قبل از خرید تلویزیون گیمینگ حتماً به این نکات توجه کنید!

0

خرید تلویزیون گیمینگ هر چند بسیار هیجان انگیز است اما چالش هایی در مسیر خود دارد که ممکن است راه شما را از مسیر دستیابی به تلویزیون گیمینگ ایده آل تان جدا کند. ما اینجا هستیم مسیرتان را برای خرید تلویزیون مناسب بازی هموارتر کنیم و کمک تان کنیم بهترین انتخاب را داشته باشید. پس بهتر است قبل از خرید تلویزیون گیمینگ حتماً به این نکات توجه کنید چرا که لذت بردن یا افسوس خوردنتان موقع بازی دقیقاً به رعایت کردن این نکات قبل از خرید بستگی دارد.

 نکات مهم در مورد تلویزیون گیمینگ

گیمرها هر ساله نفس در سینه حبس می کنند تا تلویزیون گیمینگ جدید را از نزدیک ببینند و عیار واقعی پیشرفته ترین تلویزیون های سال را بسنجند اما نکته ای که همیشه فراموش می شود این است که برای خرید تلویزیون گیمینگ نیاز نیست حسابی بانکی تان را خالی کنید و با پرداخت هزینه ای معقول می توانید امکانات گیمینگ درخور و قابل توجهی دریافت کنید. هر چند حباب قیمت تلویزیون مخصوص بازی به نسبت مدل های معمولی پر بادتر است اما همچنان مدل های خوش قیمتی هم در این بین یافت می شوند.

رفرش ریت ۱۲۰ هرتز اصلاً چیست؟

مهم ترین مفهوم در خرید تلویزیون مناسب بازی، رفرش ریت است. دقیقاً این مورد است که کیفیت بازی کردن تان را تعیین می کند. رفرش ریت ۱۲۰ هرتز بهترین گزینه در حال حاضر است اما در برخی مدل های اقتصادی می توانید تلویزیون با رفرش ریت ۱۰۰ هرتز را هم انتخاب کنید. در این حالت پیشنهاد می کنیم قبل از خرید با کارشناسان خبره صحبت کنید و بهترین رفرش ریت را با قیمت مناسب خریداری کنید.

رفرش ریت تلویزیون چقدر مهم است

به گفته افرالند:

“چه بخواهید با باریک ترین تلویزیون های جهان به دنیای تاریکی مطلق بروید و چه بخواهید با تلویزیون های کوانتمی به دنیای رنگارنگ بازی ها قدم بگذارید، ما اینجا تلویزیون هایی را معرفی می کنیم که عاشق لحظه لحظه بازی با آنها خواهید شد.

(مشاهده بهترین تلویزیون های مخصوص بازی https://afralland.com/blog/gaming-tv/)

پورت HDMI 2.1 به چه دردی می خورد؟

برای اینکه یک تلویزیون و کنسول بازی بتوانند رفرش ریت ۱۲۰ هرتز را اجرا کنند باید با کابل HDMI 2.1 به هم متصل شوند. پورت HDMI 2.1 در تلویزیون های گیمینگ و کنسول های نسل جدید همچون پی اس ۵ بکار رفته و عملکرد بی عیب و نقص گیمینگ را به اجرا در می آورد. شما می توانید با پورت HDMI 2.0 معمولی هم بازی کنید ولی در این صورت رفرش ریت ۶۰ هرتز را دریافت می کنید؛ سرعت و تاخیر تلویزیون هنگام بازی خیلی دلتان را خوش نخواهد کرد. در بعضی مواقع ممکن است اعصابتان را هم به هم بریزد و بازی های تان را به دلیل لگ زیاد و سرعت رفرش پایین ببازید.

رفرش ریت متغیر دیگر چیست؟

یکی دیگر از قابلیت های مهم و حیاتی در بهترین تلویزیون های گیمینگ داشتن رفرش ریت متغیر یا به اختصال VRR است. چندین رفرش ریت از جمله ۵۰، ۶۰، ۱۰۰، ۱۲۰ هرتز در تلویزیون ها وجود دارند و لازم نیست که تلویزیون همیشه با رفرش ۱۲۰ هرتز محتوا و بازی ها را پخش کند. رفرش ریت متغیر یعنی تلویزیون خود تصمیم می گیرد که در چه موقعیت هایی کدام رفرش ریت را اجرا کند و بسته به موقعیت و بازی بین این رفرش ریت ها یکی را انتخاب می کند تا بهترین تجربه بازی را دریافت کنید.

