۴ نکته مهم قبل از خرید تابلو که واجب است بدانید

0

۴ نکته مهم قبل از خرید تابلو که واجب است بدانید

 تابلو بوم مدرن

تابلو بوم مدرن

برای تزیین دکوراسیون داخلی اولین و مهم‌ترین عنصر، تابلو دیواری است. اما قبل از خرید تابلو باید نکات مهمی را مد نظر داشت. به عنوان مثال کاربری فضای مورد نظر در انتخاب طرح تاثیرگذار است. امروزه به دلیل استفاده از فناوری چاپ، تنوع موضوعی در این نوع آثار بسیار بالا می‌باشد. به این معنی که با توجه به نوع کاربری، می‌توان از تصاویر چاپی متنوعی استفاده کرد. مثلا برخی ساختمان‌ها دارای کاربری مسکونی، تجاری و اداری هستند. در نتیجه باید متناسب با نوع طراحی فضا، از اثر مناسب استفاده کرد.

بهتر است در هنگام انتخاب یک اثر هنری چاپی، به ابعاد و اندازه فضا نیز دقت شود. مثلا برای تزیین دیوار یک آپارتمان کوچک، می‌توانیم از بوم نقاشی کوچکتری استفاده کنیم. بوم نقاشی در ابعاد استاندارد عرضه می‌شود. اما امکان سفارش آن نیز وجود دارد. در این صورت ممکن است قیمت تابلو تحت تاثیر ابعاد بوم، تغییر کند. برای یک فضای کوچک، ابعاد بوم باید متناسب با آن فضا باشد. در صورتی که بوم نقاشی بزرگ برای این فضا انتخاب شود، تعادل در فضا ایجاد نخواهد شد. فضاهای متنوعی مانند پذیرایی، نشیمن، اتاق کودک و … باید با توجه به نوع طراحی، با عناصر تزیینی مناسب طراحی شوند.

نکات مهم در انتخاب تابلو دیواری چیست؟

همانطور که گفته شد باید قبل از انتخاب یک عنصر تزیینی به نکات مختلفی توجه شود. مثلا قیمت تابلو دیواری در هنگام انتخاب آن بسیار مهم است. زیرا طراح باید با توجه به میزان بودجه، طرح مورد نظر را انتخاب کند. همچنین نحوه طراحی به شکل مدرن، فانتزی، مینیمال، کلاسیک و … نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو اغلب در هنگام انتخاب طرح، باید به این نکات توجه شود. برخی از نکات در هنگام انتخاب عنصر تزیینی برای اتاق را در ادامه ذکر خواهیم کرد.

تابلو رقص سماع

تابلو رقص سماع

توجه به سبک طراحی فضا قبل از خرید تابلو

سبک طراحی تابلو دیواری را باید قبل از خرید بررسی کنیم. اغلب منازل ایرانی به شیوه سنتی مدرن طراحی می‌شوند. گاهی هیچ ایده‌ای برای طراحی بخش‌های مختلف وجود ندارد. در واقع نمی‌توان گفت که فضای مورد نظر بر چه اساسی طراحی شده‌است. اما انواع تابلو اغلب دارای سبک‌های متنوعی هستند. میزان فروش تابلو نشان می‌دهد که سبک مدرن طرفداران بیشتری دارد. بهتر است که طرح از نظر رنگ و طرح نیز با فضای مورد نظر همخوانی داشته‌باشد. این موضوع موجب می‌شود که یک فضا منظم و متعادل به وجود آید.

ابعاد و اندازه دیوار

همانطور که گفته شد فضاهای مختلف به صورت کوچک و بزرگ هستند. نمی‌توان در یک واحد آپارتمانی کوچک، از بوم نقاشی بسیار بزرگ استفاده کرد. در واقع این دو با یکدیگر سنخیتی ندارند. به همین دلیل باید با توجه به ابعاد دیوار، اثر مورد نظر را انتخاب کرد. باید از قبل دیوار را با استفاده از متر اندازه‌گیری کنید. سپس با توجه به ابعاد آن، بوم مناسب را انتخاب کرد.

قیمت تابلو

با توجه به بالا بودن قیمت آثار هنری دست‌ساز، کمتر کسی از این نوع عناصر برای تزیین دیوار استفاده می‌کند. امروزه قیمت تابلو چاپی با توجه به ابعاد بوم تعیین می‌شود. یعنی هر چقدر بوم بزرگ تر باشد، قیمت اثر نیز بیشتر است. البته میزان فروش و یا نوع طرح نیز می‌توانند در تعیین قیمت موثر باشند. قبل از خرید باید به ابعاد تابلو دقت شود.

کیفیت چاپ تابلو دیواری

با وجود استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا، کیفیت چاپ بسیار بیشتر از قبل شده‌است. امروزه می‌توان تصاویر با رزولیشن بسیار بالا را روی انواع بوم چاپ کرد. هر چقدر ابعاد طرح بزرگتر باشد، تاثیری در کاهش کیفیت آن نخواهد داشت. به همین دلیل کیفیت چاپ از اهمیت زیادی برخوردار است و باید قبل از خرید به آن توجه شود.

