چطور با خرید و پرورش نهال هلو و شلیل به سود مرکب برسیم؟

0

چطور با خرید و پرورش نهال هلو و شلیل به سود مرکب برسیم؟

آیا می دانستید خرید نهال میوه از جمله نهال های هلو و شلیل، نهال بادام، نهال گردو یا سایر نهال های میوه می توانند شما در عرض کمتر از ۷ سال به سودآوری بالایی برسانند؟ قطعاً که با خرید بهترین ارقام نهال های میوه و برنامه ریزی برای کاشت نهال ها و مراقبت از آنها می توانید سود خوبی از باغ خود کسب کنید. بیایید با هم نگاهی داشته باشیم به مزایای خرید نهال هلو و شلیل و کمی هم درباره روش های مراقبت از این نهال ها صحبت کنیم.

 پرورش نهال هلو و شلیل

۷ نهال هلو پربازده و سودآور برای خرید

به ندرت باغداران با خرید نهال هلو و کاشت آن در شرایط اقلیمی مناسب مخالفت کنند! چه کسی از اینکه درختان باغش میوه های مرغوب و درشت حاصل کند، ناراضی خواهد شد؟ قطعاً اگر به فکر راه اندازی باغ میوه هستید، می خواهید درباره خرید نهال پربازده هلو و شلیل هم اطلاعات خود را کامل کنید. اولین گروه از این نهال های میوه که در این قسمت به آن می پردازیم، نهال هلو است.

انواع بهترین ارقام نهال هلو را می توانید برای راه اندازی باغ هلو یا توسعه باغ میوه خود بخرید. انتخاب بین ارقام مختلف به بودجه مالی تان و البته شرایط اقلیمی منطقه بستگی دارد. بهتر است قبل از خرید نهال های هلو، شرایط خاک باغ، آب و هوای منطقه و میزان دسترسی به منابع آبی را به درستی بررسی نمایید. در این بخش، شما را با ۷ تا از بهترین ارقام نهال هلو آشنا می کنیم که هم قیمت مناسبی دارند، هم سودآور هستند و هم در مدت زمان کوتاه تری به باردهی می رسند.

پرورش نهال هلو و شلیل

۱-هلو زعفرانی:

این ارقام هلو یکی از بهترین ها در میان ارقام مشابه خود است. با خرید نهال هلو زعفرانی می توانید میوه های مرغوب را پرورش دهید و بیش از آنچه که تصورش را می کنید، سودآوری داشته باشید. هلو زعفرانی، هلوی هسته جدا است، طعم شیرین دارد، گوشته خوشمزه ای داشته و یکی از ارقام نهال میوه مقاوم به سرما می باشد.

۲-هلو انجیری:

یکی از بهترین گزینه ها برای خرید نهال هلو، هلو انجیری است. باید خاطرنشان کنیم که هلو انجیری خود، به ارقام مختلفی دسته بندی می شود؛ هلو انجیری خونی، هلو انجیری پلنگی، نهال هلو انجیری عسلی، هلو انجیری زعفرانی زودرس، از بهترین ها هستند و هر کدام از نظر شکل و اندازه و طعم، ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. با خرید این ارقام نهال هلو می توانید باغ را به نحو مطلوب توسعه دهید و باردهی خوبی در هر سال شاهد باشید. قیمت فروش نهال هلو انجیری نیز مناسب است و برای خرید عمده از هر نظر مقرون به صرفه تمام می شود.

۳- نهال هلو پاییزه:

یکی دیگر از گزینه های عالی برای خرید نهال هلو، ارقام هلو پاییزه نام دارد. این نوع میوه هلو دارای گوشته پربار و بسیار خوشمزه است. هلو پاییزه، بومی ایران است و برای شهرهایی با اقلیم سردسیر پیشنهاد می شود.

پرورش نهال هلو و شلیل

۴-نهال هلو مخملی:

خرید نهال هلو مخملی، می تواند انتخاب اول باغدارانی باشد که به فروش میلیاردی از باغ خود فکر می کنند. این نهال هلو را برای مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیری پیشنهاد می دهیم. میوه های هلو مخملی نظر هر مخاطب و رهگذر را به خود جلب می کنند بنابراین می توانند باغداران به سودآوری عالی برسانند!

۵-نهال هلو داوودی:

خرید نهال هلو داوودی برای باغدارانی توصیه می شود که به پرورش هلوهای درشت و خوشمزه با رنگ زیبا فکر می کنند. این نوع ارقام نهال هلو برای مناطق گرمسیری مناسب است و خرید آنها از هر نظر مقرون به صرفه تمام می شود.

۶-نهال هلو قجیرقانات:

یکی از بهترین ارقام نهال هلو برای کاشت در مناطق کوهستانی، با اقلیم گرمسیری، نهال هلو قجیرقانات است. این نهال های هلو را می توانید تا عمر اقتصادی آنها یعنی  ۸ تا ۱۵ سالگی، با بازدهی عالی پرورش دهید. اگر شرایط مناسب این نهال ها را فرآهم سازید، میوه های درشت را برایتان تولید خواهند کرد.