کنتراست هم در گیمینگ مهم است؟

کنتراست بیشتر تلویزیون های گیمینگ باید در حد عالی باشد، تا بتوانید بازی های تاریک را به بهترین شیوه هندل کنید. کنتراست یعنی یک رنگ تا چه حدی می تواند روشن تر (به سمت سفید) و تاریک تر (به سمت سیاهی) برود. هر چه کنتراست بالاتر باشد شما دقت تشخیص رنگی بالاتری خواهید داشت و می توانید در صحنه های شب رنگ های تاریک و تیره را بهتر تشخیص دهید. این موضوع برای صحنه های بسیار روشن هم صدق می کند ولی بیشتر بازی ها به سمت صحنه های تاریک می روند.

داستان این تاخیر ورودی چیست؟ و چرا مهم است؟

یکی دیگر از بخش های مهم تلویزیون های گیمینگ تاخیر ورودی است. هر چه یک تلویزیون تاخیر ورودی پایین تری داشته باشد، سریع تر دستورات را از دسته کنترلر به تلویزیون هدایت می کند و در نتیجه سرعت گیمینگ شما بالاتر خواهد بود. تاخیر ورودی تلویزیون ال جی C1 به عنوان بهترین اولد گیمینگ سال ۲۰۲۱ چیزی در حد ۱ میلی ثانیه است. این تاخیر در مدل های اقتصادی تر و قیمت مناسب تر تا ۵ میلی ثانیه هم می رسد ولی بهترین تلویزیون گزینه ای است که تاخیر ورودی پایین تری داشته باشد.

تاخیر ورودی در تلویزیون چیست و چرا باید بدان توجه کرد

زاویه دید چه ربطی به تلویزیون گیمینگ دارد؟

اگر بخواهید یک تلویزیون با صفحه نمایش زیر ۵۵ اینچ بخرید خیلی به زاویه دید بالا نیاز نخواهید داشت و بیشتر تلویزیون هایی که با پنل VA تولید می شوند زاویه دید قابل قبولی دارند. بیشتر زاویه دید برای تماشای مسابقات و فیلم های سینمایی وقتی تعداد زیادی افراد دو هم جمع می شوند اهمیت پیدا می کند ولی بد نیست کمی هم به زاویه دید تلویزیون گیمینگ تان توجه داشته باشید به هر حال این مورد می تواند بر کیفیت تصویر از کنار نمایشگر اثر بگذارد.

لیست تلویزیون های گیمینگ پیشنهادی برای شما

در جدول زیر لیست تلویزیون های گیمینگ پیشنهادی ذکر شده است. می توانید با خیال راحت بین این گزینه ها یکی را انتخاب کنید و از بابت عملکرد گیمینگ خیالتان راحت باشد. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتر و یا مشاهده مدل های بیشتر دارید می توانید به فروشگاه افرالند مراجعه کنید.

مدل نوع نمایشگر
تلویزیون ال جی C1 اولد
تلویزیون ال جی NANO90 نانوسل
تلویزیون سامسونگ Q80A کیولد
تلویزیون سامسونگ Q70A کیولد
تلویزیون سونی X90J ال ای دی
تلویزیون سونی X85J ال ای دی

برندهای ال جی، سامسونگ و سونی برندهای محبوبی هستند که تلویزیون های پیشرفته و با کیفیت عالی تولید می کنند. این سه برند علاوه بر مشخصات عالی، قیمت بسیار خوبی هم دارند و می توانند تا چندین سال به بهترین شیوه از تلویزیون استفاده کنید. البته می توانید محصولات شیائومی، هایسنس، پاناسونیک، فیلیپس و شارپ را نیز در فروشگاه لوازم خانگی و تلویزیون افرالند مشاهده کنید.

جمع بندی گفته ها

به عنوان جمع بندی آن چیزی که تا اینجای کار گفته شد بهتر است نکات مهم قبل از خرید تلویزیون گیمینگ را مرور کنیم. مهم ترین بخش توجه به رفرش ریت و پشتیبانی از پورت HDMI 2.1 است، به نحوی که اصلی ترین معیار تعیین کننده تلویزیون مناسب گیم این دو مورد هستند. بعد از آن توجه به کنتراست و دقت رنگی تلویزیون بسیار حائز اهمیت است. دقت داشته باشید که تاخیر ورودی در مرحله بعدی می تواند کیفیت بازی های تان را تحت تاثیر قرار دهد، پس بهتر است یک تلویزیون با تاخیر ورودی پایین تر خریداری کنید. در نهایت می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده تلویزیون های متنوع به افرالند مراجعه کنید.

نظرات