جدیدترین مدل های انگشتر یاقوت زنانه ۱۴۰۱

0

انگشتر یاقوت زنانه : یاقوت از جمله جواهرات بسیار محبوبی است که از روزگاران گذشته، به دلیل رنگ‌های بی‌نظیر، درخشندگی، شفافیت خارق‌العاده، سختی بالا، عدم نگرانی بابت خراشیدگی یا ترک‌خوردن، اهمیت بسیار زیادی داشته است. به همین دلیل ما مجموعه انگشتر های یاقوت زنانه ۱۴۰۱ همراه راهنمای خرید را برای شما آماده کرده ایم. همراه ما باشید.

انگشتر یاقوت زنانه

جدیدترین مدل های انگشتر یاقوت زنانه ۱۴۰۱

این جواهر کمیاب با ترکیب اکسید آلومینیوم، از نظر شیمیایی سنگ کروندوم محسوب می‌شود، اما جالب است بدانید تمام کروندوم‌های کشف شده در جهان، در زمره‌ی یاقوت‌های جواهراتی قرار نمی‌گیرند، بلکه نمونه‌های بی‌کیفیت آن در مصارف صنعتی به کار می‌روند.

 انگشتر یاقوت چیست

راهنمای خرید

انواع یاقوت بر اساس رنگ :

رنگ یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تعیین‌کننده‌ی قیمت در سنگ یاقوت است. این سنگ از نظر ترکیب شیمیایی، جواهری بی‌رنگ است و حضور عناصر فلزی کمیاب در زمان تشکیل، باعث ایجاد رنگ‌های مختلف آن می‌شود. در یک نگاه کلی، یاقوت طبیعی دارای شش عنصر فلزی رنگزای اصلی کروم سه ظرفیتی، آهن دو و سه ظرفیتی، تیتانیوم و وانادیوم است که بسته به میزان حضور هر یک از این عناصر فلزی در ساختار شیمیایی این جواهر، می‌توان بازه رنگی کاملی را برای یاقوت مشاهده کرد.

انگشتر با ارزش زنانه

در میان رنگ‌های مختلف یاقوت، رنگ سرخ به دلیل کمیابی و بسته به میزان کیفیت آن، بالاترین قیمت را به خود اختصاص داده است و حتی در جایگاه جهانی دسته رنگی خاصی با نام یاقوت سرخ را از آنِ خود کرده است. بدین‌ترتیب مابقی یاقوت‌ها در مقابل این دسته در گروه سفایر قرار می‌گیرند. البته این به آن معنا نیست که سفایرها ارزش پایینی دارند، چنان که بسیار دیده شده نمونه‌های با کیفیت سفایر با وزن یکسان، نسبت به یاقوت سرخ با درجه کیفیت پایین‌تر، قیمت بالاتری را از آن خود کرده است.

مدل های انگشتر یاقوت زنانه

انواع یاقوت بر اساس درجه کیفیت :

درجه کیفیت یاقوت مانند تمام سنگ‌های جواهراتی دیگر، مربوط به میزان شفافیت سنگ است و میزان شفافیت، نمایشگر توانایی نگین در عبور نور از درون خود است. بر این اساس هرچه میزان ناخالصی‌ها و درز و شکاف‌های جواهر کمتر باشد، میزان شفافیت و کیفیت آن بیشتر می‌شود و این امر تأثیر مستقیم روی مقدار قیمت جواهر دارد. اما در مورد یاقوت کمی داستان تغییر می‌کند. بعضی از ناخالصی‌های موجود در یاقوت، علاوه بر اینکه مانند اثر انگشت عمل کرده و هویت آن در زمان تشکیل را نشان می‌دهد، باعث ایجاد حالت‌های مخملین یا پدیده‌ی ستاره‌ای در سنگ شده که این امر باعث بیشتر شدن قیمت جواهر یاقوت می‌شود.

راهنمای خرید انگشتر یاقوت زنانه

روش‌های تشخیص یاقوت اصل از بدل  :

نگین انگشتر یاقوتی که قصد خرید آن را دارید، با اجازه‌ی صاحب مغازه خراش دهید. از آنجا که یاقوت پس از الماس بالاترین درجه سختی را دارد، بنابراین هیچ چیزی مانند: نوک تیز چاقو، کلید، ناخن و … (به جز الماس) نمی‌تواند سطح آن را به راحتی خراش دهد.

بعضی اوقات یاقوت‌های بدلی در واقع تنها شیشه یا کریستال‌های رنگ‌شده هستند. برای شناسایی این یاقوت‌ها از نمونه‌های اصلی، تنها لازم است لبه‌ی یاقوت را روی سطح چینی بدون لعاب بکشید. اگر ردی از رنگ پس از کشیده شدن یاقوت روی چینی باقی بماند، مطمئن باشید یاقوت شما تقلبی است.

تشخیص یاقوت اصل از بدل

نحوه مراقبت از انگشتر یاقوت :

انگشتر را می‌توانید با خیالی راحت زیر آب گرم با صابون و برس نرم مانند مسواک تمیز کنید. همچنین می‌توانید انگشتر یاقوت را با استفاده از پاک‌کننده‌های اولتراسونیک تمیز کنید، اما اگر به داشتن شکستگی و پر شدن آنها توسط مواد دیگر شک دارید، از پاک کننده‌ی اولتراسونیک استفاده ننماید، زیرا این نوع پاک‌کننده‌ها باعث تشدید شکستگی نگین انگشتر یاقوت می‌شوند. در نهایت برای تمیز کردن انگشتر یاقوت از بخارشوی استفاده نکنید، زیرا بهتر است نگین یاقوت در معرض دمای بالا قرار نگیرد.

نکات مهم خرید انگشتر یاقوت

نگهداری از انگشتر یاقوت

انواع انگشتر یاقوت زنانه

قیمت انگشتر یاقوت

همراه ما باشید

 

نظرات