بیوگرافی پوپک بسامی وزنه بردار پرستار و همسرش + زندگی شخصی و سوابق

0

بیوگرافی پوپک بسامی وزنه بردار پرستار و همسرش + زندگی شخصی و سوابق

بیوگرافی پوپک بسامی وزنه برداری

پوپک بسامی : زاده ۴ اسفند ۱۳۷۰ در کرمانشاه، پرستار ، وزنه بردار زن ایرانی و عضو تیم ملی وزنه برداری ایران در وزن ۵۵ کیلوگرم است. در ادامه بیوگرافی پوپک بسامی وزنه بردار و همسرش از پرستاری تا بسکتبال و وزنه برداری همراه با سوابق ورزشی از شروع تا قهرمانی با عکس و زندگینامه پوپک بسامی و پیج اینستاگرامش از مجله حرف تازه مشاهده نمایید تا با این بانوی ورزشکار کشورمان آشنا شوید.

پوپک بسامی وزنه برداری, پوپک بسامی وزنه بردار, زندگینامه پوپک بسامی وزنه بردار, پوپک بسامی اینستاگرام, سوابق پوپک بسامی, زندگی شخصی پوپک بسامی

پوپک بسامی قهرمان وزنه برداری متولد ۴ اسفند ۱۳۷۰ در کرمانشاه، بانوی وزنه‌بردار ایرانی و اولین دختر وزنه‌ برداری ایران که در مسابقات جهانی روی تخته رفت. این قهرمان کرمانشاهی که پیش از وزنه‌ برداری، ۷سال پرستار بوده و حالا بطور جدی وزنه برداری را دنبال می کند. او سابقه حضور در لیگ استکگتبال زنان ایران را نیز در کارنامه خود دارد.

پوپک بسامی وزنه برداری, پوپک بسامی وزنه بردار, زندگینامه پوپک بسامی وزنه بردار, پوپک بسامی اینستاگرام, سوابق پوپک بسامی, زندگی شخصی پوپک بسامی

سوابق ورزشی

بسامی از اولین نفرات تشکیل دهنده تیم ملی وزنه برداری زنان در ایران است.وی در مسابقات قهرمانی آسیا رتبهٔ چهارم در گروه B وزن ۵۵ کیلوگرم و در مسابقات کشورهای اسلامی در قونیه مدال برنز را از آن خود کرد.

وی در ابتدا به مدت ۴ سال عضو تیم بسکتبال کرمانشاه بود.او در سال‌های گذشته در تیم‌های آناهیتا بنا کرمانشاه در لیگ دسته اول و معراج کرمانشاه در سوپر لیگ بسکتبال بانوان بازی می‌کرد و زیر نظر الهه دارستانی مربی تیم ملی بسکتبال ۳ نفره ایران در بازی‌های المپیک تابستانی جوانان ۲۰۱۸ مشغول به فعالیت بوده است. سپس از طریق یکی از دوستان خود متوجه راه‌اندازی رشته وزنه‌برداری زنان می‌شود و مشتاق فعالیت در این رشته می‌شود

بیوگرافی پوپک بسامی نخستین وزنه‌ بردار زن تاریخ ایران

وی در مسابقات قهرمانی آسیا رتبهٔ چهارم در گروه B وزن ۵۵ کیلوگرم را کسب کرد.
بسامی عضو تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران اعزامی به مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری جهان ۲۰۱۹ است.این برای نخستین‌ بار است که تیم زنان ایران به همراه ابریشم ارجمندخواه، الهام حسینی، پریسا جهانفکریان، اعضای نخستین تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران اعزامی به مسابقات جهانی را تشکیل دادند و در مسابقات جهانی این رشته شرکت می‌کند.

ازدواج و همسر پوپک بسامی

وی در حال حاضر مجرد است و هنوز ازدواج نکرده

پوپک بسامی وزنه بردار

زندگی شخصی پوپک بسامی نخستین وزنه‌ بردار زن تاریخ ایران

خانم بسامی نخستین وزنه‌ بردار زن تاریخ ایران بعد از پیروزی انقلاب است که در پاتای تایلند روی تخته رفت. او در گروه چهارم دسته ۵۵ کیلوگرم زنان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان جهان حضور داشت و توانست دو رکورد ملی را ارتقا دهد.

حمایت خانواده

برادرانم که یکی از آن‌ها نیز خودش ورزشکار است و طلای بین‌المللی دارد خیلی تشویق و حمایت کردند که حتما راهم را در این رشته ادامه بدهم. در واقع خانواده ورزشکار من در مسیری که پیش گرفتم کمک صددرصدی داشته‌اند.

پوپک بسامی وزنه برداری کیست

شغل پرستاری

بسامی دارای مدرک کارشناسی پرستاری است دارم و در حال حاضر در فدراسیون پزشکی ورزشی مشغول است.

او متولد کرمانشاه و ساکن شهر تهران است.

حضور او در فضای درمانی در دوره شیوع ویروس کرونا به عنوان یک پرستار و ورزشکار ملی مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته بود.

