وایت پیپر یا برگه‌های سفید زاییده افکار دولت بریتانیا

0

وایت پیپر

وایت پیپر یا برگه‌های سفید زاییده افکار دولت بریتانیا هستند و حدود ۱۰۰ سال است که وجود دارند. این برگه‌ها در مورد تصمیمات کلیدی اتخاذ شده توسط برخی سازمان‌های دولتی، به مردم اطلاع‌رسانی می‌کردند. امروزه وایت پیپر یک ابزار بازاریابی است و از آن برای متقاعدسازی و تاثیرگذاری روی تصمیم افراد استفاده می‌شود. پس چرا به آن کاغذ سفید می‌گویند؟ این نام‌گذاری توسط دولت بریتانیا انجام شده است و «سفید» بودن یک برگه نشان می‌دهد که آن برگه در دسترس عموم قرار دارد. از آن زمان این مقاله علمی سنتی در حوزه عمومی منتشر می‌شود. از زمانی که نوشتن برگه‌های سفید وارد مرحله استفاده تجاری شده‌ است، هدف این است که همه مشتریان بالقوه آن را بخوانند. برگه‌های سفید نه مقاله‌هایی پر از زرق‌و‌برق و نه نشریه‌هایی بسیار پرفروش هستند؛ بلکه به‌عنوان اسنادی «جدی» و مشابه با مقالات علمی ارائه می‌شوند. پس هدف از نوشتن آنها چیست؟

 وایت پیپر

فلسفه اصلی نوشتن وایت‌پیپرها ارائه آموزش است. امروزه این مقالات به مردم در مورد محصولات و خدمات پروژه آموزش می‌دهند. از آنجایی که برگه‌های سفید معمولاً در وب‌سایت‌ها منتشر می‌شوند، نوعی بازاریابی درونگرا به حساب می‌آیند. در بازاریابی بنگاه به بنگاه (B2B) از برگه‌های سفید برای اهداف مختلفی استفاده می‌شود. مانند ارتقاء رهبری فکری و افزایش فهرست ایمیل. همچنین برای ایجاد مشروعیت برند و تبدیل مشتریان احتمالی به خریدار، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وایت پیپر ارز دیجیتال چگونه نوشته می‌شود؟

بسیاری از افراد برای نوشتن وایت پیپر ارز دیجیتال به دنبال قالب می‌گردند، اما وجود قالب اصلاً ضروری نیست و آنها بیشتر به عنوان دستورالعمل به کار می‌آیند. تا زمانی که یک نویسنده ساختار یک وایت پیپر را بشناسد و نحوه کار همه بخش‌ها با هم را درک کند، نیازی به قالب ندارد. وایت پیپر باید با توجه به سوالات مخاطبان هدف، پروژه مورد نظر را فروشندگی کند.

تعداد کلمات وایت پیپر

مقاله سفید لازم نیست طولانی نوشته شود، اما به کوتاهی پست‌های وبلاگ هم نباید باشد. البته که پست‌های وبلاگی طولانی نیز وجود دارند اما هدف آن‌ها با هدف وایت‌پیپر متفاوت است. برای مثال، اهداف پست‌های وبلاگ شامل پرورش مخاطب یا هدایت ثبت‌نام‌های فعال به یک وبینار است. اقداماتی از این دست، هیچ هزینه‌ای برای مخاطب ندارد. بنابراین هدف از نوشتن و در نتیجه نوع نگارش، تفاوت قابل توجهی دارد با برگه‌های سفید دارد. در مقابل، در صنعت کریپتو مخاطبانی که یک وایت پیپر ارز دیجیتال را می‌خوانند باید متقاعد شوند که وقتی به صرافی ارز دیجیتال می‌روند تا برای خرید ارز دیجیتال اقدام کنند یا قیمت ارز دیجیتال را ببینند، از میان همه دارایی‌هایی که آنجاست، اقدام به خرید ارز دیجیتال کند که دقایق یا ساعاتی قبل در حال خواندن وایت پیپر آن بود.

