بیوگرافی رضا اکبرپور بازیگر جوان و مطرح سینما و تلویزیون و همسرش +‌عکس جدید

3

بیوگرافی رضا اکبرپور بازیگر جوان و مطرح سینما و تلویزیون و همسرش +‌عکس جدید

رضا اکبرپور متولد ۱۲ آذر ۱۳۶۵ در تهران بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون است فوق لیسانس علوم سیاسی دارد دارای یک برادر و سه خواهر است او در سریالهای حوالی پاییز و سریال گیلدخت و فیلم آپاندیس بازی کرده است. بیوگرافی کامل و خواندنی رضا اکبرپور بازیگر جوان و مطرح سینما و تلویزیون به همراه فیلم شناسی و عکسهای جدید او را در بخش بیوگرافی حرف تازه ببینید.

بیوگرافی رضا اکبرپور کیست

نام:رضا
نام خانوادگی:اکبرپور
تاریخ تولد: ۱۲ آذر ۱۳۶۵
تحصیلات:فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد علوم سیاسی
زمینه فعالیت:بازیگری

رضا اکبرپور : متولد ۱۲ آذر ۱۳۶۵ در تهران، بازیگر تئاتر،سینما و تلوزیون است. در ادامه به معرفی و بیوگرافی رضا اکبرپور بازیگر و همسرش و فرزندانش و آثار و اینستاگرام و ویکی پدیا و مصاحبه و قد و وزن و خانواده و داستان زندگی وی می پردازیم. با ما همراه باشید.

رضا اکبرپور

سوابق هنری

در سال ۱۳۷۹ وقتی ۱۴ ساله بود وارد کلاس های بازیگری کانون حر شد و زیر نظر علی سلیمانی دوره های بازیگری را گذراند و یکسال بعد روی صحنه تئاتر رفت اماچند سال از تئاتر و دنیای بازیگری دور بود به علت مشکلات مالی تا اینکه در سال ۱۳۹۰ بعد از بازگشت به عرصه بازیگری ابتدا در یک تئاتر بازی کرد و سپس در تله فیلم زمانی برای ایستادن بازی کرد که در جشنواره جام جم سال ۱۳۹۲ بعنوان سه فیلم برگزیده انتخاب شد. همچنین در سال ۹۶ از طریق دوستی به حسین نمازی کارگردان معرفی شد و در نهایت در سال ۹۶ در فیلم سینمایی آپاندیس ایفای نقش کرد، این فیلم چند جایزه معتبر بین الملی کسب کرد. ایشان به تازگی در سریال تلوزیونی گیلدخت در نقش اسماعیل هنرنمایی کرده این فیلم بسیار جذاب و پر مخاطب است. ناگفته نماند از جمله افتخارات ایشان می توان به جایزه بازیگری برای نمایش چرا الان،جایزه بازیگری برای نمایش عیسی، جایزه بازیگری برای نمایش جعبه جادو و… اشاره کرد. همچنین ایشان بعنوان نویسنده نیز در فیلم کوچ با علی سرآهنگ همکاری داشت گرچه این فیلم مدتها توقیف بود اما بعدا وارد شبکه نمایش خانگی شد.

بیوگرافی رضا اکبرپور

از کودکی تا شروع بازیگری

رضا اکبرپور در سال ۱۳۷۹ وقتی ۱۴ ساله بود در کلاس های تئاتر زیر نظر علی سلیمانی شرکت کرد و سپس به روی صحنه تئاتر رفت.

او پس از یک دهه وقفه در سال ۱۳۹۰ مقابل دوربین تله فیلم زمانی برای ایستادن حضور یافت که این فیلم در جشنواره جام جم سال ۱۳۹۲ به عنوان سه فیلم برگزیده انتخاب شد.

رضا اکبرپور با فیلم سینمایی آپاندیس ساخته حسین نمازی، اولین تجربه سینمایی خود را آغاز کرد و این فیلم موجب همکاری دوباره او با حسین نمازی در سریال حوالی پائیز شد.

این هنرمند با سریال حوالی پائیز که به فاجعه منا می پردازد به چهره شناخته شده ای در تلویزیون تبدیل شد و با ایفای نقش اصلی در سریال گیلدخت به شهرت رسید.

رضا اکبرپور میگوید آخرین تئاتری که آن سالها در آن ایفای نقش کردم “عیسی” بود و درست زمانی که از هنر فاصله گرفتم بودم، علی سرآهنگ همبازی من در آن تئاتر حالا کارگردان شده و درصدد ساخت یک تله فیلم بود، با حضور در دفتر فیلمسازی آنها متوجه شدم دوستانم در حال پیش تولید اثر “زمانی برای ایستادن” بودند. سرآهنگ من را برای یکی از نقش ها انتخاب کرد و خوشبختانه این تله فیلم جزء سه کار برتر سال تلویزیون شد.

نقش رضا اکبرپور در سریال حوالی پائیز

مجموعه حوالی پائیز یک ملودرام عاشقانه به کارگردانی حسین نمازی و تهیه کنندگی سعید پروینی در سال ۱۳۹۷ است که از شبکه سوم سیما پخش شد.

این سریال که درباره حادثه منا ساخته شده است عشق نامتعارف جوانی ایرانی به یک دختر عرب را روایت می کند که با هم ازدواج می کنند و پس از مراسم آنها، پسر بزرگتر خانواده به نام سامان به حج تمتع مشرف می شود.

