اصول و قوانین چیدمان اتاق خواب، راه حل ۱۳ اشتباه همیشگی!!

3

به طور معمول اتاق خواب فضایی است که از استرس و آشفتگی های روزانه به آنجا پناه می بریم. معمولاً اتاقی که درآن به استراحت کردن می پردازیم و روز خود را در آن شروع می کنیم. اهمیت بیشتری از لحاظ ظاهر و شخصی سازی به نسبت سایر اتاق های دیگر دارد، با توجه به اهمیت این موضوع و اصول و قوانین چیدمان اتاق خواب در این مقاله به بررسی و چیدمان اتاق خواب خواهیم پرداخت و دکور خود را با توجه به اصول و شرایطی که در مجموعه

گامی نو تحقیق و نکته پردازی شده است می پردازیم.

 چیدمان اتاق خواب

بایدها و نباید های چیدمان یک اتاق خواب شیک

رعایت اصل سادگی

یهترین و اصولی ترین راه برای چیدمان دکوراسیون منزل و اتاق خواب رعایت اصل سادگی است. به طور کلی همه ی ما به دنبال این هستیم که یک دکوراسیون پیچیده و جذابی را برای اتاق خوابمان طراحی کنیم و از طرفی نیز فرقی نمی کند که کدام یک از سبک های؛ مدرن، مینیمال و یا اسپورت را انتخاب کرده ایم.

ابتداً در مورد انتخاب عناصر تشکیل دهنده اتاق خواب، صرفاً وسایلی را که مورد نیاز هستند را مد نظر خود قرار دهید که اغلب این وسایل شامل؛ میز تحریر، تخت خواب، میز پاتختی و یک دراور و کمد است. هر چیز دیگری که به این لیست اضافه شود می تواند فضای اتاق خواب شما را نا مرتب و آشفته سازد.

اندازه و ابعاد چیدمان اتاق خواب

قبل از انتخای و خرید لوازم اتاق خواب خود می بایست به فضایی که در اختیار داریم بسیار توجه کنیم که نکته ای بسیار مهم است. در سبک دکوراسیون مدرن بر ایجاد فضای خالی ما بین وسایل بسیار تاکید می کند. بنابراین نیاز است که حداقل بین تخت خواب خود و دیوارهای دو طرف آن فاصله ای ایجاد کنید. همچنین نیاز است که به طور معمول نیم متر مابین تخت خواب و یا دیگر لوازم موجود فاصله ای مناسبی باشد. از طرفی دیگر شما عزیزان می توانید جهت خرید تخت خواب های اصولی و استاندارد و یا خرید کمد از مجموعه تولیدی گامی نو تمامی محصولات خود را خریداری کنید. این مجموعه با توجه به اینکه تولید کننده می باشد تمامی محصولاتش را با کمترین میزان قیمت و بالاترین کیفیت در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

تناسب سرویس های چوبی در هنگام چیدمان اتاق خواب

وجود اصل تناسب ما بین عناصر تشکیل دهنده اتاق خواب یکی از مهم ترین نکاتی است که بسیار مهم است. برای مثال انتخاب تخت خواب و یا کمدی بزرگ در اتاق خواب کوچک نتیجه ای جز ایجاد کردن یک محیط شلوغ و آشفته نخواهد داشت. از طرفی دیگر انتخاب تختی با تاج بلند باعث می شود که فضای خالی بین تخت و سقف خالی به نظر نرسد. بنابراین در مورد اتاق خواب های بزرگ مراقب باشید که اینگونه فضاها خالی به نظر نرسند. علاوه بر آن شما می توانید از یک صندلی و پاف ها نیز جهت دیزاین بهتر اتاقتان استفاده کنید.

انتخاب بهترین نقطه در چیدمان اتاق خواب

فرقی نمی کند که اتاق خواب شما دارای چه ابعادی است در هر صورت می بایست که یک نقطه کانونی داشته باشد . (اتاق خواب های بزرگتر می توانند بیشتر از یک نقطه کانونی داشته باشند) منظور از نقطه کانونی نقطه ای است که بیشترین توجه را به آن سمت جمع می کند، معمولاً تخت خواب با یک رو تختی شیک و برجسته می تواند بعنوان نقطه کانونی در نظر گرفته شود. در اتاق های کوچک علاوه بر تخت ها پنجره هم می تواند این کارکرد را داشته باشد.

