در مورد صاعقه گیر بیشتر بدانید

0

صاعقه گیر به عنوان یک وسیله محافظت کننده شناخته می‌شود که با توجه به ساختاری که دارد، قادر است تا از افراد و دستگاه‌ها در برابر صاعقه محافظت کند. صاعقه گیر با نصب در بالاترین نقطه ساختمان‌ها قادر است تا از صاعقه ایجاد شده و تاثیر آن بر روی ساختمان جلوگیری کند. این سیستم با ایجاد یک مسیر امن و مطمئن قادر است تا جریان‌های برق را به زمین منتقل کند. اگر می‌خواهید در مورد صاعقه گیر بیشتر بدانید کافی است تا پایان همراه ما باشید.

 صاعقه گیر | تک ارت

صاعقه گیر چیست

صاعقه گیر به عنوان یک سیستم هوشمند شناخته می‌شود که در بالاترین نقاط قرار گرفته و با توجه به الگوریتمی که دارد، می‌تواند جریان صاعقه را به شکل کنترل شده‌ای به زمین منتقل کند. صاعقه به صورت معمول همیشه کوتاه‌ترین فاصله بین ابر و زمین را انتخاب کرده و بر روی آن تاثیر می‌گذارد. وجود یک صاعقه گیر در ساختمان و نقاط بلند می‌تواند مزیت‌های زیادی به دنبال داشته باشد. امروزه انواع صاعقه گیر باعث شده است تا افراد مرتبط در این زمینه بتوانند متناسب با نیاز خود از آن استفاده کنند.

به صورت کلی می‌توان انواع صاعقه گیر را به دو دسته بندی کلی صاعقه گیر فعال و غیر فعال تقسیم بندی کرد. هر کدام از صاعقه‌گیرها دارای ویژگی‌های مخصوص به خود هستند که در محیط‌های مختلف کاربرد دارند.

آشنایی با انواع صاعقه گیر

همان‌طور که بیان شد، صاعقه گیر به دسته بندی مختلف تقسیم بندی می‌شود که در این بخش قصد داریم تا به مهم‌ترین انواع صاعقه گیر اشاره داشته باشیم:

صاعقه گیر اتمی

یکی از انواع صاعقه گیر‎های موجود نوع اتمی آن است که به صورت کلی انرژی مصرفی خود را از منابع خارجی تامین نخواهد کرد. این نوع از صاعقه گیرها به دلیل معایب زیادی که دارند دیگر تولید نمی‌شوند. به صورت کلی می‌توان گفت که این دسته از صاعقه‌ گیرها جهت انجام عملیات یونیزاسیون مورد استفاده قرار می‌گرفتند. وجود اثرات زیست محیطی صاعقه گیر اتمی بسیار بالاست و باعث ایجاد صدمات گسترده به محیط زیست می‌شود.

وابستگی صاعقه گیر اتمی و همچنین عدم فضای کافی برای تخلیه بار اضافی جذب شده توسط این نوع از صاعقه گیرها باعث شده است تا امروزه مورد توجه افراد قرار نگیرد.

صاعقه گیر بادی

صاعـقه گیرهای بادی از یک محفظه خالی تشکیل شده است که دارای مسیر ورود و خروج بوده که جریان هوا وارد آن شده که می‌تواند مسیر اصلی صاعـقه گیر را مشخص کند. این نوع از صاعـقه گیر باعث ایجاد ارتعاش در الکترود عمودی شده که این الکترودها به یک سلول پیزو الکتریک متصل است. از صاعقه گیرهای بادی به ندرت در مکان‌های مختلف استفاده می‌شود. ساختار این نوع از صاعقه‌ گیرها به گونه‌ای است که استفاده از آن در محیط‌های گوناگون دشوار است.

صاعقه گیر | تک ارت

صاعقه گیر خورشیدی

صاعقه گیرهای خورشیدی، از تعداد باتری و سلول‌های خورشیدی تشکیل شده است که با تابش نور خورشید به صورت مستقیم شارژ می‌شود. نیروی به دست آمده در زمان مناسب باعث تخلیه جریان هوا شده که این امر باعث کارایی صاعـقه گیر خورشیدی می‌شود. شاید به عنوان یک عیب بزرگ بتوان گفت که این سیستم وابستگی زیادی به شرایط محیطی دارد که این امر باعث شده است تا کمتر مورد استفاده قرار بگیرد.

صاعقه‌ گیرهای خورشیدی به دلیل وابستگی زیادی که به باتری و فتوسل دارند به عنوان یک دستگاه کاربردی شناخته نمی‌شوند. به دلیل این که وجود خورشید و نیروی تابش باعث شارژ این گونه صاعقه گیرها می‌شود، در محیط‌های مختلف نمی‌توان به راحتی از این سیستم استفاده کرد.

صاعـقه گیر خازنی

ساختار و جریان صاعـقه گیر خازنی بر اساس وجود یک سری از جریان‌های پتانسیل الکتریکی طراحی شده است. زمانی که در شرایط آب و هوایی مختلف، پتانسیل الکتریکی وجود نداشته باشد، صاعـقه گیر خازنی به مانند یک دستگاه معمولی عمل کرده که به عنوان یک نقطه ضعف محسوب می‌شود. زمانی که شرایط آب و هوایی مناسب باشد، فرآیند صاعـقه گیر اتمسریک یا الکترونیک خازنی به خاطر وابستگی زیادی که به شرایط آب و هوایی دارد می‌تواند عملکرد مناسبی را از خود نشان دهد.

هر کدام از صاعـقه گیرهای معرفی شده نیاز به قطعات مناسب دارند تا بتوانند عملکرد مناسبی را در شرایط آب و هوایی یکسان از خود نشان دهند. برای افراد فعال در این زمینه مهم است که بتوانند خرید محصولات صاعـقه گیر را از یک فروشگاه معتبر نظیر تک ارت انجام دهند.

خرید تجهیزات صاعـقه گیر از تک ارت

فروشگاه تک ارت به عنوان یک فروشگاه تخصصی در زمینه فروش سیستم حفاظت در برابر صاعقه است. یکی از مهم‌ترین نکات این فروشگاه، داشتن افراد متخصص است که با ارائه پشتیبانی آنلاین به خریداران این امکان را می‌دهد که بتوانند بهترین محصولات را با کیفیت درجه یک خریداری کنند. در صورتی که به دنبال خرید سیستم حفاظت در برابر صاعقه هستید، کافی است به مجموعه تک ارت سر زده و از بخش‌های مختلف آن دیدن کنید لذا در صورت تمایل می‌توانید به آدرس takearth.com مراجعه کنید.

نظرات