مهم‌ترین ویژگی‌های شبکه و ارز دیجیتال TRONIX چیست؟

0

ترون، در اوج شروع رشد ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۷ راه اندازی شد. این شبکه به دنبال تبلیغ برای پیشرفت در رمزنگاری یا طراحی شبکه نبود و با استراتژی بازار گردانی متمرکز بر آسیا که به شدت بر تبلیغات خالق خود جاستین سان (Justin Sun) متکی بود، خود را از دیگر پروژه‌های ارز دیجیتال متمایز کرد. از ویژگی‌های مهم ترون می‌توان به سیستم اثبات سهام واگذار شده (DPoS)، توان عملیاتی بالاتر، و هزینه‌های کمتر برای اجرای قراردادهای هوشمند و برنامه‌های کاربردی غیر متمرکز (dApps) اشاره کرد. با توجه به محبوبیت خرید ترون، در این مقاله بیشتر با ویژگی‌ها و روش کار این ارز دیجیتال آشنا می‌شویم. تا پایان ما را همراهی کنید.

 ترون

ترون (TRX) چیست؟

ترون با نماد اختصاری TRX، یک پلتفرم دیجیتال غیر متمرکز است. این شبکه در اوایل سال ۲۰۱۷ توسط سازمان غیر انتفاعی سنگاپور و کارآفرین نخبه، جاستین سان (Justin Sun) که دو بار جایزه ۳۰ و زیر ۳۰ سال فوربس (Forbes) در آسیا را دریافت کرد، راه اندازی شد. ترون، در سال ۲۰۱۸ و زمانی که پیشگام شبکه‌های همتا به همتا، بیت تورنت (BitTorrent)، را خریداری کرد توجه بسیاری از سرمایه گذاران را به خود جلب کرد و باعث رشد قیمت ترون شد. این خرید قبل از راه اندازی توکن بیت تورنت در بلاک چین ترون در سال ۲۰۱۹ انجام شد، حرکتی که به این شبکه توانایی بازاریابی یک ارز دیجیتال جدید برای میلیون‌ها کاربر را داد.

از جمله فعالیت‌های بلاک‌های اصلی TRON برنامه‌های غیر متمرکز (dApps)، قراردادهای هوشمند، توکن‌ها و اجماع اثبات سهام واگذار شده (DPoS) است. این شبکه تا جایی پیش رفت که اجزای فناوری خود را با اتریوم (ETH) سازگار کرد. ارز بومی این شبکه Tronix یا TRX است. خرید TRX از محبوبیت بالایی برخوردار است و هم اکنون در بین ۱۴ ارز دیجیتال برتر بازار کریپتو کارنسی قرار دارد. شما هم اگر قصد خرید ترون را دارید قیمت TRX را می‌توانید به صورت روزانه از صرافی ایرانی Wallex دریافت کنید.

شبکه ترون چگونه کار می‌کند؟

ترون، ابتدا به عنوان یک توکن مبتنی بر اتریوم ایجاد شد و در نهایت در سال ۲۰۱۸ به شبکه اصلی خود مهاجرت کرد. این فرآیند شامل معامله سرمایه گذاران با توکن‌های اتریوم خود برای ارز دیجیتال TRX تکمیل شد. این شبکه بر اساس قابلیت‌های زیر جایگاه کنونی خود را به دست آورده است:

معماری شبکه

به مانند اتریوم (ETH)، ترون نیز از یک مدل مبتنی بر حساب استفاده می‌کند. در این مدل، کلیدهای رمزنگاری پروتکل، دسترسی به توکن TRX و موجودی آن را کنترل می‌کنند. بلاک چین TRON، تبادل داده‌ها را از طریق سه لایه مدیریت می‌کند:

لایه هسته: دستورات نوشته شده در جاوا یا Solidity (زبان طراحی شده برای اتریوم) را محاسبه می‌کند و آنها را به ماشین مجازی Tron می‌فرستد.

لایه برنامه: توسط توسعه دهندگان و برای ایجاد کیف پول و برنامه‌های کاربردی TRX و سازگار با نرم افزار، استفاده می‌شود.

لایه ذخیره سازی: این لایه به منظور تقسیم بندی‌های داده‌های بلاک چین (سوابق تاریخچه بلاک چین) و داده‌های وضعیت آنها (وضعیت قراردادهای هوشمند را حفظ می‌کند) طراحی شده است.

