اینترنت کی وصل میشه امروز چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ (اختلال اینترنت امروز ۲۰ مهر)

23

اینترنت کی وصل میشه امروز چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ (اینترنت همراه و اینستاگرام و واتساپ) – قطعی اینترنت همراه و اینستاگرام و واتساپ کی وصل میشه امروز چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ + زمان دقیق رفع فیلتر اینترنت اینستاگرام و واتساپ کی وصل میشه روز چهار شنبه ۲۰ مهرماه ۱۴۰۱ قطعی اینترنت اینستاگرام دائمی است یا نه کی وصل میشه امروز با جزئیات میخوانید:

اینترنت کی وصل میشه امروز چهارشنبه 20 مهر 1401 (اختلال اینترنت امروز ۲۰ مهر)

اینترنت کی وصل میشه امروز چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ (اختلال اینترنت امروز ۲۰ مهر)

در روزهای گذشته معمولا محدودیت اینترنت از ساعت ۱۶ الی ۲۴:۰۰ اجرا می‌شد ولی امروز ۲۰ مهرماه ۱۴۰۱ اینترنت از صبح دچار اختلال است.

از زمان شروع ناآرامی‌ها و بنا به دستور نهادهای مسئول امنیت، محدودیت اینترنت در کشور اجرا شده و پیام رسان‌های خارجی پرطرفدار مثل اینستاگرام و واتساپ فیلتر شدند

قطعی اینترنت همراه معمولا هر روز از ساعت ۱۶:۰۰ الی ۲۴:۰۰ اعمال میشود و در این ساعات فقط امکان دسترسی به سایتها و اپلیکیشن هایی وجود دارد که سرور آنها در داخل ایران میزبانی میشوند و با توجه به آرام شدن جو اغتشاشات در کشور محدویت های اینترنتی کمتر شده و برخی اپراتورها به فعالیت عادی بازگشتند، اما هنوز زمان رفع محدودیت های اینترنت همراه و اینستاگرام مهر ۱۴۰۱ مشخص نیست و بر اساس اخبار رسیده، گویا قطعی و فیلترینگ اینستاگرام دائمی شده و به کاربران توصیه شده است که روبیکا و ایتا را نصب کنند.

در روزهای اخیر ساعات قطعی اینترنت همراه متغیر بوده و از حوالی ساعت ۱۵ تا ۲۴ دچار قطعی و اختلال بوده است. اما با این حال اینترنت خانگی هنوز مشمول قطعی نشده و اما گاهی با اختلال همراه است.

اینستاگرام و واتس‌اپ با دستور دستگاه امنیتی فیلتر شده و مادامی که شرایط امنیتی در کشور حاکم است محدودیت دسترسی ادامه دارد.

باقری، عضو ناظر مجلس کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای در خصوص ادامه وضعیت عدم دسترسی کاربران به پیام‌رسان‌های واتس‌اپ و اینستاگرام اظهار کرد: در حال حاضر ایران هیچ تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری با هیچکدام از نرم‌افزارهای واتس‌اپ و اینستاگرام ندارد و این اپلیکیشن‌ها هم هیچ کدام از قوانین جمهوری اسلامی ایران را نمی‌پذیرند. دلیل ورود مجلس به قانون‌گذاری در فضای مجازی در خطر بودن جان و مال مردم در این فضا است. وضعیت فعالیت‌ پلتفرم‌های غیرایرانی باید تعیین تکلیف شود.

امروز دلیل فیلترینگ واتس‌اپ و اینستاگرام سیاسی و امنیتی است ولی مجلس از رویکرد سیاسی به این موضوع نمی‌نگرد و کار نمایندگان بررسی ابعاد حقوقی فعالیت این خبرگزاری‌ها است. در واقع موضوع نظارت بر این نرم‌افزارها به مسائل حقوقی مربوط است.

تا این لحظه هیچ تصمیم جدیدی درباره فیلترینگ دائمی گرفته نشده و حتی وزیر ارتباطات گفته شورای عالی فضای مجازی جلسه جدیدی نداشته است.اگرچه حجت الاسلام محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور انتقادات جدی به این پلتفرم‌ها داشته است اما تا امروز هیچ یک از قضات حکم رفع فلیتر اینستاگرام و واتساپ را ندادند.