نورپردازی یک اصل بسیار مهم

چیدمان اتاق خواب

نور پردازی اتاق ها اصولاً یک امر بسیار مهم است که نباید نادیده گرفته شود. نور پردازی یک اتاق می تواند هم به صورت طبیعی (نور خورشید و فضای بیرون ) و یا نور مصنوعی (لامپ ها) باشد. شما عزیزان سعی کنید همواره نور اتاق خوابتان را بر اساس سلیقه ی خود به درجه ای از روشنایی که در آن احساس آرامش میکنید تنظیم کنید. نور های طبیعی اتاق خواب شما را بزرگتر و جا دار تر نشان می دهند و البته محیطی پر انرژی تری را برای شما فراهم می کنند. در این راستا استفاده کردن از پرده های نازک و یا عدم استفاده از پرده تصمیمی منطقی خواهد بود.

دور نگهداشتن لوازم الکترونیکی از محیط اتاق خواب

دور نگهداشتن وسایل الکترونیکی همچون؛ لپ تاپ، مودم اینترنت و یا تلویزیون از اتاق خواب شما عزیزان را یک قدم به بدست آوردن آرامش نزدیکتر می کند. بهتر از فضای اتاق خواب تنها محیطی برای استراحت کردن و آرامش باشد تا ذهن شما به طور ناخوداگاه با قرار گرفتن در آن فضا به سمت دیگری نرود.

استفاده بهینه از فضا در چیدمان اتاق خواب

بسیاری از افراد با کمبود فضا برای قرار دادن لوازم در اتاق خوابشان روبرو هستند،در همین راستا استفاده بهینه از حداکثری فضا بسیار مهم است، انتخاب تخت های جکدار یا کشودار از جمله مناسب ترین گزینه های پیش روی شما هستند.

تکنیک های طلایی برای بزرگتر بنظر رسیدن اتاق خواب

  • نصب پرده در محلی نزدیک به سقف اتاق باعث می شود که دیوار شما بلند تر دیده شود.
  • اگر دیوارهای اتاق شما کوتاه است، از رنگ هایی روشن طور و یا طرح هایی راه راه عمودی و افقی برای بزرگتر به نظر رسیدن کمک بگیرید.
  • انتخاب وسایل و عناصر دیزاینی که گوشه های گرد دارند از دیگر مواردی است که برای بزرگتر بنظر رسیدن قابل استفاده است. زیرا فضای کمتری را اشغال می کنند و قدرت تطابق پذیری بالایی را با انواع دکوراسیون ها دارند.
  • انتخاب کردن رنگ های روشن برای دیوار های اتاق خواب نیز یکی دیگر از عواملی است که تاثیر بالایی دارد
  • انتخاب فرش مناسب و متفاوت با فرش فضای پذیرایی
  • استفاده کردن از تابلو و اکسسوری های خاص جهت چیدمان فضای در نظر گرفته شده
  • آینه ها؛ هیچگاه قدرت آینه ها در بزرگتر نشان دادن فضا را دست کم نگیرید، شما عزیزان می توانید با چیدمان اصولی آینه ها در اتاق خواب خود فضای خود را بسیار بزرگتر از حالت طبیعی که وجود دارد نشان دهید.

اتاق خواب کودک و نوجوان

چیدمان اتاق خواب

در خانواده هایی که چند فرزند وجود دارد، به طور حتم امکان این که یک اتاق به صورت اشتراکی توسط آن ها استفاده شود خواهد بود. برای این که این هم نشینی و استفاده مشترک به یک تجربه لذت بخش تبدیل شود بهتر است با صرف هزینه ای از تخت های دو طبقه استفاده کنید که فضا را به شکل احسنت میان آن ها تقسیم کنید.

معمولا این تخت ها به شما فضا های ذخیره سازی وسایل، مثل کتاب ، لباس ها و اسباب بازی ها در فضا های هدر رفت را می دهد. جاهایی مثل زیر تخت ، پله ها ، فضای بین دو تخت و … از جمله این مکان ها هستند. اگر به فکر تهیه ی این تخت ها برای کودک و نو جوان خود هستید، کافیست به سایت گامی نو مراجعه کنید تا  از بین مدل های موجود مطابق سلیقه خود ، مدل محبوبتان را پیدا کنید.

