بهترین منابع ریاضی کنکور ریاضی

0

موفقیت در کنکور سراسری و دستیابی به رتبه ای عالی آرزوی همه دانش آموزان و پشت کنکوری هاست و لازمه رسیدن به این موفقیت پیروی از یک برنامه درست و منظم است، اما علاوه بر برنامه ریزی باید به دنبال بهترین منابع درسی رفت که تمام مباحث کنکور را در بر بگیرند. استفاده از یک منبع درست و جامع نیاز شما را به مطالعه چندین کتاب برطرف می کند. همچنین شما با استفاده از منابع جامع و مفید می توانید در زمانی کوتاه مطالب مختلف را جمع بندی کنید و بازدهی ذهنی بیشتری داشته باشید. البته در انتخاب منابع درسی باید به سطح داوطلب توجه شود که برای بررسی این موضوع داوطلبان می توانند از کمک مشاوران و یا دبیران خود استفاده کنند. اگر شما از داوطلبان شرکت در کنکور ریاضی هستید و می خواهید با بهترین منابع ریاضی کنکور ریاضی آشنا شوید، در این مقاله با ما همراه باشید.

 منابع ریاضی کنکور ریاضی

آشنایی با بهترین منابع ریاضی و کتاب های جامع

ریاضی جزء آن دسته از درس هایی است که یادگیری آن به  صورت خود خوان کمی دشوار است و بخش اصلی آموزش آن از طریق تدریس دبیر و معلم صورت می گیرد. در کلاس درس می توانید بخش اصلی ریاضی و حسابان را یاد بگیرید، اما در کنار آن برای پیشرفت و رسیدن به سطح بالا در این درس مهم باید از کتاب های کمک درسی و تستی نیز کمک گرفته شود. ما در این بخش قصد داریم تا شما را با بهترین منابع ریاضی برای آمادگی در کنکور ریاضی آشنا کنیم و در ادامه آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

منابع ریاضی کنکور ریاضی

۱- هرکول مباحث مشترک حسابان و ریاضی تجربی جامع کنکور کلاسینو انتشارات راه اندیشه

کتاب هرکول آریان حیدری در دو جلد منتشر شده است که جلد اول، مباحث مشترک بین ریاضی تجربی و حسابان را بیان می کند. جلد دوم بیان کننده مباحث غیرمشترک است. در جلد اول شما شاهد ۳۴۶۲ تست هستید که در دسته تست های قرمز و سبز قرار می گینرد. تست های سبز مطابق با سوالات کنکور هستند و اگر کسی بخواهد خود را به چالش بکشد می تواند به سراغ تست های قرمز آن برود، زیرا تست های قرمز سطح بالاتری دارند. تست های قرمز ترکیبی از تست های درون فصلی و برون فصلی هستند که تست های درون فصلی در مورد مباحث گفته شده در فصل است، اما تست های برون فصلی، سؤالاتی از فصل های مختلف کتاب را در بر می گیرد.

تست ها دارای پاسخنامه تشریحی هستند و هرکدام از گزینه ها برای داوطلب شرح داده می شود و مورد بررسی قرار می گیرد. شما با استفاده از این کتاب می توانید با روش های تستی استاد آریان حیدری آشنا شوید. در این کتاب برای درس نامه بخش جدایی در نظر گرفته نشده است و شما می توانید درس نامه ها را در بخش پاسخ نامه ها ببینید.

 

۲- حسابان و ریاضیات پایه جامع نردبام خیلی سبز

این کتاب یکی از منابع ریاضی برای همه دانش آموزان رشته ریاضی است که تست های آن از راحت به دشوار طبقه بندی شده است. از این رو دانش آموزان در همه سطوح می توانند از این کتاب جامع استفاده کنند. در این کتاب شما می توانید از درس نامه و سؤالات چهارگزینه ای استفاده کنید و برای آگاهی از این که به تست ها جواب های درستی داده اید یا نه می توانید به سراغ بخش پاسخنامه کتاب بروید. حسابان و ریاضیات پایه جامع نردبام خیلی سبز جزء کتاب های تستی پیشرفته به حساب می آید که به دلیل جامع بودن، یک کتاب مستقل است. درس نامه های این کتاب تمام مطالب را در بر می گیرد و اصل مطلب را به صورت جامع و مفید به شما آموزش می دهد.

در مورد تست های این کتاب باید گفت که خیلی شبیه به تست های کنکور است و از این جهت شما با تمرین کردن این تست ها می توانید خود را به بالاترین درجه برسانید. از طرفی دانش آموزان سطح بالا می توانند روی تست های این کتاب حساب باز کنند، زیرا تست های دشوار را هم شامل می شود. همچنین دانش آموزان می توانند از پاسخ های تشریحی کامل و روند حل تست کتاب بهره مند شوند. علاوه بر این در بخش پاسخنامه، نکته های مهم و کلیدی گفته شده است. مشخصات کلی کتاب حسابان و ریاضیات پایه جامع نردبام خیلی سبز موارد زیر را شامل می شود:

–         درس نامه های جامع و مفید

–         ذکر مثال های مختلف

–         دارای تست های تألیفی و کنکوری سطح بالا

–         پاسخ های تشریحی جامع همراه با ذکر روش های خلاقانه حل تست

۳- حسابان و ریاضی پایه رشته ریاضی جلد اول خیلی سبز

این کتاب مجموعه ای هماهنگ و طبقه بندی شده از تست ها و درس نامه ها را برای داوطلبان کنکور ریاضی در بر دارد. مباحث و سؤال های گفته شده در این کتاب با ۴۳٫۶ درصد از تست های درس ریاضی کنکور مطابقت دارد. در واقع می توان گفت ۲۴ سوال از مجموع ۵۵ سؤالی که در درس ریاضی کنکور آورده می شود در این کتاب پوشش داده شده است. این سری از کتاب های خیلی سبز شامل مباحث گفته شده در سه کتاب اصلی حسابان ۱، ریاضی ۱ و حسابان ۲ است.