در روزهای اخیر بسیاری از کاربران و صاحبان کسب کار از ادامه قطعی شبکه های اجتماعی اعلام نارضایتی کرده و خبر از مختل شدن ارتباطات روزمره و آسیب به کسب و کار خود می دهند.

احمد وحیدی وزیر کشور می گوید: در اتفاقات اخیر، بعضی از شبکه‌های مجازی آتش بیار معرکه بودند و ساماندهی اغتشاشات را بر عهده داشتند. بخش زیادی از آشوب‌ها تحت آموزش همین فضای مجازی بوده است و برای دور زدن قطعی اینترنت از روش‌هایی استفاده می‌کردند.

او گفت: برخی از این شبکه‌های مجازی با انتشار برخی تصاویر که بعضا واقعی هم نیستند، تلاش می‌کنند هم مردم را تحریک کرده و هم به آن‌ها آموزش دهند. طبیعی است در چنین حالتی ما برای حفظ امنیت، نظم عمومی، آرامش و حقوق شهروندی مردم، محدودیت‌هایی را اعمال می‌کنیم تا نتوانند آن‌ها از مسیر شبکه‌های مجازی، اغتشاشات را هدایت کنند.

23 دیدگاه در “اینترنت کی وصل میشه امروز چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ (اختلال اینترنت امروز ۲۰ مهر)

  1. صادق گفت:

    ،به قول دکتر صدیقی روزی خواهد رسید که ایران و ایرانی مضحکه جهانیان میشوند

  2. یه خارجی گفت:

    این کشور الان با کره شمالی هیچ فرقی نداره

  3. A.m گفت:
    2
    1

    آخه شما چی فکر کردین ، رفتین از روی تلگرام و اینستاگرام یک نرم افزار خیلی سطح پایین تر زدین بعد میگین اینا بهتره ؟ نمونش روبیکا که سال پیش به نصف کاربران نفوذ کرد و جوازش منحل شد . اون ضرری که توی اغتشاشات دیدین داره روزی دوبرابرش به ملت توی فضای مجازی آسیب میزنه .

  4. خانم موسوی گفت:

    مارو مسخره کردین یا خودتونو؟
    ما مسخره مسخره بازیای شما نیستیم
    شدیم یه بچه دوساله از راست بریم چوب خور شما و و از چپ بریم چوپ خور اقای زارع پور میخوریم

  5. خانم موسوی گفت:

    مارو مسخره کردین یا خودتونو؟
    ما مسخره مسخره بازیای شما نیستیم
    شدیم یه بچه دوساله از راست بریم چوب خور شما و و از چپ بریم چوپ خور اقای زارع پور..

  6. Riri گفت:
    1
    1

    این زندگیه ساختید برا ما؟، من دانشجو حتی دیگه نمیتونم تحقیقامو انجام بدم چون مطلب درست حسابی فقط تو سایت خارجی هست…دسترسی به اینترنت جهانی جزو حقوق پایه‌ای بشره..

  7. حسن گفت:

    جمع کنید فیلتر اینترنت مردم خیلی ضرر کردن

  8. علی گفت:
    1
    1

    این مملکت دیر یا زود * میره هر چند الانم رفته

  9. حاجی گفت:
    2
    1

    قطع دسترسی به اینترنت بین‌المللی فاجعه بار ه… در وهله نخست مهاجرت استارتاپ ها ارز دیجیتال کارها فارکس کارها..و تمام کسانی که کارشون با اینترنت هست . بعضاً مغزهایی به ارزش فروش نفت!…و نیز در نگاه خردتر آسیب به کسب و کارهای داخلی که زیاد هم هستن…و در وهله دوم این یک خود تحریمی محسوب میشود…و در وهله سوم یک ترور در سطح ملی برای ابتدایی ترین حقوق انسانی در قرن حاضر…و فراموش نمی‌کنیم آقای رییسی در انتخابات خودش گفت من از اینستاگرام استفاده میکنم و قطع نخواهد شد!اگر اینترنت داخلی بشه گمون نکنم کسی بسته خاصی بخره

  10. یه نفر گفت:
    4
    2

    فقط اون گوساله هایی که میگن ما که به سیاست و اغتشاشت کاری نداریم تکلیفمون چیه! اغتشاش و شلوغی باشه یه نباشه اینا از یکسال گذشته دنبال اینارنت ملی هستن و دیر یا زود این اتفاق میفتاد…فضای مجازی هرچی بگه مثل گاااو چشم بسته ازش تاثیر میگیرن! نه عزیزم ملت درک و فهم و شعور دارن خیلی راحت حقیقت و دروغ رو تشخیص میدن چه از طرف رسانه های داخلی بیان بشه چه رسانه های خارجی.