۷-نهال هلو آلبرتا:

گزینه دیگر برای خرید نهال هلو، هلو آلبرتا نام دارد. همان طور که از نام این نهال بر می آید، هلو آلبرتا یک رقم وارداتی است اما هم طعم خوبی دارد و هم در بازار، بسیار پرطرفدار است. این نهال هلو از سال سوم پس از کاشت به باردهی می رسد. نهال های هلو آلبرتا به مراقبت زیادی نیاز دارند و بنابراین باید همیشه یک مشاوره نهال میوه را در کنار خود داشته باشید.

بهترین نهال های شلیل برای خرید را بشناسیم

پرورش نهال هلو و شلیل

بعد از بحث مهم خرید نهال هلو، می رسیم به گزینه خرید نهال شلیل که بسیار هم تقاضا دارد و این روزها شاهد آن هستیم که باغداران به دنبال آن هستند. خرید ارقام نهال شلیل، با باردهی عالی و سود خوب، نیازمند رعایت یک سری نکات و کسب برخی اطلاعات مهم است.

اگر قرار است شما با خرید نهال شلیل به سود خوبی دست پیدا کنید باید بدانید که کدام رقم ها برای باغ شما مناسب تر هستند و قیمت نهال ها چقدر است. مقرون به صرفه بودن خرید عمده نهال، برای اکثر باغداران اهمیت دارد.

بنابر مقدمه فوق، مهم ترین و بهترین ارقام نهال شلیل برای خرید و سرمایه گذاری به صورت زیر فهرست می شوند:

  • نهال شلیل سفید
  • نهال شلیل سان گلد
  • نهال شلیل ردگلد
  • نهال شلیل شبرنگ
  • نهال شلیل شمس
  • نهال شلیل گیوتا
  • نهال شلیل مغان
  • نهال شلیل قرمز بهاره
  • نهال شلیل سبز
  • نهال شلیل انجیری

هنگام خرید بهترین ارقام نهال شلیل به این نکته توجه کنید که آب و هوای منطقه شما چگونه است؛ برخی از نهال های شلیل نسبت به آب و هوای سردسیر، مقاوم هستند و برخی دیگر برای اقلیم گرمسیری بهتر هستند. به طور کلی اگر شرایط هوا به دمای کمتر از ۲۱ درجه زیر صفر برسد، این می تواند به سلامت میوه ها و خود درخت آسیب برساند.

ترفندهای سودآوری باغ هلو و شلیل

پرورش نهال هلو و شلیل

اگر می خواهید خرید نهال هلو و شلیل، شما را به سود خوبی برساند، میوه های مرغوب پرورش دهید و طرفداران زیادی در بازار داشته باشید، پس ضرورت دارد که یک سری نکات را رعایت کنید. این موارد را به صورت فهرست گونه معرفی می کنیم تا استفاده از آنها برایتان راحت تر باشد:

  • توجه به کنترل شرایط خاک – آزمایش های سلامت خاک و بررسی عوامل رطوبت خاک، میزان PH خاک، و بررسی مقادیر عناصر مغذی در خاک
  • بررسی سالم بودن نهال های هلو و شلیل قبل از کاشت
  • رعایت فاصله استاندارد برای کاشت نهال ها
  • برنامه ریزی برای آبیاری مناسب نهال ها بعد از کاشت
  • کنترل آفت ها و بیماری های گیاهی
  • استفاده درست از کودها
  • بررسی میوه ها در فصل برداشت
  • کنترل وضعیت آبیاری و بررسی ساقه و ریشه های نهال ها
  • بررسی و نظارت بر دمای هوا – اقدامات مناسب محافظت از نهال های جوان

خرید ارقام نهال هلو و شلیل از بهترین نهالستان کشور

پرورش نهال هلو و شلیل

پرورش ارقام نهال هلو و شلیل می تواند تمامی باغداران کشور را به سودآوری خوبی برساند. این در گروِ این است که بتوانند بهترین ارقام نهال را از یک نهالستان معتبر و مجوزدار تهیه کنند. ما برای این کار، نهالستان پالیز را به شما معرفی می کنیم.

نهال هلو و شلیل در این نهالستان، دارای گواهینامه سلامت هستند و به تایید جهاد کشاورزی رسیده اند.

برای خرید عمده نهال هلو و شلیل شناسنامه دار و ثبت سفارش می توانید به وبسایت نهالستان پالیز به آدرس https://paliznahal.ir/ مراجعه نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ارتباط با مشاوران ما به صورت رایگان و همه روزه میتوانید از طریق راه های ارتباطی با ما تماس بگیرید.

شماره تماس: واحد پشتیبانی و فروش نهالستان پالیز ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸ – ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷

آدرس دفتر :آذربایجان غربی، میاندوآب، خیابان ۲۴ متری فرهنگیان شرکت پالیز

آدرس گلخانه :آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

نظرات