سامان جوان آرام و خانواده دوستی است که با همسرش (لیلا اوتادی) در کنار مادر و خانواده اش زندگی می کند. این سریال بخشی از اندوه و رنج خانواده شهدای منا در حج سال ۱۳۹۴ را به تصویر می کشد.

در این سریال هنرمندان دیگری همچون رویا تیموریان، حسین مهری، مونا کرمی، ارشا اقدسی، آن ماری سلامه، بهرام ابراهیمی، مرتضی علی عباس میرزایی و محمد حمزه ای نقش آفرینی کرده اند.

می گوید: نقشم در سریال “در حوالی پائیز” را به این دلیل انتخاب کردم که نقش سامان در این سریال با نقش رضا در فیلم سینمایی آپاندیس کاملا متفاوت بود و برخی مخاطبان سریال حوالی پائیز باور نمی کردند شخصیتی که در این مجموعه مثبت و آرام است همان شخصیت فیلم سینمایی آپاندیس است.

ناگفته های زندگی شخصی و بازیگری رضا اکبرپور

بعد از مدتی فعالیت و بازی ، به دلیل مشکلات مالی از این کار کناره گیری کرده و برای هزینه های زندگی به شغل دیگری روی آورم.
اما از طریق دوستم مهرداد حسنی دوباره وارد عرصه بازیگری شده و برای بازی در فیلم آپاندیس به حسین نمازی معرفی شدم.

کتابفروشی

سال ۸۶ به همراه همسرم تصمیم گرفتیم به کمک هم یک کتابفروشی افتتاح کنیم با سختی های زیادی همراه بود اما تجربه واقعا لذت بخشی بود.

خوشبختانه همسرم برای هدفی که داشتم من را همراهی کرد و البته با افتتاح کتابفروشی چند سال نتوانستم پیگیر فعالیت های هنری شوم اما با سر و سامان گرفتن شغلم راحت تر به هدف اصلی ام که بازیگری بود فکر کردم،تا هیچوقت به واسطه شرایط مالی سراغ یک نقش برای بازی نروم و امیدوارم همین روند را تا پایان زندگی ام دنبال کنم.

کتابفروشی را به اتفاق همسرم اداره می کنیم، از شرایطی که با لطف خداوند و پشتکار و اراده خودمان رقم زده ایم راضی هستیم.
غالب تهیه کننده ها به فکر بازگشت سرمایه خود هستند

افرادی که استعدادهای تئاتر بوده و وارد دنیای بازیگری می شوند نمادی از پتانسیل بالای جوانان در عرصه هنر هستند، اگر چه باید بپذیریم شرایط به گونه ای ایجاب می کند که در حال حاضر غالب تهیه کننده ها به فکر بازگشت سرمایه خود هستند.

اینکه یک بازیگر تا چه حد روی خواسته اش مصر باشد و شرایط اطراف باعث راندن، به حاشیه رفتن یا مقاومت وی برای ماندن در این عرصه باشد نیز به انتخاب خود شخص است.

همسر رضا اکبرپور کیست

ایشان متاهل است و دارای یک فرزند میباشد.

درخشش رضا اکبرپور در سریال گیلدخت

گیل دخت سریالی تاریخی به کارگردانی مجید اسماعیلی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی در سال ۱۴۰۱ است که به روی آنتن شبکه ۱ سیما رفت.

این سریال که به روایتی از دوره قاجار می پردازد درباره زندگی جوانی به نام اسماعیل با بازی رضا اکبرپور می باشد که در دوران حکومت مظفرالدین شاه دل در گرو مهر دختری به نام گلنار با بازی میترا رفیع داده است.

این سریال روایتگر دوران عاشقی گلنار و اسماعیل و اتفاقات پیرامون ترور مظفرالدین شاه در دربار است.

رضا اکبرپور در این سریال با هنرمندان دیگری همچون سعید راد، محمود پاک نیت، شقایق فراهانی، سعید چنگیزیان، رامتین خداپناهی، ثریا قاسمی، یاسمن معاوی، پریوش نظریه، صالح میرزااقایی، حبیب دهقان نسب، نفیسه روشن، فخرالدین صدیق شریف، حمید ابراهیمی، فریبا متخصص، محمد فیلی و رویا جاویدنیا همکاری کرده است.

صفحه اینستاگرام

پیج رسمی و صفحه شخصی این بازیگر عزیز در اینستاگرام با نشانی* در دسترس عموم قرار دارد.

سریال و مجموعه های تلویزیونی

فیلم ها

  • آپاندیس
  • زمانی برای ایستادن
  • کاکا
  • و…

عکس های جدید رضا اکبرپور

رضا اکبرپور در فیلم آپاندیس

همسر رضا اکبر پور

اینستاگرام رضا اکبر پور

رضا اکبر پور بازیگر نقش اسماعیل در سریال گیلدخت

آثار رضا اکبر پور

رضا اکبر پور کیست

عکس های رضا اکبر پور

سوابق هنری رضا اکبر پور

همراه ما باشید

3 دیدگاه در “بیوگرافی رضا اکبرپور بازیگر جوان و مطرح سینما و تلویزیون و همسرش +‌عکس جدید

  1. پارمیس گفت:

    چشمان زیبایی دارن بازیشونم خیلی عالی و طبیعیه
    من دوسشون دارم

  2. Majid گفت:

    تو اپاندس که ترکوند
    تو گیلدخت چقدر راحت بازی میکنه

  3. آسمان گفت:

    عشقه این پسر
    بهترین بازیگر
    مودب
    مرد خانواده

نظرات