عکس/ قیمت خرید دیش و رسیور (مودم) اینترنت استارلینک به ریال و دلار در ایران

2

عکس / قیمت خرید دیش و رسیور (مودم) اینترنت استارلینک به ریال و دلار در ایران

قیمت دیش و رسیور اینترنت ماهواره ای استارلینک به ریال و دلار و قیمت خرید تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده ای داشته و کاربران را به چالش کشیده است.

قیمت دیش و رسیور اینترنت استارلینک

بتازگی اخباری منتشر شده درباره فعالسازی اینترنت رایگان ماهواره ای استارلینک در ایران توسط ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌اکس، حالا برخی از مردم به دنبال قیمت و هزینه تجهزیات اتصال به اینترنت استارلینک و قیمت دیش و ریسیور و مودم استارلینک به دلار و تومان و به پول ایران هستند. خبرهایی مبنی بر اتصال برخی از کاربران به اینترنت ماهواره ای در ایران شدند.

تجهیزات و ابراز اتصال به اینترنت ماهواره ای استارلینک، شامل دیش و مودم رسیور است که هم اکنون با توجه به نرخ دلار قیمت آنها در حدود ۶۰۰ دلار است که به ریال و با توجه به نرخ کنونی دلار در ایران، مبلغی در حدود ۱۸ میلیون تومان می شود.

یعنی شما باید مبلغی حدود ۱۸ میلیون تومان برای خرید دیش و رسیور اینترنت استارلینک هزینه کنید تا بتوانید وصل شوید

در واقع می توان گفت: قیمت دیش گیرنده استارلینک با قیمت حداقل ۴۹۹ دلار (حدود ۱۵ میلیون تومان) در آمریکا به فروش می‌رسد و هر کاربر استارلینک هم برای استفاده از اینترنت ماهواره‌ای باید ماهیانه ۹۹ دلار پرداخت کند.

عکس دیش و رسیور مودم اینترنت استارلینک

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، فعال شدن اینترنت استارلینک را به این زودی‌ها در کشورمان بعید دانسته ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌اکس، از فعال‌سازی استارلینک در ایران می‌گوید.

پس از اظهارات ماسک درمورد فعالسازی اینترنت استارلینک در ایران، خزانه‌داری آمریکا از معافیت تحریمی برای این طرح استقبال کرد، این میلیاردر آمریکایی-آفریقایی در پاسخ به توییت انتونی بلیکن، وزیر خارجه آمریکا، گفت در حال فعال کردن اینترنت استارلینک در ایران است.

اما عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، فعال شدن اینترنت استارلینک را به این زودی‌ها در کشورمان بعید دانسته، اما هم اکنون در زمان انتشار خبر، نقشه پوشش استارلینک نشان می‌دهد اینترنت ماهواره‌ای این شرکت در آمریکا و اروپا و بخش‌هایی از آمریکای جنوبی فعال است و کشورهایی از جمله عربستان، هند و همسایه‌های شمالی و ایران در صف راه‌اندازی این خدمت قرار دارند.

عکس / قیمت خرید دیش و رسیور (مودم) اینترنت استارلینک به ریال و دلار در ایران

با این همه، فعال شدن اینترنت ماهواره‌ای در ایران به سادگی نیست و علاوه بر پوشش ماهواره‌های استارلینک بر آسمان ایران، ماهواره‌های کوچک استارلینک به تجهیزات و زیرساختی برروی زمین وابسته هستند.

قابل توجه است اسپیس ایکس در اوایل سال جاری، اندکی پس از حمله روسیه، استارلینک را در اوکراین فعال کرد. هزاران گیرنده استارلینک نیز به اوکراین فرستاده شده اند تا مناطق جنگ زده را متصل نگه دارند. ماسک همچنین گزارش داده است که استارلینک موفق شده است در برابر تلاش‌های روسیه برای مسدود کردن آن مقاومت کند.

 

2 دیدگاه در “عکس/ قیمت خرید دیش و رسیور (مودم) اینترنت استارلینک به ریال و دلار در ایران

  1. Anonymous گفت:

    دقیقا اینقدر ما رو تو مشکلات غرق کردن حتی از هزینه های خیلی ابتدایی هم برنماییم و نمیتونیم شکممون رو سیر نگه داریم بعد اونوقت توقع دارید پس انداز هم داشته باشیم! لعنت به باعث و بانیش

  2. حسین گفت:
    37
    10

    طبق معمول همه چی برای پولدارس
    وقتی ارزش داره که مجانی باشه و همه استفاده کنن
    اقای ایلان ماسک
    فکر می کنی ایران کجاست؟؟؟
    کشور سرمایه داری؟؟؟؟
    نه بابا اینجا جهنمی به نام ایرانه

نظرات