بیوگرافی گلشن بایراکتار خواننده ترک و همسرش با ماجرای زندان + زندگی شخصی

1

بیوگرافی گلشن بایراکتار خواننده ترک و همسرش با ماجرای زندان + زندگی شخصی

گلشن بایراکتار Gülşen Bayraktar متولد ۲۹ مه ۱۹۷۶ در استانبول، خواننده پاپ اهل ترکیه است. در ادامه به معرفی و بیوگرافی گلشن بایراکتار خواننده ترک و همسرش همراه با زندگی شخصی و خانوادگی تا آثار و آلبوم ها و ماجرای بازداشت و زندان گلشن خواننده ترکیه ای و پیج اینستاگرامش در ادامه از مجله حرف تازه ببینید:

گلشن بایراکتار Gülşen Bayraktar خواننده ترکیه ای کیست

بیوگرافی گلشن خواننده ترکیه ای

او خواننده و ترانه سرای ترکیه ای است که در ۲۹ می ۱۹۷۶ به در استانبول متولد شد و دانشجوی انصرافی رشته هنر و موسیقی از دانشگاه استانبول می باشد. او از سال ۱۹۹۵ وارد عرصه موسیقی شده و حالا سال هاست که در حیطه موسیقی و خوانندگی پاپ فعالت دارد. ازدواج کرده و متاهل می باشد .گلشن یک فرزند دارد و متاهل می باشد. این خواننده پاپ، که با فامیلی همسرش گلشن چولاک‌ اوغو (Gülşen Çolakoğlu) نیز شناخته می‌شود، در حال حاضر به اتهام “تحریک به نفرت و دشمنی یا تحقیر” به زندان زنان در منطقه باکرکوی در شهر استانبول فرستاده شد و درخواست او برای آزادی تا زمان برگزاری دادگاه رد شد.

بیوگرافی گلشن بایراکتار خواننده ترک و همسرش با ماجرای زندان + زندگی شخصی

سوابق هنری

این خواننده زن ترکیه ای از نوجوانی به موسیقی علاقه خاصی داشت و از دوران دانشجویی نیز در برخی مراسم ها و مکان ها شروع به خواندن می کرد، اما ورود حرفه ای گلشن با پیشنهادی از سوی شرکت Raks Müzik آغاز شد و پس از درخاست پیشنهاد همکاری با این موسسه، اولین آلبوم خود را در سال ۱۹۹۶ به نام Be Adam را منتشر کرد، اما موفقیت چشمگیری نداشت. او با انتشار آلبوم چهارم خود به نام او “اُف…اُف…در سال ۲۰۰۴ به شهرت رسانید.

ایشان علاوه بر خوانندگی، در زمینه ترانه سرایی و آهنگسازی نیز به فعالیت مشغول است و بیشتر آهنگ ها و تران هایش را خودش سروده و آهنگسازی کرده است.گلشن به عنوان اولین خواننده ترک بود که در سال ۲۰۱۵ با ویدیوی کلیپ خود در سایت یوتیوب بیش از ۱۰۰ میلیون بازدید داشت. او تاکنون در طول فعالیت های هنری خود در موسیقی، ده ها جایزه اعم از ۶ جایزه ی Altın Kelebek و ۹ جایزه Kral Müzik را دریافت کرده است.

زندگی شخصی گلشن خواننده ترکیه ای

همسر گلشن خواننده ترک کیست

گلشن بایراکتار در سال ۲۰۱۶ با اوزان چولاک‌ اوغو Ozan Çolakoğlu ازدواج کرده و حاصل این ازدواج یک فرزند می باشد.

گلشن بایراکتار و همسرش و پسرش

بازداشت و دستگیری گلشن خواننده ترک

گلشن بایراکتار، خواننده مشهور موسیقی پاپ ترکیه، در شب پنج شنبه چهارم شهریورماه ۱۴۰۱ ، در خانه اش دستگیر شد.

این خواننده پاپ، به اتهام «نفرت پراکنی»‌، اهانت به مدارس مذهبی و مقدسات اسلامی و شوخی با فارغ‌التحصیلان مدارس مذهبی «امام هاتیپ» در اجرای اخیرش روی صحنه، بازداشت شد.

این بازداشت پس از آن صورت گرفت که ویدئوی از صحبت‌های او در جریان یکی از کنسرت‌هایش در ماه آوریل، در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های ترکیه منتشر شد که گویا عمدی به نظر می رسد.

عکس های گلشن خواننده ترک که بازداشت شد

طبق آنچه در ویدیو گفته می شود، خواننده گلشن، که به دلیل پوشش بسیار نامناسب و انجام حرکات زننده در کنسرت‌هایش مشهور است، در پاسخ به برچسب منحرف بودن که به او زده بودند، در کنسرتش گفته بود:

«قبلا در مدرسه امام هاتیب یا امام خطیب درس خوندم، به همین خاطر منحرفم».

پس از انتشار ویدیو و این واکنش‌ها، دادستان کل استانبول حکم دستگیری گلشن را صادر کرد و تحقیقات درباره این خواننده آغاز شد. گلشن بایراکتار، در همان روز، در خانه‌اش دستگیر شد. او ابتدا به اداره پلیس و سپس به دادگاه استانبول به همراه وکیلش انتقال داده شد.

امام هاتیب یا خطیب یک مدرسه اسلامی است که افراد علاقه‌مند به رشته‌های اسلامی و علوم دینی را آموزش می‌دهد.

بعد از انتشار ویدئو توسط روزنامه صباح حامی دولت، برخی افراد خواستار زندانی شدن این خواننده شدند

گلشن بایراکتار در پیامی که از طریق حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود (استوری اینستاگرام) منتشر کرد، از هر کسی که ممکن است از این اظهارات آزرده خاطر شده باشد، عذرخواهی کرد و گفت این یک “شوخی بین همکاران” بوده و افرادی که نیت بدی داشتند برای ایجاد تنش این ویدیو را منتشر کرده اند.گلشن بایراکتار در حال حاضر منتظر اعلام بعدی دادگاه برای محاکمه است و در دادگاه گفته: «من بچه‌ای دارم که بهم نیاز داره. من جرمی مرتکب نشدم. هر زمان که لازم باشه میتونم بیام. میخوام بدون بازداشت محاکمه بشم».

ماجرای داشت و دستگیری گلشن بایراکتار

آثار و آلبوم های گلشن بایراکتار

در سال ۲۰۰۴، چهارمین آلبوم استودیویی او “اُف…اُف…” در ترکیه به یک آهنگ موفق تبدیل شد. تک آهنگ او با همان نام آلبوم، جایزه پروانه طلایی و جایزه موسیقی ترکیه را برای او به ارمغان آورد.

آلبوم Yurtta Aşk Cihanda Aşk (2006) و آلبوم های بعدی او فروش موفقی داشتند و Beni Durdursan mı? (۲۰۱۳) پرفروش ترین آلبوم سال ترکیه شد و پس از آن Bangır Bangır (2015) که دومین آلبوم پرفروش سال ۲۰۱۵ شد.

او در طول زندگی حرفه‌ای خود جوایز متعددی نظیر ۶ جایزه پروانه طلایی و ۹ جایزه موسیقی کرال ترکیه را به دست آورده است.

1 دیدگاه در “بیوگرافی گلشن بایراکتار خواننده ترک و همسرش با ماجرای زندان + زندگی شخصی

  1. اجتمانو گفت:

    ممنون از این مطلب کاربردی

نظرات