معروف ترین کلبه های فیروزکوه برای رزرو در تابستان ۱۴۰۱

0

معروف ترین کلبه های فیروزکوه برای رزرو در تابستان ۱۴۰۱

برای وقتی که سرمان شلوغ است، کارهای زیادی داریم و یا روزهای پر استرسی را می‌گذرانیم یکی از انتخاب‌هایی که باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم، سفر است حتی اگر کوتاه و دو یا سه روزه باشد.

بیشتر افرادی که در پایتخت و شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند، روزانه برای رسیدن به محل کار یا دانشگاه و حتی خریدهایشان باید ساعت‌های طولانی در ترافیک بمانند که علاوه بر آلودگی هوا از انواع سروصدای ماشین‌ها خسته و کلافه می‌شوند. به همین خاطر است که همیشه مسافرت‌های دو یا سه روزه در تعطیلات رسمی یا آخر هفته بیشتر از هر چیز دیگری تهرانی‌ها را روانه جاده‌ها می‌‎کند.

ما هم امروز تصمیم گرفتیم در تجربیات جدید سفر با شما همراه شویم و درباره یک برنامه‌ریزی متفاوت صحبت کنیم، یعنی به‌جای اینکه راهی شمال یا ساحل دریا شویم از همین طبیعت زیبای اطراف تهران در دامنه‌های البرز جنوبی لذت برده و خوش‌گذرانی کنیم. مقصد امروز فیروزکوه در همین نزدیکی شرق تهران است.

فیروزکوه کجاست؟

شهرستان فیروزکوه در شرق تهران و در دامنه‌های جنوبی و مرکزی رشته‌کوه البرز واقع شده است. این شهرستان به دلیل موقعیتی که دارد تقریباً نیمه کوهستانی‌اش آب‌وهوای سردتری نسبت به تهران دارد به‌طوری‌که زمستان‌هایش همیشه پربرف و بارش است و در تابستان بر خلاف پایتخت، آب‌وهوای معتدل‌تر و شب‌های خنک‌تری دارد.

 جاهای دیدنی فیروزکوه

تنگه واشی یکی از دیدنی‌های طبیعی مشهور این شهرستان است که دمایش در تابستان با پایتخت حداقل ده تا پانزده درجه تفاوت دارد و معمولا آخر هفته‌ها میزبان مسافران و پایتخت‌نشینان است. اگر برای تماشای آبشار تنگه واشی و یک آب‌بازی تابستانه و خنک تصمیم گرفتید یا می‌خواهید کمی خستگی درکنید، از این آب‌وهوای کوهستانی و تمیز لذت ببرید و حسابی خوش بگذرانید، پیشنهاد می‌کنیم که برای چند روزی برنامه‌ریزی کرده و با  اجاره کلبه‌های حاج محمد فیروزکوه اقامت متفاوتی را در سفر کوتاه به فیروزکوه تجربه کنید.

نگاهی به امکانات کلبه‌های حاج محمد

فرقی نمی‌کند که همراه خانواده می‌خواهید یک آخر هفته متفاوت را تجربه کنید و یا با دوستانتان عازم سفر هستید، درهرصورت می‌توانید برای سکونت در فیروزکوه سراغ کلبه‌های حاج محمد بروید.

رزرو این کلبه‌ها همراه با پذیرایی صبحانه است و می‌توانید برای باقی وعده‌ها از منوی مجموعه استفاده کنید، در نتیجه نیازی به آشپزی ندارید و وقتتان برای این مورد هدر نرفته و با خیال راحت می‌توانید از طبیعت اطراف کلبه استفاده کرده و یا کوه‌پیمایی بروید.

اتاق همراه با سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی و مجزا در اختیار شما قرار می‌گیرد، منتها اجازه همراه داشتن حیوان خانگی را ندارید. در ضمن پارکینگ هم برای مهمانان فراهم است و برای پارک کردن ماشین جای نگرانی ندارید.

از جمله امکانات هر اتاق هم باید به سشوار، یخچال، چای‌ساز و سیستم تهویه هوا اشاره کرد که با توجه به دمای معتدل منطقه شاید نیازی به استفاده از آن نداشته باشید. در واقع با باز کردن در تراس علاوه بر هوای بسیار خنک از منظره زیبایی هم می‌توانید لذت ببرید که به ‌احتمال زیاد در منزل خودتان نداشته باشید.

