بیوگرافی و زندگینامه حسین دارابی کارگردان و همسرش + عکس های جدید

0

بیوگرافی و زندگینامه حسین دارابی کارگردان و همسرش + عکس های جدید

بیوگرافی حسین دارابی

حسین دارابی : متولد دهه ۶۰ اهل تهران و کارگردان می باشد. در ادامه به معرفی و بیوگرافی حسین دارابی کارگردان و همسرش و فرزندانش و آثار و اینستاگرام وی می پردازیم. با ما همراه باشید.

حسین دارابی

وی علاوه بر کارگردانی نویسنده و تهیه کننده نیز هست.

سوابق هنری

او تهیه‌کنندگی و کارگردانی چندین فیلم کوتاه را برعهده داشته که از میان آن‌ها می‌توان به «مادر» ، «همسایه» ، «نفرین شدگان» ، «سحری» ، «دایو» ، «مزاحم» ، «قابلمه» ،  «جیب کت» و… اشاره کرد تا اینکه بعد از کلی تلاش توانست با ساخت نخستین فیلم بلند خود بنام «مصلحت» به سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر راه یابد . او در این فیلم از بازیگران جدید زیادی استفاده کرد و شاید به همین دلیل به محبوبیت زیادی رسید. او در این باره گفت : من ابتدا خیلی می‌ترسیدم و برای انتخاب بازیگر استرس داشتم ما لحظات پیچیده زیادی در فیلم داشتیم، شب و روز نداشتم و مدام مشورت می‌کردیم در نهایت به این نتیجه رسیدیم که ما به بازیگرانی نیاز داریم که خیلی وقت بگذراند به همین دلیل ما بازیگران غیر استار زیادی بررسی کردیم و دیدیم خیلی با انگیزه هستند و این من را ترغیب می‌کرد که از آنها استفاده کنم و تجربه شیرینی برای من بود.

بعد از آن با ساخت فیلم هناس که درباره زندگی واقعی داریوش رضایی نژاد دانشمند هسته‌ای ایران است ساخته شده  این فیلم هم اکنون در سینما ها اکران می شود و یکی از فیلم های پر فروش سینما هست. دارابی به خاطر این فیلم به شهرت رسید.

از جمله جوایز ایشان می توان به دیپلم افتخار بهترین کارگردانی برای فیلم مصلحت از سی و نهمین جشنواره فجر و برنده تندیس ققنوس برای فیلم مصلحت از دهمین جایزه سینمایی ققنوس و… اشاره کرد.

حسین دارابی کیست

همسر حسین دارابی کیست

متاسفانه از زندگی شخصی و وضعیت تاهل ایشان چیزی در دست نیست.

صفحه اینستاگرام

پیج رسمی و صفحه شخصی این بازیگر عزیز در اینستاگرام با نشانی* در دسترس عموم قرار دارد.

فیلم ها

  • مصلحت
  • هناس
  • و…

دیگر عکس های حسین دارابی

حسین دارابی کارگردان فیلم هناس

حسین دارابی کارگردان فیلم مصلحت

همسر حسین دارابی

اینستاگرام حسین دارابی

سن حسین دارابی

افتخارات حسین دارابی

حسین دارابی در اکران فیلم هناس

عکس های جدید حسین دارابی

همراه ما باشید

نظرات