آیا با گوشی بدون تجهیزات میتوان به اینترنت ماهواره ای استارلینک متصل شد؟

0

آیا با گوشی بدون تجهیزات میتوان به اینترنت ماهواره ای استارلینک متصل شد؟

فعالسازی اینترنت ماهواره ای رایگان ایلان ماسک به نام استارلینک دغدغه اینروزهای مردم در ایران است که علاقه مندند تا هرچه زودتر به اینترنت ماهواره ای استارلینک متصل شوند، اما سوالی که بیشتر کاربران شبکه های اجتماعی در فضای مجازی دارند این است که آیا با گوشی بدون تجهیزات می توان به اینترنت ماهواره ای استارلینک متصل شد؟ همراه جزئیات کامل درباره سرویس اینترتی ماهواره ای استارلینک و ایا می توانیم بدون تجهیزات با گوشی موبایل و تلفن همراه به اینترنت استارلینک وصل شویم. همراه ما باشید

 نحوه استفاده از اینترنت ماهواره ای استارلینک در گوشی موبایل

نحوه استفاده از اینترنت ماهواره ای استارلینک در گوشی موبایل

به اطلاع کاربران متقاضی استفاده از اینترنت استارلینک برای گوشی موبایل در ایران می رسانیم، استفاده از این سرویس اینترنتی نیاز به تجهیزات خاصی دارد که شامل ترمینال یا دیش به عنوان گیرنده و تجهیزاتی که به صورت یک کیت و با قیمت ۵۹۹ دلار توسط اسپیس ایکس فروخته می‌شود. بنابراین برای استفاده از استارلینک باید کاربران به این کیت دسترسی داشته باشند. در کنار کیت، باید سرویس ماهانه برای آن تهیه کرد که این کار هم هزینه مخصوص به خودش را دارد و کاربران باید ماهانه بیش از ۱۰۰ دلار برای آن پول بپردازند. با توجه به این موضوع حتی اگر ایلان ماسک به‌زودی استارلینک را برای ایران فعال کند، باز هم نیاز به تجهیزات خاص خواهد بود.

آیا با گوشی بدون تجهیزات میتوان به اینترنت ماهواره ای استارلینک متصل شد؟

پس در نتیجه بدون تجهیزات، نمی توان با گوشی همراه به سرویس اینترتی استارلینک ایلان ماسک وصل شد

اینترنت ماهواره ای استارلینک سرویس اینترنتی است که ایلان ماسک، قصد دارد آن را تا جای ممکن در اختیار تمام جمعیت جهان قرار دهد. این پروژه که توسط شرکت اسپیس ایکس در حال اجرا است و بنا به گفته ها قرار است به زودی در ایران نیز فعال شود.

بنا به اخبار جدید، ایلان ماسک در شهریور ۱۴۰۱ در خواست رفع تحریم ها برای ارائه‌ی سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران را ارائه کرد و خواستار معافیت از تحریم‌ها شد. در پی این درخواست، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده اعلام کرد که می‌توان برخی از تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای را به ایران صادر کرد.

در حال حاضر تعداد ماهواره‌های استارلینک به بیش از ۲۰۰۰ ماهواره رسیده است. تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر برای استفاده از این سرویس اینترنت درخواست داده‌اند. درحالی‌که پیش‌فروش اینترنت ماهواره ای استارلینک همچنان ادامه دارد، اسپیس ایکس نسل دوم دیش اینترنت ماهواره‌ای خود را نیز عرضه کرده و حتی ممکن است استفاده از اینترنت ماهواره‌ای خود را برای مسافران هواپیماهای مسافربری نیز امکان‌پذیر کند. ایلان ماسک پس از آغاز حمله روسیه به اوکراین امکان استفاده از اینترنت ماهواره‌ای خود را در اوکراین نیز فراهم کرده است.

واژه «استارلینک» (Starlink) در حقیقت هم نام بخشی از اسپیس ایکس و هم نام شبکه فضایی اسپیس ایکس متشکل از ماهواره‌های مداری (این شبکه را می‌توان یک صورت فلکی ساختگی در نظر گرفت) که روند ایجاد آن در سال ۲۰۱۵ آغاز و در سال ۲۰۱۸ نمونه‌های اولیه ماهواره‌‌هایی که قرار بود در این شبکه استفاده شوند، ساخته شد.

استفاده از اینترنت استارلینک بعنوان اینترنت خانگی

استارلینک قصد دارد اینترنت بخش خانگی را نیز ارائه دهد؛ مخصوصاً در مناطق روستایی و سایر مناطق جهان که از اینترنت پرسرعت دارای پهنای باند بالا محروم هستند. اینترنت ماهواره‌ای محدودیت سایر روش‌های ارائه سرویس اینترنت را ندارد و می‌تواند به‌راحتی برای ارائه اینترنت پرسرعت به مناطقی که به اینترنت پایدار دسترسی ندارند یا کاملاً از آن محروم هستند، استفاده شود.

اینترنت ماهواره‌ای نیازی به خط تلفن ندارد

برای استفاده از اینترنت ماهواره‌ای نیازی به خط تلفن نیست و تنها وسیله لازم برای استفاده از اینترنت ماهواره‌ای، یک ترمینال کوچک یا همان دیش ماهواره‌ برای دریافت سیگنال‌های ماهواره‌ها و انتقال آن‌ها به مودم است. تجهیزات لازم برای استفاده از این سرویس اینترنت می‌تواند روی سقف، حیاط یا حتی فضای خارجی نزدیک به خانه نصب شود. اسپیس ایکس یک اپلیکیشن واقعیت افزوده برای اندروید و iOS منتشر کرده است تا کاربران با استفاده از آن بتوانند بهترین مکان و موقعیت را برای قرار دادن ترمینال گیرنده بیابند.

نظرات