طراحی فضای داخلی کلبه‌ها دنج، چشم‌نواز و راحت است و برای یک سفر کوتاه دو تا سه روزه انتخاب مناسبی است. در ضمن این کلبه‌ها فاصله چندانی هم تا دیدنی‌های اطراف ندارد. مثلاً با چند دقیقه رانندگی به غار بورنیک می‌رسید و یا با تنگه واشی یک ساعت فاصله دارید که البته دلیل این فاصله طولانی این است که مسیر ماشین‌رو نیست و برای رسیدن به آبشار باید پیاده از داخل تنگه رد شوید.


راهنمای رزرو کلبه های حاج محمد در فیروزکوه

گاهی اقامت در یک مکان رؤیایی به‌تنهایی می‌تواند دلیل سفر باشد؛ اقامتگاه حاج محمد فیروزکوه دقیقاً چنین جایی است. محلی که برای رفتن به آنجا نباید دنبال بهانه خاصی باشید، چرا که جذابیت این اقامتگاه آن‌قدر زیاد است که یک تجربه خاص و متفاوت را برای شما رقم می‌زند. کلبه‌های چوبی که هر یک به سبک خاصی ساخته شده‌اند و شما را به کشور و فرهنگ‌های مختلف می‌برد. البته که این اقامتگاه بی‌نظیر گزینه‌های اقتصادی‌تری هم دارد که برای دیدن جاذبه‌های فیروزکوه می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید. پس یک برنامه اساسی برای خود بچینید و این بار متفاوت‌تر از همیشه لذت اقامت در کلبه‌های دوبلکس را به سبک فرنگی در دل ایران بچشید.

اقامتگاه حاج محمد فیروزکوه

سفر دور دنیا در کلبه حاج محمد فیروزکوه

بودن در یک کلبه سرخ‌پوستی و تجربه این فرهنگ عجیب و جذاب چندان هم دور از دسترس نیست؛ سفر به ژاپن و تجربه فرهنگ شرق آسیا با بوی شکوفه‌های گیلاس نیز در همین حوالی امکان‌پذیر است. شاید هم هوس سفر به شمال آفریقا و کشور شگفت‌انگیز مراکش را کرده باشید یا حتی دلتان بخواهد کمی به‌جای سفر در جغرافیا، وارد ماشین زمان شوید، به دل تاریخ بروید و عصر رنسانس را تجربه کنید. حس سفر به گوشه‌گوشه دنیا از غرب تا شرق همان حسی است که در کلبه‌های اقامتگاه حاج محمد فیروزکوه می‌توانید پیدا کنید.

کلبه درختی‌هایی که هر یک با یک فرهنگ خاص طراحی شده‌اند تا شما را علاوه بر یک اقامت بی‌نظیر به دل سرزمین‌های مختلف ببرد.

اقامتی به سبک قدیم در بوم گردی حاج محمد

فیروزکوه که در چند قدمی پایتخت قرار گرفته، با هزار و یک بهانه شما را به این مقصد خنک و جذاب دعوت می‌کند؛ پس اگر کلبه درختی‌های جذاب با نمایی از کوه و صدای جریان حبل رود که از دماوند سرچشمه می‌گیرد، شما را وسوسه نکند، سایر جذابیت‌های آنجا مثل آبگرم خمده یا تنگه واشی شما را به این منطقه خواهد کشاند.

اینجا هم با سفر به فیروزکوه، اقامتگاه حاج محمد گزینه اصلی پیش‌روی شماست. چرا که با نزدیکی به این دو جاذبه طبیعی یکی از بهترین اقامتگاه‌هایی است که می‌توانید روی آن حساب کنید. اقامتگاهی در یک باغ زیبا که همسایه درختان کهن‌سال گردوهای ۱۰۰ ساله است.

واحد‌های ۳۰ متری اقامتگاه حاج محمد که ۱۵ متر آن اتاق و ۱۵ متر دیگر تراس دلباز است، برای اقامت ۵ نفره طراحی شده است.

برای سفرهای گروهی هم یک سوئیت ۱۱۰ متری ۲ خوابه نیز با ظرفیت ۳۰ نفر طراحی شده که برای آشپزی دست شما باز است و خیالتان از بابت سرمایش و گرمایش راحت خواهد بود.

حال و هوای فضای اقامتگاه حاج محمد در فیروزکوه

هوای همیشه خنک فیروزکوه در بهار و تابستان شما را به دل بهشت می‌برد، حالا تصور کنید یک تجربه رؤیایی در یک باغ زیبا که صدای رودخانه در جریان، درست وسط باغ از هر جا که باشید به گوش می‌رسد. بوی گردوی تازه در شهریور مشام شما را پر می‌کند، با تصویری از تراس کلبه‌های چوبی که در یک منظره کوه‌های پرشکوه و در طرف دیگر نمای باغ را پیش‌روی شما می‌گذارد.

