بیوگرافی الهام حسینی وزنه بردار و همسرش + خانواده و اینستاگرام و عکس های جدید

1

زندگی شخصی و بیوگرافی الهام حسینی وزنه بردار متولد ۲۵ شهریور ۱۳۶۷ دورود و همسرش و سوابق از قهرمان وزنه برداری تا خانواده و ازدواج با تصاویر و عکس های شخصی جدید و اینستاگرام و زندگینامه الهام حسینی وزنه بردار را در ادامه این صفحه از مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی الهام حسینی وزنه بردار

بیوگرافی الهام حسینی وزنه بردار و همسرش + خانواده و اینستاگرام و عکس های جدید

الهام حسینی زاده ۲۵ شهریور ۱۳۶۷ دورود لرستان وزنه بردار اهل ایران است.

سیده الهام حسینی بانوی وزنه بردار ایرانی و عضو تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران است که در مسابقات جهانی وزنه برداری روی تخته رفت و وزنه زد . او اصالتا لر و اهل دورود استان لرستان است و در طول سال های فعالیت در رشته وزنه برداری توانسته مدال های خوش رنگی را برای کشورمان کسب کند. او یکی از چهار بانوی ایرانی است که در مسابقات جهانی چین وزنه زده و مدال برنز مسابقات بین المللی ترکیه و مدال طلا مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ را در کارنامه ورزشی خود ثبت کرده است.

بیوگرافی الهام حسینی وزنه بردار و همسرش + خانواده و اینستاگرام و عکس های جدید

خانواده

خانواده‌ام در نخستین روزهایی که متوجه شدند وزنه‌برداری تمرین می‌کنم نگران شدند. مادرم از همه بیشتر نگران بود و گاهی اوقات که می‌دید هنگام بلند کردن وزنه‌ها فریاد می‌زنم و انرژی‌ام را تخلیه می‌کنم اشک می‌ریخت. خانواده‌ام همیشه پشتیبانم بوده‌اند و در مدتی که به اردوی تیم ملی آمده‌ام به اتفاق دوستانم باشگاهم را اداره می‌کنند.

سوابق ورزشی

الهام حسینی وزنه‌بردار زن تیم ملی ایران، دانش‌ آموخته کارشناسی رشته فیزیولوژی ورزشی از دانشگاه تربیت معلم تهران و کارشناسی ارشد رشته فیزیولوژی ورزشی از دانشگاه شهید رجایی است. وی نخستین مدال‌ آور تاریخ وزنه‌ برداری زنان ایران در مسابقات بین‌المللی است که در مسابقات جام نعیم سلیمان‌ اوغلو در سال ۱۳۹۸ مدال برنز دسته ۷۶ کیلوگرم را بدست‌آورد. وی بهمراه پوپک بسامی، ابریشم ارجمندخواه، پریسا جهانفکریان، اعضای نخستین تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران اعزامی به مسابقات جهانی را تشکیل دادند. الهام حسینی پیشتر بدنسازی حرفه ای کار می کرد و در لیگ برتر فوتبال بانوان هم در تیم نگین اشترانکوه بود و همچنین رزمی کار حرفه ای نیز می باشد.

زندگینامه الهام حسینی قهرمان وزنه برداری

او درباره نحوه ورود به وزنه برداری گفته: اطلاعیه فدراسیون وزنه‌برداری را در فضای مجازی دیدم و بلافاصله به اداره کل تربیت بدنی شهرستان دورود مراجعه کردم تا از جزئیات باخبر شوم. بعد از پرس‌و‌جوهای فراوان شماره تلفن سرپرست هیأت وزنه‌برداری لرستان را پیدا کردم و ایشان به من گفت وزنه‌برداری بانوان هنوز در استان ما راه نیفتاده و در حال طی کردن روال قانونی برای دریافت مجوزهای لازم است. اگر می‌خواستم تا صادر شدن مجوزها صبر کنم الان باید مسابقات وزنه‌برداری زنان را از تلویزیون تماشا می‌کردم. بنابراین به تلاش‌هایم ادامه دادم و تصمیم گرفتم در باشگاه شخصی‌ام که در طبقه اول خانه پدری راه انداخته‌ام تمرین کنم و بعد هم برای ثبت رکورد به ورزشگاه آزادی بروم.

