راهکارهای زیباسازی محیط خانه با چمن مصنوعی

0

راهکارهای زیباسازی محیط خانه با چمن مصنوعی

در دنیای امروز افزایش شهرنشینی، تردد خودروها و آلودگی‌های زیست‌محیطی سبب شده تا میزان استرس و تنش‌های محیطی در میان افراد افزایش یابد و قرارگرفتن در محیط بیرون را غیرقابل‌تحمل سازد. از این رو افراد به‌دنبال آن هستند تا در ساعات فراغت از کار و با حضور در خانه خود تجربه روز سخت یک‌روز کاری خود را کنار گذاشته و به آرامش برسند از این رو توجه به زیباسازی محیط خانه این‌روزها مورد توجه افراد جامعه قرار گرفته و در همین این راستا استفاده از عنصر طبیعت به‌عنوان یکی از ارکان زیباسازی منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استفاده از گل و گیاهان طبیعی در خانه نیازمند صرف وقت و هزینه نگهداری و مراقبت است. اما می‌توان با ایجاد راهکاری به‌سمت استفاده از گیاهان و چمن‌های مصنوعی رفت تا حس طبیعت را در محیط خانه تجربه کرد. در این مقاله سعی کردیم تا شما را با راهکارهایی که می‌تواند موجب زیباسازی محیط خانه با چمن مصنوعی تزئینی باشد آشنا کنیم.

چمن مصنوعی تزئینی

استفاده از چمن مصنوعی تزئینی کاربردهای زیادی در خانه دارد و تنها در کفپوش سطح خلاصه نمی‌شود. از جمله کاربردهای چمن مصنوعی می‌توان به دیوار سبز یا گرین وال، فس چمنی دیواری و چمن بین سنگ اشاره کرد.

فنس چمنی چیست؟

اغلب افرادی که از چمن مصنوعی در کفپوش محیط‌هایی همچون ویلا و یا بالکن استفاده می‌کنند به‌دنبال ایجاد حفاظ فنس‌کشی در محیط اطراف خود هستند تا امنیت خود و اطرافیانشان را تأمین کنند. اما استفاده از جنس فلزی نیز مشکلات مربوط به خود را دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به زیبا نبودن و حس زندگی در قفس را القا کند. اما استفاده از فنس چمنی دیواری می‌تواند علاوه بر ایجاد حس امنیت و آرامش، شادابی و طراوت را برای ساکنان به‌همراه داشته‌باشد ضمن اینکه استفاده از آن دشواری‌های مربوط به آبیاری و نگهداری را ندارد.

استفاده از فنس چمنی دیواری می‌تواند در محیط‌هایی همچون پشت‌بام‌ها و روف‌گاردن‌ها، تراس و حیاط خانه استفاده شود.

 چمن مصنوعی

قیمت فنس چمنی تابع کیفیت متریال به کاررفته در آن و همچنین تراکم آن وابسته است. از جمله مزایای فنس چمنی می‌توان به ماندگاری بالا، عدم آبیاری و نگهداری آن نصب آسان و همچنین مقرون به صرفه بودن آن اشاره کرد. می‌توان گفت که اصلا معایب فنس چمنی تاکنون به اثبات نرسیده است و تنها در صورتی که جنس مفتول‌های فنس چمنی از نوع گالوانیزه نباشد، بعد از گذشت مدتی دچار زنگ زدگی و تخریب می‌شود.

استفاده از فنس چمنی کاربردهای گوناگونی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به: ویلاها، باغ‌ها، حصارکشی، بالکن و یا پشت بام اشاره کرد.

چمن مصنوعی برای بالکن

بالکن‌ها نقش انکارناپذیری از حس حضور افراد در بیرون از منزل و هوای آزاد را برعهده دارند و بالطبع ایجاد محیطی با کفپوش چمن مصنوعی می‌تواند موجبات آرامش افراد ساکن خانه را فراهم سازد به‌خصوص زمانی که با پای‌برهنه بر روی آن قدم گذاشته شود حس لطافت چمن در پارک را می‌توان تجربه کرد. پس از این رو استفاده از چمن مصنوعی برای کف بالکن می‌تواند یکی از راهکارها باشد. طرح ها و مدل های چمن مصنوعی بالکن تنوع گوناگونی دارد که می‌توانید با توجه به سلیقه خود انتخاب‌ کنید. بهترین چمن مصنوعی برای بالکن و تراس چمن ماهونیا ملانژ است. از جمله ویژگی چمن مصنوعی مناسب برای بالکن و تراس می‌توان به تک بافت بودن آن و شستشوی آسان آن اشاره کرد. نحوه نصب چمن مصنوعی در بالکن به این صورت است که باید ابتدا سطح شیب‌بندی شده و پس از آن یک لایه‌ژئوتکس در زیر چمن قرارداده شود و سپس با چسب مناسب چسبانده شود.