برای استراحت و گپ زدن در بعدازظهر هم می‌توانید به آلاچیق‌ها در فضای باغ بیایید و از خنکی رود که در زیر پای شماست، لذت ببرید.

در سوئیت‌ها هم تجربه یک شبمانی به سبک سنتی را خواهید داشت که لذت دورهمی در شب‌های خنک تابستان را برای شما رقم می‌زند.

لذت چشیدن طعم غذا در دل باغ

اقامتگاه حاج محمد در فیروزکوه همه چیز را برای شما مهیا کرده است. پس نگران وعده‌های غذایی خود در اینجا نباشید، در بین گزینه‌های مختلف حتماً یکی از آن‌ها شما را راضی خواهد کرد. از آشپزی در سوئیت تا صرف یک وعده در رستوران اقامتگاه یک غذای تمام‌وکمال را با رنج وسیعی از تنوع غذایی رستوران حاج محمد در اختیار شما قرار می‌دهد.

گشت‌وگذار در اطراف کلبه های چوبی حاج محمد

با اقامت در اینجا گرچه دلتان نمی‌خواهد پای خود را از محوطه باغ بیرون بگذارید اما جذابیت‌هایی در اطراف، چشم‌انتظار شماست. گشت‌وگذار در حمام تاریخی صفوی و لذت آبتنی در استخر آب‌معدنی خمده هر دو از برنامه‌هایی است که اقامتگاه حاج محمد برای شما تدارک دیده است.

در کنار جذابیت‌های حمام تاریخی باید کمی از استخر خمده بدانید، جایی که با داشتن مواد معدنی برای انواع رفع بیماری‌های مفصلی و دردهای عضله‌ای می‌توانید روی آن حساب و برای چند ساعت بدن خود را ریلکس کنید. این استخر خاص و جذاب سانس‌های جداگانه برای آقایان و بانوان دارد که حتماً باید لذت آبتنی در آن را بچشید.

اقامتگاه بوم گردی فیروزکوه

تنگه واشی معروف هم در همین نزدیکی‌هاست؛ جایی که در جریان آب و بین صخره‌های عظیم می‌توانید ساعت‌ها قدم بزنید و غرق خنکی و زیبایی‌های طبیعت شوید. اگر دلتان برای یک آب‌بازی حسابی تنگ شده است، تنگه واشی مقصدی است که بدون شک باید برای آن برنامه‌ریزی کنید.

جاهای دیدنی فیروزکوه

گرچه فیروزکوه از لحاظ وسعت در نقشه چندان چشمگیر نیست؛ اما گوشه به گوشه آن با وجود باغ‌های بزرگ میوه، سفر بی‌نظیری در دل طبیعت را برای شما رقم می‌زند. با کمی گشت‌وگذار در اطراف اقامتگاه، نوبت به دیدن سایر جذابیت‌های فیروزکوه می‌رسد:

  •      غار بونیک
  •      منطقه سیمین دشت
  •      بنای تاریخی گورگنبد
  •      چشمه دریابک
  •      پارک ملی خجیر
  •      قلعه لاجورد
  •      روستای سله‌بن
  •      دریاچه آهنک
  •      تنگه میشینه مرگ
  •      و…

در فیروزکوه می‌توانید به روستاهای مختلف بروید و یک روز را برای طبیعت‌گردی در مناطق مختلف آن بگذارید و اقامتگاه های بومگردی در فیروزکوه را رزرو کنید.

راهنمای رزرو کلبه های چوبی حاج محمد در فیروزکوه

گاهی دیدن یک عکس یا حتی شنیدن تعریف از یک اقامتگاه شما را به سمت آنجا می‌کشاند؛ حالا تصور کنید یکجا آن‌قدر خاص و ویژه باشد که اصلاً نتوانید در برابر آن مقاومت کنید؛ در این صورت از زمان برنامه‌ریزی تا رسیدن به مقصد ممکن است، واحد موردنظر شما پر شده باشد و مجبور شوید به‌ناچار جای دیگری را انتخاب کنید. اما یک راه ساده برای مشکل‌هایی ازاین‌دست وجود دارد؛ رزرو آنلاین و قطعی از سایت جاباما.

با ورود به سایت و سرچ کردن نام اقامتگاه حاج محمد فیروزکوه می‌توانید واحد موردنظر یا کلبه‌های رؤیایی آن را در تاریخ اقامت خود انتخاب کنید، عکس‌ها و امکانات هرکدام را ببینید، هزینه‌ها را مقایسه و در نهایت آن را رزرو کنید.