ارز دیجیتال TRONIX

مکانیزم اثبات سهام واگذار شده (DPoS)

ترون، برای دستیابی به اجماع در دفتر کل خود، از سیستمی استفاده می‌کند که گروهی متشکل از ۲۷ نماینده ویژه (Super representatives)، اعتبارسنجی تراکنش‌ها و حفظ تاریخچه سیستم را بر عهده دارند. این نمایندگان ویژه، هر ۶ ساعت گزینش می‌شوند و توانایی جمع آوری Tronix جدید تولید شده توسط پروتکل را به دست می‌آورند. بلاک‌ها، هر ۳ ثانیه به بلاک چین اضافه می‌شوند و به کسانی که یک بلاک معتبر تولید می‌کنند، ۳۲ TRX تعلق می‌گیرد.سالانه در مجموع ۳۳۶٬۳۸۴٬۰۰۰ TRX اهدا می‌شود. که اگر ضرب در قیمت ترون شود عدد اعجاب انگیز و سخاوتمندانه ای در حال اهدا شدن است.

نمایندگان ویژه، همچنین می‌توانند ۳ نوع گره را در بلاک چین ترون اجرا کنند. این ۳ گره شامل گره شاهد (witness nodes)، گره کامل (full node) و گره Solidity است. گره‌های شاهد، بلاک‌ها را پیشنهاد می‌‌کنند و به تصمیمات پروتکل رای می‌دهند. این در حالی است که گره‌های کامل، تراکنش‌ها و بلاک‌ها را پخش می‌کنند. گره‌های Solidity، بلاک‌ها را از گره‌های کامل دریافت و همگام سازی می‌کنند و APIها را ارائه می‌دهند.

سهامداری TRX

کاربران شبکه ترون، برای رای دادن به نمایندگان ویژه، به یک منبع شبکه به نام ترون پاور (Tron Power) نیاز دارند. کاربران به ازای هر TRX، ۱ Tron Power دریافت می‌کنند که در حسابی که از برداشت ارز دیجیتال مرتبط جلوگیری می‌کند، قفل می‌شود. با باز کردن قفل، کاربران شبکه، Tron Power و توانایی رای دادن خود را از دست می‌دهند. ترون پاور را نمی‌توان مانند TRX یا سایر توکن‌های صادر شده در بلاک چین ترون، معامله کرد. این فرایند شبیه به سرمایه گذاری در بلاک چین‌هایی مانند Tezos یا Cosmos عمل کرده و کاربران با قفل کردن دارایی خود، پاداش دریافت می‌کنند.

ویژگی‌های منحصر به فرد ترون چیست؟

ترون، یک ارز دیجیتال بسیار خاص است که دیدگاه متفاوتی را به بازار کریپتوکارنسی تزریق کرده است. با توجه با ساختار و ابزاری که در بخش قبل با آنها آشنا شدیم، خرید ترون محبوبیت زیادی را به دست آورده است. مهم‌ترین ویژگی‌های این شبکه موارد زیر است:

  • توان عملیاتی بالاتر فقط یک پیشرفت یا شعار دهن پرکن نسبت به شبکه‌های قدیمی‌تر و بزرگ‌تر ارزهای دیجیتال نیست. این شبکه مدعی است که می تواند ۱۰٬۰۰۰ تراکنش در ثانیه را بدون کارمزد تراکنش انجام دهد.
  • این شبکه قادر است در هر ثانیه ۲۰۰۰ تراکنش را پشتیبانی کند که در مقایسه با ۳ تراکنش برای بیت کوین و ۱۵ تراکنش برای اتریوم یک مزیت فوق العاده به حساب می‌آید.
  • هیچ کارمزدی تراکنش برای TRX وجود ندارد.
  • سهامداری TRX به کاربران این شانس را می‌دهد که در فرآیند انتخاب نمایندگان ویژه شرکت کنند.
  • تولیدکنندگان محتوا برای کارشان از پلتفرم پاداش دریافت می‌کنند در حالی که مالکیت کامل پروژه خود را در دست دارند.
  • توان عملیاتی بالاتر و هزینه‌های کمتر، این شبکه را برای اجرای قراردادهای هوشمند و برنامه‌های کاربردی جذاب می‌کند.

جمع بندی

ترون، یک پروژه رمزنگاری منحصر به فرد است که از فناوری‌های پیشگام در صنعت کریپتوکارنسی استفاده می‌کند. توان عملیاتی بالا، هزینه‌های کم و مکانیزم اجماع اثبات سهام واگذار شده (DPoS) باعث محبوبیت خرید ترون و معامله آن در صرافی‌های معتبر ارزهای دیجیتال شده است. برای اطلاع از خرید و فروش ترون و قیمت ترون از Wallex بدون نیاز به Binance اقدام کنید.

نظرات