چمن مصنوعی

چمن مصنوعی حیاط

حیاط خانه‌ها اغلب مکانی شاد و مفرح برای بازی کودکان است و استفاده از چمن مصنوعی برای حیاط خانه می‌تواند علاوه کاهش نگرانی خانواده از زمین‌خوردن کودکان رضایت بچه‌ها را به‌دنبال داشته‌باشند چرا که کودکان می‌توانند به‌راحتی بازی کنند. استفاده از برای چمن مصنوعی برای حیاط کوچک و یا بزرگ می‌تواند جلوه زیبایی ایجاد کند. چمن‌های مصنوعی می‌تواند برای چمن مصنوعی برای کف حیاط،‌ چمن مصنـوعی حیاط ویلا، چمن مصـنوعی حیاط خلوت، چمن مصنوعی حیاط مدرسه استفاده شود. در واقع تزیین حیاط با چمن مصنوعی می‌تواند جلوه‌زیباتری در محیط خانه ایجاد کند. طرح چمن مصنوعی حیاط می‌تواند گوناگون باشد و از سبز تیره یا روشن استفاده شود. نصب چمن مصنـوعی در حیاط خانه باید توسط افراد ماهر و خبره صورت گیرد تا مشکلی در بهره‌برداری از آن بوجود نیاید چرا که نظافت و خروج آب چمن مصنوعی حیاط نیز حائز اهمیت است و باید با شیب‌بندی مناسب به سمت خروجی‌ها هدایت شود تا زمانی که شستشو داده شد آب از آن خارج شود.

چمن مصنوعی بین سنگ در حیاط خانه

وجود سنگ‌فرش یکنواخت در حیاط خانه چندان جالب نیست اما با یک حرکت ابتکاری در ساخت حیاط می‌توان طبیعت را به خانه آورد و آن استفاده از چمن مصنـوعی بین شیارهای سنگ است که با انتخاب الیاف مناسب چمن مصنـوعی می‌توان فضای حیاط را زیباتر و دلنشین‌تر ساخت. استفاده از چمن مصـنوعی بین سنگ و موزاییک می‌تواند جلوه زیباتری به فضایی که حیاط خانه دهد. استفاده از چمن مصنـوعی طرح شطرنجی یکی از موارد پرکاربرد در چمن‌های مصنـوعی در حیاط خانه‌ها است. شما می‌توانید با محوطه‌سازی فضای ویلا و با طراحی فضای سبز ویلا محیط خود را زیباتر سازید.

چمن مصنوعی

دیوار سبز مصنوعی

یکی از جنبه‌های تزئينی این روزها در خانه‌ها استفاه از دیوار سبز مصنوعی یا گرین وال است. که در سال‌‌های اخیر فروش دیوار سبز مصنوعی رشد چشمگیری داشته است. گرین وال مصنوعی علاوه بر نگه داری آسان، تنوع بی نظیری در طرح و رنگ دارند. برای مثال علاوه بر استفاده از برگ های سبز، در برخی از نمونه ها از گل هایی با رنگ های مختلف هم استفاده شده است. به منظور خرید دیوار سبز مصنـوعی می‌توانید با کارشناسان فروش چمن مصنـوعی شرکت چمنزار تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

نصب چمن مصنوعی

تمامی موارد فوق راهکارهایی بود که می‌تواند به زیباسازی منزل با بهره‌گیری از چمن مصـنوعی طراحی، اجرا و پیاده‌سازی کرد اما هر کدام از کاربری‌ها نیازمند چمنی با کاربرد مختص به خود است چرا که چمن‌های مصنـوعی شاخصه‌های مختلفی از جمله تراکم، نوع الیاف به‌کاررفته و ارتفاع الیاف دارند و باید متناسب با هر بخش از یک نوع چمن استفاده شود. کارشناسان ما در چمنزار در طول هفته این آمادگی را دارند تا با مشاوره‌های دقیق به شما در خریدی با قیمت و کیفیت مناسب کمک کنند و در ادامه مسیر نیز با تیمی حرفه‌ای عملیات اجرایی آن را انجام دهند.

به‌منظور دریافت اطلاعات بیشتر و اجرای پروژه چمن مصنـوعی به سایت چمنزار به نشانی chamanzar.com مراجعه کرده و یا در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با شماره تماس ۵۷۷۳۲-۰۲۱ حاصل فرمائید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

نظرات