مورد دیگه ای که فرزند یا فرزندان شما در هر سنی که باشند به آن وابسته هستند، انجام تکالیف و مطالعه خواهد بود. در واقع ساعات های طولانی از اوقات بچه ها به چنین کارهایی می گذرد پس وجود یک میز مطالعه و یا رایانه در اتاق آن ها ضروری است.

عدم استفاده از یک محصول با کیفیت و استاندارد در آینده ممکن است آن ها را  با مشکلات فیزیکی ای که در گردن و کمر و پا شایع است، مواجه کند.

با استفاده از میز تحریر های زیبا و ست کردن آن با کمد و تخت خواب با آن ها یک جلوه زیبا را به اتاق می دهید تا بچه ها در دراز مدت که از اتاق استفاده میکنند دچار خستگی و بی حوصلگی نشوند.

استفاده از پوستر ها و کاغذ دیواری های متناسب سن بچه ها به آن ها انگیزه بیشتری برای انجام فعالیت مناسب با وظایفشان را می دهد. همچنین از جزییات مورد علاقه آن ها در اتاق با توجه به روحیه و علاقه مندی هایشان استفاد کنید تا این محیط را هم زیبا و هم برای استفاده آن ها بهبود بخشید.

استفاده از چوب برای داشتن انرژی و گرما

اگر می خواهید برای اتاق خوابتان سرویس خواب انتخاب نمایید تا جای ممکن از منسوجات چوبی استفاده کنید. در اتاق خواب وسایل زیادی مثل تخت خواب ، کمد ، میز آرایش ، دراور ، میز تحریر و امثالهم وجود دارد که بخش عمده ای از آن را تشکیل می دهند.

انتخاب هوشمندانه و با دقت این وسایل از همه جهات حائز اهمیت است پس سعی کنید که مترایل با کیفیتی را برگزینید. اگر بفکر هزینه های زیادی که ممکن است در هنگام خرید متحمل شوید، هستید؛ می توانید این محصولات را با متریالی مثل ام دی اف سفارش دهید که هم هزینه ها را مدیریت می کند و هم این که کیفیت بالایی دارند.

تولیدی ای مثل گامی نو همواره تلاش کرده تا محصولات خود را در بالاترین کیفیت و بهترین قیمت عرضه کند. شما می توانید تمام خواسته های خود را در زمینه منسوجات چوبی را از این سایت تهیه کنید و در صورت تمایل به صورت اقساطی اقدام به پرداخت هزینه سفارشات خود نمایید.

پرده ها ، عضو جدا نشدنی اتاق خواب

چیدمان اتاق خواب

برای پنجره اتاق خواب حتما از پرده استفاده نمایید زیرا با توجه به این که اتاق خواب یک محیط خصوصی محسوب می شود، پرده می تواند احساس امنیت را تداعی کند. برای پنجره ها از دو لایه پرده در جنس های ظریف و نیمه شفاف که قابلیت عبور نور را داشته باشد برای لایه زیرین استفاده کنید تا در طول روز باعث عبور نور به داخل شوند و برای دومین لایه از جنس های ضخیم تر و با رنگ های متنوع برای جلوگیری از عبور سرما و همچنین نور در هنگام استراحت استفاده نمایید.

در هنگام نصب پرده حتی اگر پنجره ها کوتاه هستند، آن ها را بلند و به اندازه کل طول دیوار انتخب کنید تا هم به شکیل تر و زیبا تر شدن نمای ظاهری محیط کمک کند و هم باعث بلند تر دیده شدن سقف و به دنبال آن بزرگتر تر دیدن شدن اتاق شود.

می توانید رنگ پرده ها را با توجه به دکور اتاق با رنگ رو تختی و شال تختتان ست کنید که در این میان استفاده از رنگ های شاد و تند، به زیبا تر شدن جلوه اتاقتان کمک خواهد کرد و یا در صورت استفاده از فرش با ست کردن این دو یعنی فرش و پرده با هم نیز ترکیب جذابی را ایجاد می کنید.