اگر هم بین کلبه‌های مختلف نمی‌دانید کدام یک بهتر است یا می‌خواهید از کیفیت سوئیت‌ها مطمئن شوید، نظرات کسانی که تجربه اقامت در اینجا را داشته‌اند، کمک زیادی به شما می‌کند.

کلبه حاج محمد فیروزکوه کجاست؟

در هوای خنک و طبیعت بی‌نظیر فیروزکوه، تجربه اقامت فراموش‌نشدنی و رؤیایی کلبه‌های چوبی را می‌توانید در اقامتگاه حاج محمد بچشید. اقامتگاهی که در دل روستای فرح‌آباد زرین‌دشت قرار گرفته است و در ۹۰ کیلومتری جاده تهران فیروزکوه می‌توانید به آنجا برسید.

بهترین قیمت اقامتگاه حاج محمد فیروزکوه

در باغ بزرگ این اقامتگاه انواع و اقسام واحدها و البته کلبه درختی‌های رؤیایی پیش‌روی شماست. کلبه‌های چوبی که نظیرش را در کمتر شهری می‌توانید پیدا کنید، حدوداً شبی ۵۰۰.۰۰۰ تومان برای هر نفر در اقامتگاه حاج محمد فیروزکوه است که یکی از جذاب‌ترین تجربه‌های شما در زندگی خواهد شد.

انواع کلبه‌های حاج محمد برای اقامت در تابستان

کلبه‌های حاج محمد هرکدام ۴ نفر ظرفیت داشته و برای مهمان نیز امکان پذیرایی با تختخواب سنتی فراهم شده است. البته هرکدام از این کلبه‌ها با معماری داخلی متفاوتی طراحی شدند.

شما می‌توانید از میان کلبه‌های حاج محمد واحد مراکشی، واحد ژاپنی، واحد مصری، کلبه رنسانس، واحد وایکینگ‌ها و واحد سرخپوستی  را انتخاب کنید که هرکدام بر اساس نامشان طراحی داخلی متفاوتی دارند و تجربه متنوعی از اقامت برایتان به ارمغان می‌آورند.

نحوه رزرو معروف‌ترین کلبه‌های فیروزکوه در تابستان

سفرهای کوتاه‌مدت و چندروزه بهترین انتخابی است که می‌توانید در روزهای شلوغ کاری در شهرهای بزرگ داشته باشید، فقط کافی است که با نگاهی به تقویم آخر هفته‌ای خلوت‌تری نسبت به سایر هفته‌ها پیدا کنید و بعد با رزرو اقامتگاه، راهی یکی از دیدنی‌های نزدیک تهران شوید تا هم خیلی سفر دور و درازی نرفته باشید و هم بتوانید در فضایی ساکت و آرام استراحت کرده، تفریح کنید و سری به جاذبه‌های اطراف بزنید.

با توجه به گرمای هوا بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند که سراغ ییلاق بروند تا از هوای کوهستانی و خنک استفاده کرده یا آخر هفته‌ را کنار رودخانه‌ها و آبشارهای پر آب و خنک بگذرانند. همین باعث شده تا تنگه واشی یکی از دیدنی‌های پرطرفدار منطقه فیروزکوه باشد.

اگر برای استراحت در این طبیعت بکر برنامه‌ریزی کردید، اقامت در کلبه‌های حاج محمد که از معروف‌ترین کلبه‌های فیروزکوه برای رزرو در تابستان است را پیشنهاد می‌کنیم. برای رزرو این کلبه‌ها باید آنلاین اقدام کرده و از سایت‌های رزرو مانند جاباما، اسنپ تیریپ و… استفاده کنید. در مرحله اول تعداد افراد و تاریخ ورود و خروج را مشخص می‌کنید، سپس در محل نام اقامتگاه نام کلبه‌های حاج محمد فیروزکوه را می‌نویسید تا سایت به شما نشان دهد در آن بازه زمانی که انتخاب کردید، کدام کلبه‌ها خالی است.

با پرداخت آنلاین هزینه و تکمیل فرایند رزرو، آدرس دقیق برای شما ارسال شده و حالا تنها کاری که باید انجام دهید، جمع‌کردن وسایل و آماده‌شدن برای سفری فراموش‌نشدنی و البته کوتاه است.

منبع: سایت رزرو اقامتگاه های بوم گردی ایران جاباما

نظرات