وایت پیپر

محتوای یک وایـت پیپر چیست؟

به گفته مایکل استلزنر، نویسنده کتاب «نوشتن برگه‌های سفید»، وایت پیپر باید با مشکل یا چالشی شروع شود که خواننده با آن مواجه است. انجام این کار ساده‌ترین راه برای جلب توجه مخاطب و تحریک نقاط ضعف آنهاست. سپس هدف این است که آمار، نمودارها و حقایق ارائه شوند تا مخاطبان نکات اصلی مقاله را به دست آورند. در نهایت، خدمات یا محصول ارائه شده توسط تیم پروژه به عنوان راه حل به مخاطب ارائه می‌شود. اگر نویسنده اثری با کیفیت تولید کرده باشد، راه حل به خوبی مرتبط با مشکل خواهد بود.

قالب‌بندی و طراحی وایـت پیپر ارز دیجیتال

پس از تکمیل نوشتن وایت پیپر، قالب‌بندی آن در اولویت قرار می‌گیرد. خوانایی در بسیاری از این مقالات نادیده گرفته شده است و ناخوانا هستند. از آنجایی که پذیرش ارز دیجیتال به عنوان جریان اصلی در حال انجام است، قیمت ارز دیجیتال هر روز بیشتر می‌شود و صرافی ارز دیجیتال به محل کسب بسیاری از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران تبدیل شده‌ است، مهم است که در نوشتن وایت پیپر به حضور افراد مبتدی در بین مخاطبان توجه شود. افرادی که تازه وارد دنیای کریپتو شده‌اند، معانی بسیاری از اصطلاحات رایج را نمی‌دانند. همیشه بهترین کار این است که هنگام نوشتن باید تصور شود مخاطب سر کلاس آمادگی پیش از ورود به صرافی ارز دیجیتال نشسته‌ است و نویسنده آموزگار است.

فضاهای خالی وایت پیپر

یکی دیگر از ملاحظات قالب‌بندی، فضاهای خالی است. خواندن برخی از وایت‌پیپرهای ارز دیجیتال سخت است، زیرا کمبود فضای خالی خواننده را تحت تأثیر قرار می‌دهد. نویسندگان باید مطمئن شوند که از هر ۴ طرف به اندازه کافی فضای خالی وجود دارد. توجه ویژه به فاصله بین پاراگراف‌ها و سایر عناصر بسیار مهم است. عناصر دیگر ممکن است شامل نمودارها، تصاویر و سایر دارایی‌های بصری باشد که به انتقال نکات اصلی کمک می‌کند.

با دادن فضای خالی کافی به خواننده، مقاله به آنها کمک می‌کند تا «نفس بکشند»، مکث کنند و قبل از رفتن به بخش بعدی استراحت کنند. شاید فکر کنید غیرمنطقی است، اما این وقفه‌ها به خوانندگان اجازه می‌دهد تا اطلاعات را هضم کنند و تا آخر به خواندن ادامه دهند.

تصمیمات طراحی نباید به تخیلات تیم واگذار شود. یک مقاله استثنایی و خوب می‌تواند پروژه را به‌طور مستقل بفروشد، البته تا زمانی که توکنومیک درست باشد. اگر صاحبان پروژه از طراحی غافل نشوند، حتی مقاله خشک و علمی‌ای مانند وایت پیپر ارز دیجیتال به خوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. طراحان گرافیک می‌توانند در مورد مسائل قالب‌بندی که در بالا ذکر شد کمک کنند. با این حال، محلی که طراحان اثر خود را به جای می‌گذارند، اطمینان از همسویی تمام عناصر طراحی بصری با پیام‌ها و هویت برند است. انجام این کار تجربه مشتری لذت بخش و روانی را برای مخاطب هدف تضمین می‌کند.

منبع :

https://www.rasadeghtesadi.com/

نظرات