  11. مرضیه گفت:
    15
    2

    ینی از کشوری که به فکر حداقل نیاز مردمش ینی کسب و کارشون نباشه انتظار نمیره از دین و مسلمونی چیزی حالشون بشه ….تکلیف ما بدبختایی که قدم تو نا آرومیا نذاشتیم و داریم کسب و کار اینترنتی مونو بدون دردسر انجام میدیم چیه اینا همه حق الناس به گردن تون …زندگی ما بند به همین کسب و کارمون ….دارین نون مونو آجر میکنین

  12. ایران تخلیه گفت:
    12
    1

    تو زندان داریم زندگی میکنیم چیزی هم بگیم میگن از امریکا اومده فلانه بیساره بقران به دین خسته شدیم

  13. ایران گفت:
    8
    6

    اینترنت هم قطع باشه. خدا که بالا سرمون هست

  14. مجتبی گفت:
    2
    1

    باری خرید برنج از راکافا همیشه اقدام میکنیم

  15. آریا گفت:
    9
    1

    بدبخت بیچارمان کردید همانند آنهایی که در خیابان ها اغتشاش گر می‌خوانید کسبو کارم را نابود کردید

  16. پویا گفت:
    12
    1

    این چه وضعشه الان کدوم اوستا ممدی میاد رایگان تو ایران برنامه نویسی یاد میده که من ببینم؟ همه دلخوشی ما بدبختا این بود که انگلیسی بلدیم واسه همینم تو یوتیوب میتونیم برنامه نویسی یاد بگیریم. لعنت به جهل و مغز های پوسیده!

  17. مرضی گفت:
    18
    2

    با این کارا به خواسته هاتونم رسیدید؟🤔

  18. Nothing گفت:
    5
    2

    اینترنتای‌ همراه اول کی قراره وصل شه از صبه داخلیه نگید که قراره تا شبم قط باشه

  19. میلاد گفت:
    7
    4

    دولت اگر از استفاده اغتشاشگرها از پیام رسان ها می ترسه حداقل از اون طرف در ایجاد یک بستر امن برای کسب و کارها و دادن مجوز و vpn های قانونی به صاحبان کسب و کارها سال های قبل تر باید اقدام عاجل می کرد این اقداگ دولت در قطع اینترنت و ضربه به کسب و کارها کلیه موارد مثبت دولت رو در ایجاد بستری امن در فضای مجازی زیر سوال برد مردم کسب و کار واقعی که نداشتن همین مجازیشونم شنا مختل کردین دلیلش هم بی تفاوتی و اقدام نکردن در سال های قبل بوده خجالت بکشید حق الناس کلی آدم گردنتون هست

  20. میلاد گفت:
    13
    1

    اینستاگرام و واوتساپ هر چی پیام رسان هست قطع کنند قابل تحمله چرا موتور گوگل قطع هست ما برنامه نویسا چطوری برنامه بنویسیم و سرچ کنیم خسارت این روزها گردن کیه

  21. shamorsi گفت:
    22
    10

    کشوری ک بند باشه به اینترنت همون بهتر نباشع و ویران بشه

  22. محمد گفت:
    32
    1

    این کشور نیست دیگه این یک زندانه که ما رو از جهان قطع کردن و نمیتونیم با جهان ارتباط برقرار کنیم

    از کجا باید شکایت از رفع اینستاگرام واینترنت ؟

  23. محمد گفت:
    17
    2

    این کشور نیست دیگه این یک زندانه که ما رو از جهان قطع کردن و نمیتونیم با جهان ارتباط برقرار کنیم

    چگونه من شکایت باید برای رفع فیلتر انستاگرام و وصل اینترنت ها؟

نظرات