تمام چیزهایی که در مورد ویپ باید بدانید

0

ویپ یا سیگار الترونیکی، وسیله دودکننده ­ای می باشد که با باتری کار می‌کند.ایده پشت ساخت آن ها القای حسی مانند سیگار کشیدن و هم ­زمان ایجاد کردن ذخیره ­ی تناوبی نیکوتین، بدون تنفس کردن خاکسترها است.

دارای  اشکال و اندازه ­های زیادی  می باشد  اما به طور کلی هدفشان یکی می باشد: تقلید از وسایل دیگر مثل پیپ، سیگار برگ، پیپ و البته سیگار، اما مکانیسم ویپ بر اساس تبخیر جویس می باشد.

 تصویر چندین ویپ

انواع ویپ

دستگاه ویپ شامل نمونه ها و دستگاه های مختلفی می باشد. ویپ پاد، ویپ قلمی ، سیگار الکترونیکی و … از جمله این موارد هستند. شما برای شروع ویپنگ  اساسا به دو چیز نیاز دارید. یک دستگاه ویپ و همچنین یک جویس ! با داشتن این دو مورد می توانید بسته به نوع دستگاه و جویسی که دارید، تجربه های متفاوتی را از ویپینگ داشته باشید. در این مطلب شما با انواع مختلف این دستگاه آشنا خواهید شد تا بتوانید بهترین مورد را برای خود انتخاب و خریداری کنید

تصویر یک ویپ در حال دود کردن

ویپ ماد

ویپ ماد (MOD) یا همان ماد سیستم ، دستگاهی است حرفه‌ای تر از ویپ پاد که قدرت تولید بخار فوق العاده بالایی دارد و معمولا از آن برای انجام تریک‌های حرفه‌ای استفاد می‌شود. این دستگاه‌ها،سایز بزرگتری نسبت به سایر نمونه‌های مشابه دارند و اصولا دارای یک صفحه نمایش می باشند. برخلاف ویپ پاد ها، برای پر کردن ویپ ماد که به آن «ماد باکس» هم گفته می‌شود می‌توانید از ایجوس‌هایی با نیکوتین پایین‌تر استفاده کنید. از آنجایی که ویپ ماد ها اندازه بزرگتری دارند، چیپست‌های به کار رفته در آن‌ها نیز مجهزتر حرفه‌ای‌تر می‌باشد.

ویپ پاد

برای افرادی مناسب می باشد که علاقه‌مند به سیگار هستند و به دنبال راه وجایگزین مناسبی برای آن می باشند. ویژگی آن ترکیب دو سیستم پادسیتسم و ویپ است. ویپ پاد سیستم مکانیزمی شبیه به سیگار دارد و میزان بخاردهی آن در حد سیگار یا کمی بیشتر است. ویپ‌ پادها شباهت زیادی  به ویپ دارند از این نظر که در آنها هم  ای‌جویس استفاده می‌شود؛ اما به‌جای مخزن و سیم‌پیچی ویپ، کارتریجی موجود است که روی پایه‌ای مغناطیسی به بدنه دستگاه متصل می‌شود. برای پر کردن این دستگاه از ایجوس‌های «سالت نیکوتین» که نیکوتین بیشتری نسبت به نمونه‌های معمولی ایجوس دارند، استفاده می‌شود.

مزایای ویپ‌ پادها  را می توان در چند مورد خلاصه کرد:

  • استفاده آسان
  • ظاهر زیا و شیک
  • قابلیت جابه جایی
  • تولید کردن دود مشابه سیگارسنتی

معایب ویپ‌ پادها  را می توان در چند مورد خلاصه کرد:

  • قیمت بالاتر نسبت به وی ها و پادها
  • قدرت وتوان دود محدود

ویپ پاد ماد

پاد مادها را نسل جدید از سیگارهای الکترونیکی می توان به حساب آورد  که طراحی و ساختار خاص آن، ظاهر آن‌ها را به‌ طورکلی از ویپ‌ پاد و ویپ متفاوت کرده است. اجزای تشکیل‌دهنده پاد مادها شامل  بدنه (ماد) پورت شارژ، دکمه پاور،  نمایشگر و کارتریج. کارتریج قسمتی می باشد که کویل در آن قرار دارد و کویل نیز دارای جویس است. پاد مادها در نحوه اتصال کارتریج به کویل در دو نوع تولید و عرضه شده‌اند که عبارت اند از:

گروه اول: کویل به کارتریج متصل بوده و یک‌بارمصرف به حساب می آیند.

