بیوگرافی علیرضا آخوندی نماینده ایرانی الاصل پارلمان سوئد و همسرش + خانواده و سوابق

3

بیوگرافی علیرضا آخوندی نماینده ایرانی تبار پارلمان سوئد و همسرش + خانواده و سوابق

علیرضا آخوندی کیست؟ بیوگرافی علیرضا آخوندی نماینده ایرانی تبار پارلمان سوئد و همسرش با عکس و تصاویر شخصی از ایران تا سوئد و خانواده و سوابق شغلی و سیاسی و پیج اینستاگرامش را در ادامه صفحه مشاهده نمایید.

بیوگرافی علیرضا آخوندی نماینده ایرانی الاصل پارلمان سوئد کیست

بیوگرافی علیرضا آخوندی

علیرضا آخوندی : زاده ۲۹ شهریور ۱۳۵۹ در تهران، کارآفرین،تاجر و سیاستمدار ایرانی تبار در سوئد اهل ایران است. او هم اکنون به عنوان نماینده پارلمان سوئد مشغول به کار است. پدر و مادر علیرضا آخوندی هر دو ایرانی هستند و از ۱۱ سالگی به همراه خانواده اش به سوئد مهاجرت کرده است.

او از سپتامبر ۲۰۱۸ به عنوان نماینده پارلمان سوئد از حوزه انتحابیه استکهلم مشغول فعالیت است.

پیش‌تر رئیس شاخه جوانان حزب لیبرال این کشور بود که در ماه نوامبر سمت خود را ترک کرد. رومینا در ساندبیبرگ زندگی می کند و در دانشگاه اوپسالا علوم سیاسی خوانده است.

بیوگرافی علیرضا آخوندی

سوابق

علیرضا آخوندی در سن ۱۱ سالگی از ایران به سوئد مهاجرت کرد. در مصاحبه هایش در مورد زندگی خود به عنوان یک کودک مهاجر کرده و با وجود ناملایمات زیاد و سختی ها توانسته است به شغل رده بالایی در سوئد دست پیدا کند.

آخوندی طرفدار حزب مرگز است و مدتی نیز به عنوان منشی سیاسی در حزب مرکز در Södertälje فعالیت کرده است. او درباره خصوصیات خودش گفته: من یک لیبرال هستم .

من گفتگو و سخنرانی را دوست دارم. من می خواهم مردم در بازار کار سوئد جذاب باشند و امنیت شغلی داشته باشند.

همسر و فرزندان علیرضا آخوندی

آقای آخوندی سال ها پیش ازدواج کرده و بعد از مدتی از همسرش جدا شده است. ثمره این ازدواج یک فرزند پسر می باشد. در شهر دندرید زندگی میکند.

همسر و فرزندان علیرضا آخوندی

نماینده پارلمان سوئد

علیرضا آخوندی قبل از انتخابات ۲۰۱۸ به عنوان چهارمین نام در لیست پارلمانی حزب مرکز قرار گرفت.
سپس زمانی که روزنامه سامنیت در مورد امور قبلی او نوشت، موقعیت در لیست اسامی متزلزل شد.

وی مدتی به عنوان مدیر شرکت زیبایی در Vällingby با ۴۵ کارمند بین سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ کار می کرد، اما به دلیل بازسازی محل کسب و کار در مرکز Vällingby چندان خوب پیش نرفت. با ورشکستگی شرکت و محکومیت علیرضا آخوندی به دلیل جرایم زیست محیطی در سال ۱۳۹۱ به حبس تعلیقی پایان یافت. او نتوانسته بود حسابداری را مطابق با قانون حسابداری مدیریت کند و گزارش سالانه خود را به موقع به اداره ثبت شرکت های سوئد ارائه نکرده بود.

علیرضا آخوندی در سوئد کیست

او امروز می‌گوید که مسئولیت کاری را که انجام داده است به عهده می‌گیرد، او معتقد است که در پست‌های نژادپرستانه در توییتر که او را به طور متناوب “شرور محیط زیست” خطاب می‌کند، علیه او انجام می‌شود. پس از صدور حکم، او برای مدت کوتاهی در مرخصی استعلاجی به سر برد

در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴، او دوباره برای حزب مرکز، به عنوان بازرس و رئیس دفتر در شهرستان استکهلم کار کرد. در سال ۲۰۱۵ چند ماه برای Studiefrämjandet کار کرد

حمایت از اغتشاشات ایران

علیرضا آخوندی نماینده ایرانی‌تبار پارلمان سوئد به‌تازگی در گفتگویی که با شبکه تلویزیونی اینترنشنال داشته از وضعیت حقوق بشر در ایران ابراز نگرانی کرده و خبر داده که وزیر امور خارجه سوئد را فراخوانده است تا سفیر جمهوری اسلامی ایران را در پی این وضعیت اخراج کند. تسنیم نوشت: علیرضا آخوندی که نسبت به وضعیت حقوق بشر در ایران نگران است، تاکنون پیگیری‌ای نسبت به وضعیت حمید نوری نداشته است و بلکه در گفتگویی که چندی پیش با همین شبکه تلویزیونی داشت از اقدامات دستگاه قضایی سوئد حمایت کرد و گفت: «در دموکراسی واقعی دستگاه قضایی مستقل است و ما هیچ دخالتی نخواهیم کرد.»‌

3 دیدگاه در “بیوگرافی علیرضا آخوندی نماینده ایرانی الاصل پارلمان سوئد و همسرش + خانواده و سوابق

  1. مسلمان ایرانی گفت:
    2
    4

    یه وطن فروش بی هویت که آرزوی سرنگونی انقلاب اسلامی را مث همه دشمنان این آب وخاک به گورخواهد برد

  2. مانا گفت:
    9
    47

    الان داشتم بیماران پروانه ای را نگاه میکردم که به علت تحریم دولت سوئد پانسمان مخصوص از انها دریغ شده دعا کردم که این اقا که کاسه داغ تر از اش شده به دردی دچار بشه که هر لحظه هزار بار ارزوی مرگ کند ولی خدا مرگش ندهد و زجر بکشد

  3. میراحمدی گفت:
    13
    47

    مزدور و وطن فروش خائن😤😤😤😤

نظرات