، بیش از پنجاه سال عمر می‌کند. نوع معمولی کمتر از بیست سال در برابر خوردگی مقاومت می‌کند. قیمت پروفیل هایی که در ادامه بررسی خواهیم کرد با توجه به کاربرد آن ها متفاوت است.

کاربرد پروفیـل مبلی در پنج صنعت

اکنون که با پروفیل مبلی آشنا شدیم، به سراغ موارد استفاده آن می‌رویم. پروفیل مبلی، کاربردهای متنوعی دارد. این محصول برای ساخت بدنه و لوازم جانبی دوچرخه و ساخت تابلوهای تبلیغاتی و بیلبوردهای کوچک و بزرگ به کار می‌رود. برخی تجهیزات پزشکی و لوازم تفریحی و ورزشی را هم با این محصول می‌سازند. با نوع گالوانیزه کالای یادشده نیز، بخش‌هایی از دکل‌های نفتی را می‌سازند. با این حال این محصول فولادی در برخی صنایع کاربرد بیشتری دارد. در این بخش با کاربرد پروفیل مبلی در پنج صنعت آشنا می‌شویم.

کاربرد پروفیل مبلی در صنعت

پروفیل مبلی در خودروسازی

اولین صنعت پرکاربرد این محصول، صنعت خودروسازی است. پروفیل مبلی در خودروسازی برای تولید لوله اگزوز، قطعات سپر، بدنه و فرمان خودرو‌ به کار می‌رود.

پروفیل مبلی در ساختمان‌ سازی

صنعت بعدی که کالای یادشده در آن زیاد به کار می‌رود، ساخت و ساز است. پروفیل مبلی در ساختمان‌سازی برای ساخت اسکلت ساختمان به کار نمی‌رود، چراکه به دلیل سبک بودن چنین قابلیتی را ندارد. این محصول در ساختمان برای ساخت نرده‌های جلوی تراس و دو طرف پله‌ها به کار می‌رود و با آن، حفاظ و اسکلت تاشو یا ثابت سایه‌بان هم می‌سازند. این مقاطع فولادی را در بخش‌هایی از دکوراسیون داخلی که وزن سقف را تحمل نمی‌کند، هم استفاده می‌کنند.

پروفیل مبلی در لوازم خانگی و مبلمان

این محصول به دلیل استفاده زیاد در تولید انواع مبلمان، پروفیل مبلی نامیده می‌شود. کالای یادشده در تولید لوازم و مبلمان خانگی، مبلمان اداری و مبلمان شهری کاربردهای متنوعی دارد. به کمک این محصول فولادی، بخش‌های ظریف‌ لوازم خانگی برقی کوچک و بزرگ، لوازم منزل چون دسته تی یا جاروی بلند، نردبان و رخت‌آویز قابل حمل را می‌سازند. اسکلت مبل‌ اداری و خانگی، سرویس غذاخوری منزل و تاشو مسافرتی، سرویس خواب و لوازم فرفوژه هم با پروفیل مبلی تولید می‌شود.

پروفیل سبک

برای ساخت نرده فرفوژه، از لوله‌ سبکی استفاده می‌کنند که کمتر از دو میلیمتر ضخامت دارد. سایر کاربردهای پروفیل مبلی در مبلمان خانگی و شهری، نرده‌ پل‌‌های متحرک و ثابت، چارچوب فولادی سبک سازه‌های پیش‌ساخته‌ای چون کانکس یا کانتینر و مجسمه‌‌های فلزی یا نیمه‌فلزی، قاب و سازه‌های فلزی سبک است. از این کالا برای ساخت جاگلدانی، پایه گلدان، اسکلت گلخانه و‌ تخت خواب بیمارستان هم سود می‌برند. پایه مبل، صندلی و تخت را هم با این کالا می‌سازند. مبلمان داخلی کشتی نیز با استفاده از این محصول تولید می‌شود. از جمله موارد استفاده از این کالا در کشتی‌سازی، دکوراسیون داخلی کشتی‌های کروز تفریحی و نرده‌ پله‌های داخلی سالن اصلی کشتی است.

پروفیـل مبلی در صنایع تسلیحاتی

پروفیل مبلی در صنایع تسلیحاتی هم به کار می‌رود. بخش‌هایی از خودروهای جنگی، اسلحه و سازه‌های دفاع هوابرد را به کمک این کالا می‌سازند.

پروفیـل مبلی در هواپیماسازی

این کالا در صنایع هوایی هم کاربرد دارد. پروفیل مبلی در هواپیماسازی برای ساخت برخی قسمت‌های هواپیما به کار می‌رود.

حال که با کاربردهای مختلف این کالا در صنایع گوناگون آشنا شدید، می‌توانید با آگاهی محصول مورد نظرتان را انتخاب کنید و بخرید. اگر پیش از خرید فولاد سوال دیگری دارید، با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند. مرکزآهن markazeahan سال‌هاست به فروش محصولات فولادی و ارائه بروز ترین قیمت آهن آلات می‌پردازد.

نظرات