اینترنت کی وصل میشه امروز پنجشنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ (قطعی اینترنت همراه امروز)

0

اینترنت کی وصل میشه امروز پنجشنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ – اینترنت اینستاگرام و واتساپ و همراه کی وصل میشه امروز ۷ مهر ۱۴۰۱ + زمان دقیق وصل شدن اینترنت کی وصل میشه ۷ مهرماه ۱۴۰۱ با جزئیات میخوانید:

اینترنت کی وصل میشه امروز پنجشنبه 7 مهر 1401 (قطعی اینترنت همراه امروز)

اینترنت کی وصل میشه امروز پنجشنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ (قطعی اینترنت همراه امروز)

اینروزها که به دلیل اغتشاشات و ناآرامی ها اینترنت همراه و اینترنت اینستاگرام و واتساپ از ساعت ۱۶ (۴ عصر) با محدودیت همراه بوده است و تا حوالی ساعت ۲۴ (۱۲ شب) قطع میشود و به احتمال زیاد، امروز پنجشنبه ۷ مهرماه ۱۴۰۱ نیز این قطعی ادامه دارد.

البته ساعات قطعی اینترنت همراه متغییر بوده و از حوالی ساعت ۱۵ تا ۲۴ دچار قطعی و اختلال بوده است. اما با این حال اینترنت خانگی هنوز مشمول قطعی نشده و اما گاهی با اختلال همراه است.

در روزهایی که فیلترینگ شدید اینترنت و بسته شدن ارتباطات بین‌المللی بسیاری از فعالان فضای مجازی، صاحبان کسب و کار و عموم شهروندان را کلافه و نگران کرده است وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران از احتمال تداوم محدودیت‌های اینترنتی و پلتفرم‌های اجتماعی خبر داد.

همچنین احمد وحیدی وزیر کشور می گوید: در اتفاقات اخیر، بعضی از شبکه‌های مجازی آتش بیار معرکه بودند و ساماندهی اغتشاشات را بر عهده داشتند. بخش زیادی از آشوب‌ها تحت آموزش همین فضای مجازی بوده است و برای دور زدن قطعی اینترنت از روش‌هایی استفاده می‌کردند.

او گفت: برخی از این شبکه‌های مجازی با انتشار برخی تصاویر که بعضا واقعی هم نیستند، تلاش می‌کنند هم مردم را تحریک کرده و هم به آن‌ها آموزش دهند. طبیعی است در چنین حالتی ما برای حفظ امنیت، نظم عمومی، آرامش و حقوق شهروندی مردم، محدودیت‌هایی را اعمال می‌کنیم تا نتوانند آن‌ها از مسیر شبکه‌های مجازی، اغتشاشات را هدایت کنند.

به گفته وزیر کشور، تا پایان یافتن اغتشاشات محدودیت های اینترنتی ادامه دارد. اغتشاشگران موجب اعمال چنین محدودیت‌هایی می‌شوند و هرگاه دستگاه امنیتی و اطلاعاتی مطمئن شود که دیگر چنین موضوعیتی نیست این محدودیت‌ها برداشته می‌شود.

اخیرا، قطع پهنای باند اینترنت بین الملل در ساعاتی از روز روی اپراتورهای تلفن همراه، محدودیت هایی را برای بعضی از اینترنت های خانگی هم ایجادکرده است. محدودیت هایی که وزیر ارتباطات، خبرگزاری تسنیم و وزیر کشور تاکید کرده اند موقتی هستند اما کارشناسان معتقدند زمان پایان این محدویت ها مشخص نیست زیرا رفع آنها در گرو تصمیم شورای عالی امنیت ملی است که متناسب با فضای سیاسی کشور خواهد بود.

در چند روز اخیر به دلیل به وجود آمدن اوضاع آشفته و ایجاد برخی اغتشاشات در نقاط مختلف کشور، شاهد اختلال در دسترسی به اینترنت و در ادامه فیلتر شبکه های مجازی خارجی به ویژه اینستاگرام بوده ایم . به گفته فعالان کسب و کار مجازی اغتشاشات اخیر باعث افت شدید بازار کسب و کارهای اینترنتی شده است.

نظرات