فیلم آموزش یافتن دوربین مخفی در اتاق های اجاره ای با گوشی موبایل را ببینید

0

فیلم کامل آموزش یافتن دوربین های مخفی در اتاق های اجاره ای با گوشی موبایل در هتل ها و مسافرخانه ها و اتاق های پرو در ادامه مطلب بسیار مهم و کاربردی که حتما باید بلد باشید و به شدت در مسافرت به دردتان خواهد خورد

فیلم آموزش یافتن دوربین های مخفی در اتاق های اجاره ای با گوشی موبایل

فیلم آموزش یافتن دوربین مخفی در اتاق های اجاره ای با گوشی موبایل را ببینید

به گزارش عصر ایران براساس گزارش های رسمی با افزایش توان مردم در داشتن دوربین‌های مخفی، استفاده از آن‌ها برای مشاهده مسافران در برخی اتاق‌های اجاره‌ای زیاد شده‌است. البته به نظر می رسد این دوربین های مخفی مشکل جدیدی نیستند به گفته کارشناسان امنیتی ترس از دوربین های مخفی در اتاق های اقامتگاه ها و خانه های اجاره ای بی اساس نیست اما همیشه راه هایی برای یافتن آنها با بهره بردن از تکنولوژی در سطح ساده یا پیشرفته اش وجود دارد که در فیلم زیر ببینید:

اگر می‌خواهید به سفر بروید و خانه یا اتاقی را کرایه کنید ولی نگران این موضوع هستید، در این مطلب راهکارهایی را برای پیدا کردن دوربین‌های مخفی با استفاده از آیفون یا گوشی اندرویدی مطرح می‌کنیم.
این روزها دوربین‌های مخفی با شکل و شمایل مختلف مانند حسگر دود، ساعت، هاب USB و حتی شارژر بی‌سیم به فروش می‌رسند. اما روی هم رفته چطور می‌توان این دوربین‌ها را در خانه پیدا کرد؟ با بهره‌گیری از گوشی و یک اپلیکیشن تا حد زیادی می‌توان وجود یا نبود آن‌ها را تشخیص داد.

روش پیدا کردن دوربین‌های مخفی در هتل ها

توصیه می‌کنیم با موبایل خود به گوشه و کنار خانه و اتاق مانند سقف، منافذ، هواکش و حتی پریزهای برق نگاهی بیندازید. برای پیدا کردن اشیاء مشکوک، هنگام روشن بودن چراغ‌ها به‌دنبال آن‌ها بگردید. به‌عنوان مثال آیا بیش از یک حسگر دود در اتاق تعبیه شده؟ یا اینکه یک هاب USB را در مکانی مشاهده می‌کنید که هیچ وسیله الکترونیکی در اطراف آن وجود ندارد؟ در هر صورت در این چنین مواقعی توجه زیاد می‌تواند شما را به یافتن دوربین‌های مخفی نزدیک کند.

پیدا کردن دوربین‌های مخفی با گوشی با دو روش امکان پذیر است: گر به وای‌فای آن مکان دسترسی دارید، می‌توانید شبکه وای‌فای را برای پیدا کردن دوربین‌ها اسکن کنید. البته این روش برای دوربین‌هایی جواب می‌دهد که به شبکه وای‌فای وصل هستند. همچنین با بهره‌گیری از دوربین بسیاری از گوشی‌ها پیدا کردن دوربین‌های مخفی دید در شب امکان‌پذیر می‌شود. اگر یک دوربین مخفی به شبکه وصل نباشد و قابلیت دید در شب نداشته باشد، هیچ‌کدام از این دو راه برای پیدا کردن آن جوابگو نخواهد بود ولی در کل برای پیدا کردن اکثریت دوربین‌های مخفی می‌توان از این دو روش استفاده کرد.

نحوه اسکن شبکه برای یافتن دوربین‌های مخفی

معمولا بسیاری از اقامتگاه‌ها و خانه‌های کرایه‌ای از شبکه وای‌فای بهره می‌برند و به مهمان رمز عبور داده می‌شود. با بهره‌گیری از یک اپلیکیشن به نام Fing که برای آیفون و اندروید عرضه شده، می‌توانید تمام گجت‌های متصل به آن شبکه وای‌فای را پیدا کنید. این اپلیکیشن کاملا رایگان است و در رابط کاربری آن هیچ‌گونه تبلیغی دیده نمی‌شود.

پیدا کردن دوربین‌های مخفی در هتل ها

توصیه می‌کنیم برای ساده‌تر شدن فرایند پیدا کردن دوربین‌های مخفی، تمام گجت‌های متصل به این شبکه غیر از گوشی یا تبلت دارای اپلیکیشن Fing را قطع کنید. سپس بعد از وصل شدن به شبکه وای‌فای مذکور، اپلیکیشن Fing را باز کنید.

با این تجهیزات ساده هیچ راهکار قطعی برای پیدا کردن دوربین مخفی وجود ندارد. در هر صورت اگر مرتبا از خانه‌ها و ویلاهای کرایه‌ای استفاده می‌کنید و در ضمن نگران دوربین‌های مخفی هم هستید، با این کار حداقل می‌توانید تا حد زیادی نگرانی خود را کاهش دهید. دیجی کالا مگ

 

نظرات