ایجاد تعادل

در قرار دهی و چیدمان وسایل اصلی و دکوراتیو باید تعادل را چه از لحاظ تعداد و چه ابعاد رعایت کنید. به طوری که در همه نقاط به طور یکنواخت از لوازم مختلف استفاده شده باشد و این گونه نباشد که یک قسمت دارای سیل انبوهی از اکسسوری و دکوری قرار گرفته باشد که چشم در مواجهه با آن دچار ابهام شود و نه به گونه ای باشد که به دلیل خالی بودن، احساس خستگی و یکنواختی را القا کند.

برای مثال در کنار مبل ها استفاده از چند گلدان دارای شکل و رنگ یکسان و یا مجسمه هایی با اندازه متفاوت روی قفسه ها که البته باید مراقب باشیم تا در بهره گیری از این دست وسایل دچار افراط نشویم که به موجب آن تعادل از بین رفته و نتیجه ای جز شلوغی بی مورد د پی نداشته باشد.

نکته ای که می تواند در این مرحله شما را یاری کند این است که در پس ذهن خود در هنگام خرید هر یک وسایل ، این که آیا با قبلی هم خوانی داشته باشد را همواره بررسی کنید و گاها نظر یک فرد دیگر که از بیرون به محیط نگاه می کند و سلیقه ای شمابه خودتان دارد را جو یا شوید

خود را محدود نکنید

چیزی که یک خانه را منحصر به فرد می کند و باعث تمایز هر خانه با خانه دیگر می شود، افراد آن خانه هستند. پس شما و اعضای خانوادتان نقش مهمی در تبدیل شدن یک ساختمان خالی به یک محیط گرم  لذت بخش اسن که به آن خانه می گوییم.

برای اینکه بتوانید حس و حال و نیرو محبت بین اعضا را مانند یک آینه در چیدمان خانه بازتاب دهید، از ایده ها و نظر های تمام افراد در اجرا دکور استفاده کنید.

سعی کنید از قاب عکس هایی با تصاویر اعضای خانواده در نقاط مختلف محیط استفاده کنید تا حس مالکیت در خانه رواج پیدا کند.

از همه مهم تر سعی نکنید فضای منزل را به عکس های مجله ها و سایت های دکوراسیون تبدیل کنید. احساس راحتی و آرامش و جریان حس خوب مهمترین بخش در اجرای دکوراسیون و چیدمان یک خانه است که باید در آن رعایت شود. مهم این است که از زندگی در خانه ای که با دستان خود ساخته لذت ببرید.

مجموعه گامی نو تولید کننده انواع لوازم اتاق خواب و منزل

اگر شما عزیزان از آن دسته از افرادی هستید که به دنبال خریدن لوازم اتاق خواب خود از جمله؛ دراور، میز تحریر، کمد لباس و … هستید. مجموعه تولیدی گامی نو بهترین گزینه برای شما عزیزان می باشد. این مجموعه با توجه به اینکه خود یک تولید کننده در این زمینه است تمامی محصولات خود را با بالاترین کیفیت و کمترین میزان قیمت در اختیار تمامی مشتریان عزیز قرار میدهد تا بتواند رضایت شما را به طور کامل کسب کند از این رو شما عزیزان می توانید جهت خرید و مشاهده تمامی محصولات موجود در این مجموعه به سایت مجموعه گامی نو مراجعه و یا با مراجعه حضوری به نمایشگاه مجموعه که واقع در تهران، شهریار می باشد تمامی محصولات را از نزدیک مشاهده کنید.

3 دیدگاه در “اصول و قوانین چیدمان اتاق خواب، راه حل ۱۳ اشتباه همیشگی!!

  1. فریبا قدر گفت:

    نقطه سقل و کانونی خونه خیلی مهمه که باید برای اون بخش دکور خاصی رو در نظر بگیریم برای خودمون

  2. سمیرا گفت:

    چقدر جالبه که ریز ترین نکات هم توی دکوراسیون خانه ما تاثیر بالایی داره ممنون از مقاله خوبتون

  3. رضا رئوفی گفت:

    همیشه فکر می کردم که رنگ بندی تاثیری توی دکوراسیون منزل نداره ولی الان فهمیدم که اینطور نیست و خیلی مهمه ممنون از مقاله جالبتون

نظرات