آیا هدف تتر ترکیب ماهیت ارزهای دیجیتال نامحدود با ارزش دلار آمریکاست؟

0

از همان ابتدا نوسانات ارزهای دیجیتال بیشترین آسیب را به تریدرها و سرمایه گذاران می‌زدند. سپس ارزهایی به نام استیبل کوین ارائه شد تا بتواند به عنوان یک سرمایه، ضربات ناشی از نوسانات را کمتر کند. در ادامه به بررسی تتر و اهداف آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

 تتر و ارزهای دیجیتال

تتر برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

در پاسخ به سوال ابتدایی باید گفت: بله، هدف تتر از عرضه این استیبل کوین، ترکیب ماهیت یک ارزهای دیجیتال نامحدود با ارزش دلار آمریکاست که می‌توانند بدون واسطه شخص ثالث بین کاربران ارسال شود. همچنین این استیبل کوین به‌طور فزاینده‌ای به‌عنوان ذخیره ارزش در زمان ریزش بازار استفاده می‌شود و کاربران در مقایسه با نگه‌داری ارزهای فیات می‌توانند با اعطای وام تتر در برخی پلتفرم‌ها، سودهای ۳ الی ۲۰ درصدی کسب کنند.

هدف اصلی Tether این است که تجارت ارزهای دیجیتال را آسان تر و ارزان تر کند. از سال ۲۰۲۱، بیش از ۷۵ درصد از معاملات بیت کوین با فروش یا خرید تتر انجام می‌شود. اگرچه برخی از تتر برای سرمایه گذاری می‌کنند. اما اکثر مردم از آن برای نقدینگی و محافظت در برابر نوسانات ارزهای دیجیتال دیگر مانند بیت کوین بهره می‌برند.

تتر چیست؟

تتر محبوب ترین استیبل کوین است. استیبل کوین ارزی است که به پشتوانه ارزهای فیات قیمت ثابتی دارد. تتر یا USDT یک نسخه توکن شده از دلار آمریکا است. به این معنی که به نسبت ۱:۱ با دلار آمریکا مرتبط است. به ازای هر یک تتر یک دلار آمریکا در ذخایر ارزی نگهداری می‌شود. همین امر قیمت تتر را ثابت نگه می‌دارد. تتر لیمیتد (Tether limited) نام شرکت خصوصی هنگ کنگی است که رمزارز تتر را صادر و پشتیبانی می‌کند.

چگونه تتر روی ۱ دلار باقی می‌ماند؟

زمانی که مشتری دلار آمریکا (ارز فیات) را واریز می‌کند، یک تتر توسط شرکت Tether Limited «یک برای یک» صادر می‌شود. ارزش تتر بر حسب دلار (USDT) در نوسان خواهد بود. اما چون شرکت تتر در صورت خرید USDT از کاربران، شرکت تتر توکن بازخرید شده را می‌سوزاند. قیمت USDT بسیار نزدیک به یک باقی بماند.

آیا تتر امن است؟

مبادلات ارزهای دیجیتال تریلیون‌ها دلار تتر استفاده شده است. اما موارد بسیار کمی شکایت علیه تتر انجام شده است. موارد شکایت نیز از طرف افرادی بوده است که نتوانسته‌اند به راحتی پول خود را به دلار آمریکا بازگردانند.

تتر و ارزهای دیجیتال

تفاوت بین ۲۰-TRC و ۲۰-ERC چیست؟

۲۰-TRC به USDT صادر شده در شبکه ترون و ERC-20 به USDT صادر شده توسط Tether در شبکه اتریوم اشاره دارد. USDT صادر شده در ۲۰-TRC و ۲۰-ERC هر دو یکسان هستند. اما هزینه‌های انتقال این USDT اغلب می‌تواند در شبکه Tron با استفاده از ۲۰-TRC ارزان تر باشد.

آیا می‌توانم ۲۰-TRC را به ۲۰-ERC منتقل کنم؟

افرادی که برای پرداخت خدمات تراکنش‌ انجام می‌دهند، معمولاً با ۲۰-TRC پرداخت می‌کنند. اما نقطه ضعف این است که اگر مقصد از شبکه اتریوم باشد، نمی‌توانید آن را به کیف پول ۲۰-ERC ارسال کنید. MetaMask یک شبکه ۲۰-ERC است.

چرا اکنون تتر بیشتری در ترون وجود دارد تا اتریوم؟

امروزه بیشتر از همیشه از بلاک چین ترون برای مبادلات تتر استفاده می‌شود. تراکنش‌های تتر روی شبکه ترون به طور دقیق ۱/۶ میلیارد دلار ارزش بیشتری دارد. در حال حاضر، مقدار تتر در ترون ۲۶ میلیارد دلار است. همچنین طبق داده‌های Coin Metrics، در اتریوم ۲۴/۴ میلیارد تخمین زده می‌شود.

چگونه بفهمم USDT من ۲۰-ERC یا ۲۰-TRC است؟

مبادله نشان خواهد داد که آنها از چه نوع زنجیره‌ای استفاده می‌کنند. گذشته از این، راحت ترین راه برای تمایز بین این دو، نحوه ساختار آدرس است. یک آدرس ۲۰-ERC فقط با «۰» و «x» شروع می‌شود. به عنوان مثال: ۰xbc6e. یک آدرس ۲۰-TRC فقط با T بزرگ شروع می‌شود.

سخن پایانی

قبل از انجام هر کاری، قبل از ارسال حجم بزرگی از پول، از صحت آدرس مقصد مطمئن شوید. می‌توانید این کار را با ارسال مبالغ کوچکتر انجام دهید. همه تراکنش‌ها برگشت‌ناپذیر هستند. اگر آن را به آدرس اشتباهی ارسال کنید به احتمال زیاد توکن شما قبلاً «سوخته» یا در شبکه بلاک چین معلق می‌ماند.

منبع : بورس تایمز

نظرات