آیا می دانید چطور مایه کیک رنگی روی موکت را پاک کنید؟

0

آیا می دانید چطور مایه کیک رنگی روی موکت را پاک کنید؟

کیک های رنگی یکی از خوشمزه ترین و زیباترین کیک های تولد به خصوص برای بچه ها هستند که حسابی می توانند آن ها را به وجد بیاورند. اگر شما هم اهل شیرینی پختن در خانه باشید، به راحتی می توانید با چند قطره رنگ خوراکی یک کیک رنگی خوشمزه را برای تولد فرزندتان آماده کنید.

 پاک کردن مایه کیک رنگی روی موکت

اما اگر در حین تهیه مواد کیک، یک یا چند قطره از مایه کیک روی موکت ریخت، چه باید بکنید؟

آیا شما هم از آن دست افرادی هستید که به دلیل ریختن مواد کیک رنگی روی موکت یا فرش تان، کلا از درست کردن کیک منصرف می شوید؟

پس تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید تا بتوانید روش پاک کردن لکه مایه کیک رنگی روی موکت را بیاموزید.

پاک کردن مایه کیک رنگی روی موکت

۱ .      سریع عمل کنید

در قدم اول مهم است که سریعا وارد عمل شوید و لکه را پاک کنید. اگر پاک کردن لکه را به زمان بعد موکول کنید، احتمال دارد که دیگر لکه به راحتی پاک نشود و کار شما را سخت تر کند. پس در همان لحظات اولیه بعد از این اتفاق، به سرعت دست به کار شوید.

همچنین اگر فکر می کنید که برای پاک کردن لکه مایه کیک رنگی از روی موکت تان نیاز به کمک دارید، روی خدمات حرفه ای قالیشویی شمال تهران حساب کنید.

۲ .      رنگ اضافی را از روی موکت بردارید

یک یا چند دستمال کاغذی بردارید و به سرعت مقدار اضافی مایعاتی که هنوز وارد الیاف موکت تان نشده را جذب کنید. هر بار دستمال های آلوده شده را دور بریزید و از دستمال های تمیزی استفاده کنید. توجه داشته باشید که در این مرحله باید به دقت عمل کنید تا در حین پاک کردن لکه، آن را بزرگتر نکنید.

اگر مقدار مایه کیک رنگی ریخته شده روی موکت خیلی زیاد است، می توانید ابتدا با یک قاشق مقدار اضافی مایع کیک را به دقت طوری که قاشق فقط روی لکه قرار گیرد و رنگ به اطراف سرایت نکند، بردارید. سپس با دستمال یا دستمال کاغذی مقدار باقی مانده را پاک کنید.

۳ .      ترکیبی از مایع ظرفشویی و سرکه

یک ظرف بردارید. می توانید از یک بطری استفاده کنید تا ترکیب کردن دو ماده آسان تر انجام شود. ۱ قاشق غذاخوری سرکه سفید را با حدود ۲ فنجان آب ولرم و حداقل ۱ قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی درون ظرف بریزید. بطری را خوب تکان دهید تا مواد با هم مخلوط شده و کف ملایمی ایجاد شود. سپس یک سری اسپری که می توانید از روی انواع شیشه پاک کن ها بردارید، انتخاب کرده و بر روی بطری بگذارید.

مقداری از محلول را روی محل لک شده موکت خود اسپری کنید. توجه کنید که اگر موکت شما پرزبلند است، بهتر است مقدار بیشتری از ماده روی آن بریزید تا به خوبی داخل تمامی قسمت های الیاف شده و رنگ و مواد را پاک کند.

سپس یک پارچه تمیز و سفید بردارید. سفید بودن پارچه به این دلیل است که گاهی رنگ و طرح های پارچه ها خود باعث رنگ پس دادن به موکت شما می شود. با پارچه به آرامی روی لکه بزنید و سعی کنید مواد را از روی آن پاک کنید.

پس از اینکه لکه را پاک کردید، با چند دستمال کاغذی محل را خشک کنید تا ببینید، لکه از بین رفته یا نه.

این مرحله را به طور متناوب تکرار کنید و بعد از هر بار خیس کردن لکه، آن را خشک کنید.

تکرار کردن را تا زمانی انجام دهید که مطمئن شوید لکه از بین رفته و دیگر رنگ و موادی به دستمال شما منتقل نمی شود.

همچنین در این مرحله دقت کنید که موکت را مالش ندهید که لکه آن بزرگتر نشود.

پاک کردن مایه کیک رنگی روی موکت

۴ .      اگر لکه موکت هنوز از بین نرفته، این مرحله را انجام دهید

اگر پس از چندین بار تکرار کردن مرحله قبل، متوجه شدید که لکه قصد از بین رفتن را ندارد، بهتر است الکل را امتحان کنید. الکل مالشی یک گزینه ارزان و مقرون به صرفه برای تمیز کردن لکه های سرسخت موکت است. کمی الکل مالشی روی یک دستمال تمیز بریزید و دستمال را بدون مالش دادن، روی لکه بزنید تا مقادیر باقی مانده کیک رنگی از روی موکت پاک شود.

۵ .      حتما بشویید

پس از انجام مراحل قبلی، حتما باید موکت را بشویید تا مواد شوینده شامل الکل، مایع ظرفشویی، سرکه و مواد حل شده از موکت کاملا خارج شود. باقی ماندن این مواد در موکت شما علاوه بر اینکه احتمالا بوی آزاردهنده ای دارد، باعث جذب حیوانات شده و مشکلات بعدی را به دنبال خواهد داشت.

۶ .      حتما خشک کنید

خشک کردن یک مرحله مهم در تمیز کردن لکه مایع کیک رنگی از روی موکت است. با خشک کردن خوب موکت، اجازه نمی دهید که رطوبت به پشت موکت برسد و بنابراین با این مرحله ساده، از کپک زدن موکت تان جلوگیری خواهید نمود.

برای خشک کردن نیاز به یک حوله دارید. یک حوله جاذب رطوبت بردارید و رطوبت موکت را جذب کنید. اگر فکر می کنید که هنوز خشک نشده، درب و پنجره ها را باز کنید و یا یک پنکه رو به موکت روشن کنید.

خدمات قالیشویی همواره آخرین امید شما برای پاک کردن لکه مایه کیک رنگی از روی موکت است. پس اگر پس از انجام مراحل فوق، هنوز لکه یا رنگ آن روی موکت قابل دیدن است، با قالیشویی کامرانیه تماس بگیرید.

شستشوی مکانیزه فرش و موکت در قالیشویی

شستن فرش و موکت در قالیشویی ونک به صورت مکانیزه، به شما امکان می دهد تا به سرعت و به راحتی هر نوع لکه را با شستشوی قوی توسط دستگاه از بین ببرید. خدمات قالیشویی در کامرانیه توسط نیروهای فرش شوی حرفه ای با مواد شوینده درجه یک انجام می شود.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید پس از بیشتر از ۳۰ سال سابقه، امروزه در تمام نقاط تهران در خدمت شماست. شعبات مختلف قالیشویی توحید در سراس تهران بزرگ، کار را برای شما آسان کرده و بنابراین می توانید خدمات موردنظر خود اعم از موکت شویی، قالیشویی و حتی مبل شویی در محل را به سرعت را از ما دریافت کنید.

نظرات