انتخاب تابلو برای پذیرایی

یکی از فضاهای بسیار مهم در عرصه زندگی خانوادگی منازل مسکونی، فضای پذیرایی از مهمان است. اتاق پذیرایی بخش مهمی از یک ساختمان مسکونی است. کلیه عناصر و المان‌های تزیینی مانند تابلو در این بخش قابل استفاده هستند. این بخش نشان‌دهنده سلیقه میزبان به مهمانان است. در نتیجه باید طراحی درخور و مناسبی داشته‌باشد. از این رو انتخاب و خرید یک اثر تزیینی مناسب برای این بخش، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بهتر است قبل از هر چیز به نحوه طراحی، رنگ‌آمیزی، مبلمان و … دقت شود. این عناصر می‌توانند به ما در انتخاب طرح مناسب کمک کنند.

یک تابلو دکوراتیو مدرن برای فضای امروزی طراحی شده‌است. در نتیجه نباید در یک فضای کلاسیک مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین سبک طراحی فضا نیز اهمیت دارد. در حال حاضر بیشتر فضاهای امروزی، به صورت مدرن طراحی می‌شوند. بنابراین استفاده از تابلو مدرن برای این فضاها پیشنهاد می‌شود. پذیرایی شامل بخش‌های متنوعی است. مثلا دیواری که در کنار میز ناهارخوری قرار دارد، انتخاب مناسبی برای نصب انواع عناصر تزیینی است. در صورتی که فضا بزرگ است، بوم را بزرگ انتخاب کنید تا فضا شیک و زیبا به نظر برسد.

تابلو بوم طرح کلاسیک

تابلو بوم طرح کلاسیک

انتخاب تابلو برای اتاق کودک

تزیین اتاق کودک یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای والدین است. امروزه به طراحی اتاق کودک بیشتر از قبل اهمیت داده‌می‌شود. به این معنی که والدین سعی دارند که با خرید تابلو و سایر عناصر تزیینی، محیطی دلنشین و زیبا را برای کودکشان ایجاد کنند. در گذشته به طراحی این فضا اهمیت داده‌نمی‌شد. اما با وجود انواع تابلو دیواری چاپی، به راحتی می‌توان این نوع فضاها را دیزاین کرد. بهتر است از انواع تصاویر با موضوعاتی کارتونی برای این فضا استفاده کرد. سن و جنسیت کودک نیز در انتخاب طرح مناسب، موثر است. در واقع اگر به سن کودک دقت نشود، نمی‌توانیم طرح مناسبی برای اتاق وی انتخاب کنیم.

استفاده از تصاویر کارتون‌ها و انیمیشن‌های والت‌دیزنی در قابل آثار چاپی برای اتاق کودک مناسب است. تصاویر چاپی از مرد عنکبوتی برای پسران و زن کفشدوزکی برای دختران می‌توانند مناسب باشند. البته با توجه به رده‌ی سنی کودک، باید طرح مناسب برای وی انتخاب شود.

تابلو کودک یکی از پرفروش‌ترین آثار در فروشگاه دکورآفیس می‌باشد. شما می‌توانید این آثار را به راحتی از طریق فروشگاه و به صورت آنلاین سفارش دهید. وجود یک اثر تزیینی مانند تابلو در هر فضایی بسیار مهم است. در واقع این عناصر موجب می‌شوند که روح تازه‌ای به فضا بخشیده شود. تصاویر به کار رفته در اتاق کودک ممکن است که آموزشی باشند و یا تنها برای زیبایی فضا انتخاب شوند.

انتخاب تابلو برای محیط کار

فضای محیط کار نباید به هیچ عنوان کسل‌کننده باشد. در نتیجه می‌توان با استفاده از انواع تابلو دیواری، نسبت به تزیین آن اقدام کرد. تابلو مشاغل در این راستا کاربرد بسیار زیادی دارند. برای هر شغلی، هزاران تصویر متعدد وجود دارد. این تصاویر در بخش فروشگاه به صورت آنلاین در سایت قرار داده‌شده اند. به همین دلیل با مراجعه به دسته‌بندی می‌توانید طرح مورد نظر خود را خریداری کنید.

با توجه به قیمت تابلو، طرح در ابعاد متنوعی قابل خریداری است. می‌توان برای روی میز کار یا در دیوار پشت سرتان، از انواع تصاویر متناسب با نوع فعالیت استفاده کنید. برخی از آثار مانند تابلو طبیعت، تابلو فنگ‌شویی و … برای کاربری خاصی طراحی نشده‌اند. بنابراین می‌توانید از آنها در هر فضایی استفاده کنید. به طور کلی برای انتخاب یک طرح مناسب باید به عوامل مختلفی توجه شود.

نوع کاربری، ابعاد فضا، سبک طراحی تابلو و … می‌توانند در انتخاب طرح مناسب دخیل باشند. اغلب طرح‌های ارائه‌شده به صورت چاپی دارای تنوع بیشتری نسبت به طرح‌های دست‌ساز هستند. همچنین از قیمت مناسبی نیز برخودارند. در نتیجه میزان فروش تابلو چاپی بیشتر از سایر عناصر تزیینی است.

جهت مشاهده جدیدترین مدل های تابلو چاپی و تابلو نقاشی در سال ۱۴۰۱ به وب سایت دکور آفیس (https://decor-office.com/) مراجعه نمایید و یا برای راهنمایی بیشتر با شماره ۰۹۱۲۳۷۸۳۵۳۳ تماس حاصل فرمایید.

نظرات