سرفصل های حسابان و ریاضی پایه رشته ریاضی جلد اول خیلی سبز با سرفصل های کتاب های درسی مطابقت دارد و دو بخش درس نامه و تستی را شامل می شود. در این کتاب برای این که شما از بابت جواب های خود مطمئن شوید هم پاسخنامه کلیدی و هم پاسخنامه تشریحی قرار داده اند. درس نامه و پاسخ های تشریحی کتاب با زبانی بسیار ساده بیان شده اند تا دانش آموزان در همه سطوح بتوانند از مطالب مهم و نکات کلیدی بهره مند شوند.

۴- حسابان ۱ و ۲ و ریاضیات پایه جامع کنکور رشته ریاضی پیمانه ای آبی قلم چی

حسابان ۱ و ۲ و ریاضیات پایه جامع کنکور رشته ریاضی پیمانه ای آبی قلم چی یکی از بهترین منابع ریاضی کنکور از سری کتاب های قلم چی است که تمام مباحث گفته شده در کتاب های آموزشی ریاضی ۱، حسابان ۱ و حسابان ۲ را پوشش می دهد. تست های این کتاب بر اساس روش پیمانه ای است تا داوطلب بتواند به خوبی زمان خود را مدیریت کند. در واقع هر پیمانه شامل ۱۰ یا ۲۰ سؤال تستی است که روش حل آن ها مشابه است.

درس نامه های کتاب بسیار کاربردی و جامع هستند که مولف آن ها را به طور واضح توضیح داده است. در انتهای هر فصل به منظور جمع بندی یک آزمون قرارداد شده است تا داوطلب سطح خود را در مورد مباحث آن فصل مورد سنجش قرار دهد.

۵- حسابان و ریاضیات پایه جامع کنکور منتشران

این کتاب یکی از جامع ترین منابع ریاضی کنکور است که توسط انتشارات منتشران در اختیار داوطلبان قرار گرفته است. این کتاب تمام مباحث گفته شده در کتاب های ریاضی دهم، حسابان یازدهم و دوازدهم را پوشش می دهد. حسابان و ریاضیات پایه جامع کنکور منتشران شامل ۱۶۷۴ تست می شود که برای آن ها پاسخنامه تشریحی ارائه شده است. مولف برای درس نامه ها بخش جدایی اختصاص نداده و آن ها را در خلال پاسخ ها آورده است.

۶- ریاضیات پایه و حسابان جامع کنکور مهر و ماه

این کتاب در ۱۸ فصل تألیف شده است که تمام مباحث کتاب های ریاضی دهم، حسابان یازدهم و دوازدهم را در بر دارد. هر فصل با یک درس نامه شروع می شود و بعد از آن تست های مرتبط با فصل آمده است. همه تست ها دارای پاسخنامه تشریحی هستند و تمام جوانب یک سؤال برای شما بررسی شده است. برای شما در این کتاب امکان حل ۲۰۳۰ تست وجود دارد.

خرید کتاب های کمک درسی از یونی کتاب

یونی کتاب یک بانک کتاب اینترنتی است که در زمینه فروش کتاب های مختلفی مانند کتاب های کودک و نوجوان، دانشگاهی، کمک درسی، کنکوری، کتاب های زبان و موارد دیگر فعالیت می کند. این بانک کتاب بیشتر از ۵۰۰۰۰ کتاب را در بر دارد و تقریباً یک مجموعه کامل را در اختیار دانش آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف جامعه قرار می دهد. شما به صورت اینترنتی می توانید کتاب مورد نظرتان را سفارش دهید و درصورتی که ساکن تهران باشید، ارسال آن برای شما رایگان خواهد بود، اما برای ارسال به شهرهای دیگر کشور، هزینه پست گرفته می شود. خیالتان راحت باشد که برای خرید کتاب کمک درسی با تخفیف و ارسال رایگان یونیکتاب بهترین فروشگاه آنلاین می باشد.

منابع ریاضی کنکور ریاضی

جمع بندی

برای موفقیت در کنکور سراسری علاوه بر مطالعه کامل کتاب های درسی و تسلط روی آن ها، داوطلبان باید از کتاب های کمک درسی نیز کمک بگیرند به خصوص در درس هایی مانند ریاضی که نیاز به تمرین بیش از حد دارند. از این رو ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با تعدادی از بهترین منابع ریاضی آشنا کنیم تا با آگاهی بیشتری برای خرید آن ها اقدام کنید. علاوه بر این برای خرید این کتاب ها می توانید به صورت اینترنتی از یونی کتاب اقدام کنید تا در سریع ترین زمان ممکن کتاب را به دستان شما برسانند. یونی کتاب از تمام منتشران، کتاب های تستی و کمک درسی را جمع آوری کرده است.

نظرات