گروه دوم:  حاوی دستگاه‌هایی است که این دو قطعه از یکدیگر جدا می‌شوند و قابلیت شارژ دارند

ویپ پاد ماد دستگاه هایی  حرفه ای و جدید هستند که دو قابلیت پاد و ماد را در خود جای داده اند و مناسب افرادی می باشد که گاهی اوقات میخواهند ایجویس نیکوتین بالا (سالت) و یا ایجویس نیکوتین پایین مصرف کنند .تولید بخار این دستگاه ها با استفاده از کویل زیاد و کم می شود

از ویژگی مهم پاد ماد قابلیت تنظیمات متنوع آن می باشد که کاربر را قادر می‌سازد که میزان انرژی دستگاه و دما را به دلخواه خود تنظیم کند و این در خرید پادماد موثر است. البته انواعی از پاد مادها با تنظیمات ازقبل انتخاب شده و سبک خودکار موجود می باشد که می توان از ان استفاده کرد دیگر مزیت پاد ماد آنکه مانند ویپ دکمه کام‌دهی ندارد و اتوماتیک کام‌ می‌دهد.

انواع مایعات ویپ

در ویپ ها با توجه به نوع آن از مایعات مختلف استفاده می شود که این مایعات می توانند ویژگی های متفاوتی داشته باشند به عنوان مثال می توانند که طعم های مختلفی داشته باشند و یا درصد نیکوتین متفاوتی داشته باشند.

جویس

ویس ویپ از دو ماده‌ی بسیار مهم و حیاتی تشکیل می‌شود. یکی از آن‌ها گلیسیرین گیاهی (VG) بوده و دیگری پروپیلن گلیکول نام دارد. از دیگر مواد تشکیل دهنده‌ی جویس می‌توان به نیکوتین و طعم دهنده‌ اشاره کرد. این دو ماده تقریبا ۸ تا ۱۰ درصد از هر جویس را تشکیل می‌دهند و مواد اصلی ایجوس را همان دو ماده‌ی VG و PG تشکیل می‌دهند.

سالت نیکوتین

سالت نیکوتین‌ها معمولا از مقدار فراوانی نیکوتین برخوردار هستند و برای دستگاه‌های پاد سیستم مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین علت یکی از مواردی که هنگام خرید سالت نیکوتین باید در نظر داشت، مقدار نیکوتین مورد نیاز ویپر است. در این نوع، نیکوتین خالص با نوعی اسید ترکیب می‌شود. سالت‌ها به تنهایی اثر خاصی را ندارند اما با واکنش‌های شیمایی که در زمان استفاده از دستگاه شکل می‌گیرد یا با ترکیباتی که شرکت‌های سازنده استفاده می‌کنند می‌توانند تبدیل به نیکوتین اعتیاد آور شوند.

تصویر چندین ویپ در میان دود

مزایای استفاده از ویپ

استفاده از ویپ ها مزایایی دارد که در ادامه ما به ۳ مورد از آنها خواهیم پرداخت.

به صرفه بودن هزینه

همانطور که گفته شد ویپ دارای انواعی است که به صرفه می باشد به علت آن که یک بار مایع آن را خریده و برای مدتی استفاد می کنید و لازم نست هر روز و هر هفته به خرید آن اقدام کنید بنابر این گزینه خوبی برای صرفه حویی در هزینه می باشد.

آسان تر شدن ترک سیگار

سیگار کشیدن یک عادت اعتیاد آور است است و کاهش مصرف  آن درگذر کار راحتی نیست. سیگارهای سنتی باعث آلودگی محیط زیست وجایی که زندگی می کنیم می شود. با استفاده از ویـپ افراد کمتر در معرض تنباکو و دود حاصل از آن قرار می گیرند . یک عدد سیگار دارای بیش از ۴۰۰۰ ماده ی شیمیایی می باشد که این تعداد شامل ۴۰۰ مواد شیمیایی مضر وسمی  برای سلامت بدن وهمچنین ۴۳ ماده ی سرطان زا است .ویـپ  این مواد شیمیایی را کمتر دارا است یا به طور کل این مواد را ندارد. حال فرصت مناسبی است برای ترک سیگار با ویپ تا باگذشت زمان به‌تدریج سطح نیکوتین خون را کاهش داده و به بدنتان اجازه دهید تا نیکوتین را حذف کند.  این نکته نه تنها قابل توجه است بلکه  تجربه کلی استفاده کردن از ویپ به دلیل عدم وجود دود سیگار و صرفه‌جویی در هزینه ها  وهمچنین وسیله‌ای زیبا و شخصی  می باشد، دلپذیر تر از سیگار می باشد.

متنوع بودن

برای ذائقه های مختلف طعم های متفاوتی از مایع موجود در ویـپ (جویس و سالت نیکوتین) وجود دارد.افراد سیگاری ها می توانند همان طعم سیگار مورد علاقه ی خود را برای ویپ نیز انتخاب کنند، به عنوان مثال افراد سیگاری که سیگارهای با اسانس، بلوبری یا  نعناع  را ترجیح می دهند، می توانند ویپی را انتخاب کنند که مایع آن با طعم بلوبری و یا نعناع باشد یا افرادی که  طرفدار سیگارهای سنتی هیتند و آن را ترجیح می دهند، می توانند ویپی را که مایع آن با طعم تنباکو می باشد را انتخاب کنند.

نظرات