حسینی در مسابقات قهرمانی وزنه‌ برداری آسیا ۲۰۱۹ در رده‌بندی نهایی وزن ۷۱ کیلوگرم در جایگاه ششم آسیا قرار گرفت. او در حرکت یک‌ ضرب ابتدا موفق به مهار وزنه ۷۳ کیلوگرم شد و در حرکت دوم خود نیز وزنه ۷۸ کیلوگرم را بالای سر برد اما در حرکت سوم و وزنه ۸۲ کیلوگرم ناکام ماند و در مجموع رکورد ۱۷۶ کیلوگرم را به ثبت رساند.

این خانم ورزشکار وزنه بردار لرستانی در مسابقات قهرمانی وزنه برداری جهان در سال ۲۰۱۹ در مجموع با رکورد ۱۹۱ کیلوگرم در رده شانزدهم قرار گرفت

الهام حسینی با ثبت این رکوردها توانست در یک ضرب ۵ کیلوگرم، دو ضرب ۱۰ کیلوگرم و مجموع ۱۵ کیلوگرم رکورد ملی را ارتقا دهد.

الهام حسینی وزنه بردار کیست

از مچ اندازی تا وزنه برداری

وی سابقه قهرمانی در مسابقات مچ اندازی را نیز در کارنامه دارد و بعد از آن وزنه برداری را شروع کرد. به گفته خودش: من تازه اول راه هستم و اگر بخواهم واقعیت را بگویم کار خیلی آسان نیست و من به شخصه تمام تلاشم را می کنم یک امتیاز خوب کسب کنم و جزو نفرات برتر باشم اما کار آسانی نیست اما هیچ چیز غیرممکن نیست و با حمایت فدراسیون تمام تلاشم را می کنم.

عکس های جدید سیده الهام حسینی

از ۸ سالگی ورزش را با کاراته شروع کرد و در ۱۳سالگی به اردوی تیم ملی نوجوانان دعوت شد. در ادامه فعالیت‌های ورزشی‌ الهام حسینی ورود به ورزش دوومیدانی بود تا جایی که قهرمان دوی ۴۰۰ متر المپیاد دانش‌ آموزی شد. او مدتی هم در لیگ هندبال بازی و در لیگ تکواندو و مدتی در لیگ فوتبال بانوان مشغول فعالیت بود. تا اینکه وزنه‌برداری زنان در ایران شروع شد. قبل از وزنه‌برداری در مسابقات مچ‌اندازی هم قهرمان کشور شده بود، تا اینکه وارد حیطه وزنه برداری شد.

در نخستین مسابقاتی که حضور داشت، بعد از حدود ۸‌ ماه تمرین و در نخستین دوره مسابقات کشوری وزنه‌برداری زنان، قهرمان شد و عنوان بهترین وزنه‌ بردار کشور را تصاحب کرد.

عکس های جدید الهام حسینی

تغذیه

درصد پروتئین مصرفی وزنه‌ بردارها باید زیاد باشد. به همین دلیل در هر وعده غذایی گوشت و مرغ مصرف می‌کنم و در هر وعده ۲ پرس غذا می‌خورم. روزانه ۱۰ عدد تخم‌مرغ می‌خورم و به‌طور مرتب آجیل مصرف می‌کنم اما با توجه به گرانی بیش از حد آجیل باید به فکر تغذیه جایگزین باشم.

مدال طلای مسابقات وزنه برداری آسیا ۲۰۲۲

الهام حسینی دختر وزنه‌بردار ایران در مسابقات قهرمانی زنان آسیا ۲۰۲۲ در بحرین، سه مدال طلای ارزشمند را برای تیم ملی زنان ایران کسب کرد.

او با رکورد ۱۰۲ یک ضرب، ۱۲۵ دوضرب و مجموع ۲۲۷ کیلوگرم سه مدال طلای یک ضرب، دوضرب و مجموع را کسب کرد. حسینی برای اولین‌بار توانست مدال طلای بزرگسالان آسیا را کسب کند

پیج اینستاگرام الهام حسینی

صفحه اینستاگرام الهام حسینی را با نشانی * دنبال کنید

بیوگرافی الهام حسینی وزنه بردار و همسرش + خانواده و اینستاگرام و عکس های جدید

سوابق الهام حسینی

زندگی الهام حسینی وزنه بردار و همسرش + خانواده و اینستاگرام و عکس های جدید

افتخارات الهام حسینی

1 دیدگاه در “بیوگرافی الهام حسینی وزنه بردار و همسرش + خانواده و اینستاگرام و عکس های جدید

  1. تینا گفت:
    13
    2

    ماشاءالله لرستان

نظرات