ساعت و زمان سخنرانی رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل سپتامبر ۲۰۲۲ – ۱۴۰۱

1

ساعت و زمان سخنرانی آیت الله رئیسی در سازمان ملل سپتامبر ۲۰۲۲ – ۱۴۰۱

سخنرانی رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل سپتامبر ۲۰۲۲ تا ساعاتی دیگر آغاز می شود

آیت الله رئیسی رئیس جمهور ایران ساعاتی پیش برای شرکت در هفتاد و هفتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد راهی نیوییورک شد تا سخنرانی کند. سخنرانی رئیسی در سازمان ملل تا ساعاتی دیگر در زمان معین شده بطور مستقیم از شبکه های داخلی و خارجی پخش خواهد میشود.

ساعت و زمان سخنرانی رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل سپتامبر 2022 - 1401

سخنرانی رئیسی در سازمان ملل ۱۴۰۱ ساعت چنده

آیت الله رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل تا ساعاتی دیگر سخنرانی خواهد کرد.

هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل از ۲۹ شهریور تا ۴ مهر (۲۰ تا ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۲) به مدت یک هفته در منهتن نیویورک مقر این نهاد بین المللی برگزار خواهد شد.

طبق برنامه اعلام شده سفر سید ابراهیم رئیسی به نیوریورک و شرکت در سازمان ملل متحد او مصاحبه ای نیز با شبکه سی بی اس داشت

بر اساس قوانین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، فرصت سخنرانی هر یک از سران، ۱۵ دقیقه خواهد بود. ساعت دقیق سخنرانی رئیس جمهور ایران بروزرسانی میشود.

رئیسی برای شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، رئیس جمهور دقایقی قبل تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی به منظور شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد و در راستای تلاش برای تحقق «نظم عادلانه بین‌المللی از طریق چندجانبه گرایی اقتصادی» دقایقی قبل با بدرقه رسمی معاون اول خود و با حضور مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل و جمعی از اعضای کابینه، عازم نیویورک شد.

بر اساس گزیده هایی از مصاحبه که به تازگی از این شبکه خبری پخش شد، آیت الله سید ابراهیم رییسی رئیس جمهور ایران اعلام کرد که در حاشیه سفرش به سازمان ملل دیداری با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اتفاق نخواهد افتاد.

آیت الله رئیسی در پاسخ به سوالی درباره احتمال دیدار رو در رو با بایدن در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: فکر نمی کنم چنین دیداری اتفاق بیفتد. نه ملاقات و نه مذاکره را مفید نمی بینم.

رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که به نظر شما چه تفاوتی میان دولت ترامپ و دولت بایدن وجود دارد؟ گفت: حکومت جدید در آمریکا ادعا می کند که با دولت ترامپ متفاوت است، اما ما در عمل هیچ تغییری ندیده ایم.

رئیس جمهور صبح فردا دوشنبه، به منظور شرکت و سخنرانی در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد و در راستای تامین منافع ملت ایران و تلاش برای تحقق «نظم عادلانه بین‌المللی از طریق چندجانبه گرایی اقتصادی» به نیویورک سفر می‌کند.

رئیس جمهور در این سفر علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با تعدادی از سران کشورهای شرکت کننده در این نشست نیز دیدار و گفتگو می کند و دیدارهای جانبی دیگری نیز خواهد داشت

مصاحبه با شبکه سی بی اس امریکا

همچنین مصاحبه رئیسی و بایدن با شبکه “سی‌بی‌اس” آمریکا یکشنبه شب و بامداد دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ پخش شد.

ابراهیم رئیسی، رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با خبرنگار شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا گفت که برنامه‌ای برای دیدار و گفت‌وگو با جو بایدن، همتای آمریکایی خود ندارد. او همچنین افزود که هیچ گونه تفاوتی بین دولت‌های ترامپ و بایدن ندیده است.

سخنرانی جو بایدن در سازمان ملل

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه به وقت محلی بصورت رسمی از فهرست سخنرانان نخستین روز هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل حذف و رئیس جمهوری سنگال جایگزین او شد.

دفتر سخنگوی سازمان ملل متحد روز شنبه به وقت محلی اعلام کرد، امسال به جای جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که به طور معمول در نخستین روز نشست مجمع عمومی سازمان ملل پس از کشور برزیل سخنرانی می‌کند، “مکی سال” رئیس جمهوری سنگال سخنرانی خواهد کرد.

بر این اساس، سخنرانی بایدن در دومین روز از هفتادو هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل و در زمان در نظر گرفته شده برای سخنرانی رئیس جمهوری سنگال انجام خواهد شد.

علت تعویق سخنرانی بایدن در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، شرکت او در مراسم تدفین ملکه انگلیس است.

رئیس‌جمهوری آمریکا روز شنبه به وقت محلی به همراه همسرش برای شرکت در مراسم تدفین ملکه انگلیس راهی لندن شد.

لیندا توماس گرینفیلد سفیر و نماینده دائم ایالات متحده در سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی تایید کرد که بایدن به علت شرکت در مراسم تشییع جنازه ملکه الیزابت دوم در انگلیس ، روز چهارشنبه و در دومین روز از نشست سران و رهبران جهان در هفتادو هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک سخنرانی خواهد کرد.

گفتنی است مجمع عمومی امسال سازمان ملل با حضور سران و رهبران جهان برای نخستین بار پس از بیماری همه گیر کووید -۱۹ از سال ۲۰۱۹ برگزار خواهد شد که بزرگترین گردهمایی دیپلماتیک در جهان است. ایرنا

1 دیدگاه در “ساعت و زمان سخنرانی رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل سپتامبر ۲۰۲۲ – ۱۴۰۱

  1. صمد جعفرزاده گفت:

    بنام خدا.. امیدوارم آقای رئیسی بعنوان یک ایرانی فقط در باره مشکلات کشورمان سخنرانی کند..و بدون اشاره به مشکلات فلسطین و اسرائیل و سایر کشورهای منطقه و بدون ورود به مسائلی مانند هلوکاست فقط و فقط راجع به ایران و ایرانی سخن بگوید.. و اینکه سعی کند به دنیا اعلام دوستی کند

نظرات