بهترین روش ها برای درمان سه سوته دندان درد

0

دندان درد یکی از آزار دهنده ترین دردها محسوب می شود. دندان درد به صورتی است که نمی توانید به کارهای روزانه خود ادامه دهید چون اجازه ی  فکر کردن و حتی خواب را از شما می گیرد. راه های بسیار زیادی برای درمان درد دندان وجود دارد که در ادامه با آن آشنا خواهید شد. اما مناسب ترین کار ممکن مراجعه به کلینیک دندانپزشکی می باشد.

دندان درد

درمان دندان درد با آب نمک

شست و شوی دندان ها با آب نمک می تواند روشی موثر در کاهش درد دندان باشد. آب نمک باعث کاهش التهاب و بهبود زخم در دهان می شود همچنین به عنوان ماده ای ضد عفونی کننده نیز می توان از آن استفاده نمود.

درمان دندان درد با سیر

سیر نوعی چاشنی می باشد که علاوه بر اینکه در خوش طعم کردن غذا تاثیر دارد خواص درمانی نیز دارد. در واقع می توان گفت سیر یکی از بهترین آنتی بیوتیک های دنیا به شمار می رود.

درمان دندان درد با سیر

برای اینکه نتیجه خوبی از این آنتی بیوتیک بگیرید ابتدا باید سیر را بکوبید و به طور کامل له کنید چرا که می توان با استفاده از تولید دو نوع ماده شیمیایی درد را تسکین و یا حتی از بین برد. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که سیر را فقط بر روی بخشی که دارای درد است قرار دهید چرا که محققین بر اساس تحقیقاتی که داشته اند به این موضوع پی برده اند که سیر باعث تحریک بافت لثه ها می شود.

جلوگیری از دندان درد با استفاده از گل میخک

اسم گل میخک را حتما شنیده اید یا حتی از آن استفاده کرده اید. گل میخک روغنی به نام اوژنول دارد که جزء ترکیبات اصلی گل میخک می باشد همچنین ماده ای است که در تولید محصولات دندانی نیز استفاده می شود. این ماده می تواند بسیار اثر بخش بوده و بسیار کار ساز باشد. برای استفاده ابتدا گیاه را له کرده و بر روی بخشی که دارای درد است قرار دهید. این گل علاوه بر بهبود درد ضد باکتری نیز می باشد که باعث پاکسازی دهان می شود.

زنجبیل

زنجبیل جز آن دسته از گیاهانی است که از دیر باز مورد استفاده قرار می گرفته است. برای استفاده آن به منظور تسکین دندان درد باید پوست آن را جدا کرده و بر روی دندانی که درد می کند قرار دهید؛ این کار باعث کاهش درد شما می شود.

پیاز

با قرار دادن یک تکه پیاز خام روی قسمتی که درد می کند دندان درد شما کاهش پیدا می کند. پیاز ضد میکروب است و در کنترل دندان درد بسیار تاثیر دارد. برخی از افراد بر این باورند که پیاز از بسیاری از مسکن های موجود نیز قوی تر می باشد و می تواند به آسانی آبسه و دیگر مشکلات دندانی را درمان کرد.

آویشن تسکینی برای دندان درد

آویشن خاصیت آنتی اکسیدان و آنتی باکتریال دارد که به درمان سه سوته دندان درد کمک می کند. آویشن به غیر از تسکین درد می تواند باکتری هایی که به پوسیدگی دندان کمک می کنند را نیز از بین ببرد.

عصاره وانیل

وانیل نیز نوعی ضد التهاب طبیعی است که درد دندان را تسکین می دهد. مقدار کمی از عصاره را روی ناحیه ی آسیب دیده مالش دهید تا تاثیر آن را ببینید.

تا اینجای مقاله سعی کردیم اطلاعات کامل و جامعی درباره روش های درمان سه سوته دندان به شما ارائه دهیم. همانطور که اشاره کردیم روش های متنوعی وجود دارد اما این روش ها فقط برای بهبود درد در مدت کوتاه می باشد پس در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید. لازم به ذکر است اگر وضعیت درد دندانتان وخیم بود می توانید از دندانپزشکی شبانه روزی نیز استفاده کنید.

آشنایی با دندان پزشکی کودکان

دندانپزشکی کودکان جزء شاخه های تخصصی دندان پزشکی محسوب می شود که بر روی پیشگیری، مراقبت و درمان مشکلات دندان و دهان کودکان و نوجوانان متمرکز است. با مراجعه مرتب از کودکی به یک دندان پزشک خوب سلامت دندان و دهان خود را تضمین کنید.

اقدامات و حوضه های مربوط به متخصص دندانپزشک کودکان شامل موارد زیر می باشد:

  • بررسی ناتوانی پزشکی و رفتاری که مربوط به مشکلات جسمی می شود
  • جلوگیری از بروز بعضی صدمات
  • بررسی رشد دندان و دهن کودک و نوجوان
  • اموزش رفتار کودکان و نوجوانان مانند: مسواک زدن و…

خدمات دندان پزشکی اطفال شامل چه موضوعاتی می باشد؟

  • مدیریت بیماری و مشکلات لثه مانند زخم ها، بیماری پریودنتال کودکان و مخاط
  • مراقبت آسیب دیدگی دندانپزشکی مانند دندان های شکسته، دستکاری یا جا به جا شده.
  • تشخیص بیماری های دهان و دندان مثل آسم، دیابت، نقص مادرزادی قلبی، پیش فعالی، تب یونجه و…
  • ترمیم حفره های دندان
  • مشاوره در مورد عادات دهانی اطفال ( برای مثال مشاوره دادن به والدین در مورد استفاده پستانک و همچنین عوارض مکیدن انگشت نوزاد)

دندانپزشکی کودکان

رویش دندان کودکان

دندان های شیری از ۶ تا ۲۴ ماهگی شروع به رویش و رشد می کند و بعد از آن شروع دندان های فک پایین و میانی آغاز می شود. دندان های شیری در سن ۶ سالگی شروع به افتادن می کند و سپس دوره دندان های دائمی می رسد که قرار است تا آخر عمر همراه انسان باشد.

رویش دندان های دائمی اصولا تا سن ۱۲ سالگی تمام می شود.

هزینه های دندانپزشکی کودکان به چه صورت می باشد؟

هزینه و قیمت خدمات دندانپزشکی کودکان اصولا پایین تر از خدمات دندان پزشکی بزرگسالان است. به دلیل این که اغلب شامل موارد مراقبتی و پیش گیرانه می باشد.

نظرات