پوپک بسامی قهرمان وزنه برداری در لباس پرستاری

کارنامه حضور در مسابقات

بسامی در مسابقات قهرمانی وزنه‌ برداری آسیا ۲۰۱۹، در یک ضرب ابتدا وزنه ۵۵ کیلوگرم را نتوانست مهار کند و در حرکت دوم موفق شد این وزنه را با موفقیت بالای سر ببرد. وی در حرکت سوم موفق به مهار وزنه ۵۸ کیلوگرمی شد و با رکورد ۵۸ یک ضرب، ۸۵ دوضرب و مجموع ۱۴۳ کیلوگرم در میان پنج نفر گروه B چهارم شد.

او در مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری جهان ۲۰۱۹، در گروه D دسته ۵۵ کیلوگرم بانوان مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان در تایلند، توانست دو رکورد ملی را ارتقا دهد.این ورزشکار دسته ۵۵ کیلوگرم در مجموع، رکورد ۱۵۸ کیلو را به ثبت رساند که باعث ارتقای یک کیلویی رکورد ملی شد.

پوپک بسامی در بازی های کشورهای اسلامی 2022

مدال برنز بازی های کشورهای اسلامی ۲۰۲۲

در جریان بازی‌های کشور‌های اسلامی در سال ۲۰۲۲، پوپک بسامی نماینده دسته ۵۵ کیلوگرم تیم وزنه برداری بانوان کشورمان که در حرکت یکضرب با مهار وزنه ۷۱ کیلوگرم در جایگاه سوم این دسته قرار گرفته بود در دوضرب نیز توانست وزنه ۹۴ کیلوگرمی را مهار کرده و با مجموع ۱۶۵ کیلوگرم در جایگاه سوم جدول قرار گرفته و مدال برنز این دوره از بازی‌ها را به خود اختصاص دهد. او همچنین به دلیل ۶۰ گرم اضافه وزن موهای خود را ته تراشید تا به وزن دلخواه برسد.

عکس های جدید پوپک بسامی وزنه برداری

گفتگو و مصاحبه با پوپک بسامی

از بسکتبال تا وزنه برداری

من ۱۳ سال بسکتبال بازی کردم و هفت سال در تیم‌های سوپرلیگ حاضر بودم. آن زمان زیر نظر خانم دارستانی از مربیان خوب کرمانشاه که چند دوره نیز سرمربی تیم ملی بودند، مشغول به کار بودم. با توجه به قد کوتاهی که دارم از نظر خودم و مربیانی که با آن‌ها کار می‌کردم، بسکتبالیست موفقی بودم. تا اینکه رشته وزنه‌برداری زنان راه‌اندازی شد و یکی از دوستانم اطلاع داد که در این رشته قرار است یک دوره استعدادیابی برگزار شود و اگر تو هم شرکت کنی بد نیست. در آن برهه من در تیم سوپرلیگی باژوند بوشهر توپ می‌زدم. بعد از اینکه مدتی در مورد شرکت در برنامه فدراسیون فکر کردم، در یک فرصت مناسب رفتم فدراسیون وزنه‌برداری.

افتخارات پوپک بسامی

ورود به تیم ملی

برعکس بسکتبال که همه می‌گفتند فیزیکت برای این رشته خوب نیست، آنجا هر کس مرا می‌دید می‌گفت قد کوتاهت به درد وزنه‌برداری می‌خورد. دو، سه ماه زیر نظر مربی تمرین و نظر آن‌ها را جلب کردم. بعد از یک سال مسابقات انتخابی تیم ملی برگزار شد. آنجا اول و راهی تیم ملی شدم. سال بعد هم دوباره اول شدم و نامم در تیم ملی قرار گرفت.

خیلی تلاش کردم. تلاش را می‌توانم به این صورت تعریف کنم که در اردوی اول ۴۰ نفر دعوت شدند. بعد شدیم ۱۰ نفر در اردوی دوم و در نهایت شدیم ۴ نفر. من سخت کار کردم تا توانستم جزو ۴ نفر پایانی قرار بگیرم و در همان ۴ نفر اول باشم.

پیج اینستاگرام پوپک بسامی با عکس های جدید

حس شما به عنوان اولین زن ایرانی حاضر در مسابقات جهانی چه بود؟

من پیش از این در مسابقات آسیایی هم حاضر بودم. آنجا هم اولین نماینده بودم. باید بگویم که حس و حال عجیب و غریبی بود. هم استرس داشتم هم خوشحالی.

وزنه زدن ما با حجاب مورد تحسین و تقدیر فدراسیون جهانی قرار گرفت. ما روی سایت فدراسیون جهانی رفتیم و آنجا در موردمان نوشتند: دختران ایرانی اعلام حضور کردند. ما با این مسابقه‌ای که دادیم در واقع خودمان را و وزنه‌برداری زنان ایران را به دنیا معرفی کردیم.

پیج اینستاگرام پوپک بسامی با عکس های جدید

صفحه شخصی این ورزشکار وزنه برداری را می توانید با نشانی popak.bassamii دنبال کنید.

افتخارات فردی

یک‌ضرب: ۵۸ ک‌گ (۲۰۱۹)
دوضرب: ۸۵ ک‌گ (۲۰۱۹)
مجموع: ۱۴۳ ک‌گ (۲۰۱۹)

مدال برنز بازی های اسلامی ۲۰۲۲

نظرات