تاریخ و زمان دقیق بازگشایی مدارس سال تحصیلی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مشخص شد!

0

تاریخ و زمان دقیق بازگشایی مدارس سال تحصیلی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مشخص شد!

زمان دقیق بازگشایی مدارس سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ مشخص شد! + تاریخ شروع مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ مشخص شد و کلیه مدارس در مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم از مهرماه ۱۴۰۱ به صورت حضوری برگزار خواهد شد همراه جزئیات در ادامه مطلب ببینید:

زمان شروع مدارس سال تحصیلی 1401 - 1402

تاریخ و زمان شروع مدارس سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

وزیر آموزش و پرورش در جدید مصاحبه خود از برگزاری حضوری کلاس‌های مدارس از اول مهر ۱۴۰۱ خبر داد گفت: کلاس‌های دانش‌آموزان قطعا از اول مهر ماه حضوری برگزار می‌شود.

هر چند که وزیر آموزش و پرورش با نزدیک شدن به شهریور از بازگشایی مدارس به صورت حضوری خبرداده بود اما همچنان زمزمه‌هایی در فضای مجازی مبنی بر اخبار نادرست منتشر شده است که موجب گمراهی برخی خانواده‌ها و دانش‌آموزان می‌شود.

گفتنی است که سال تحصیلی گذشته از ۱۵ شهریور ماه آغاز شد، براین اساس زمان بازگشایی مدارس هم امسال از جمله شبهه‌هایی بود که در فضای مجازی میان کاربران به گوش می‌رسید.

هر چند که وزیر آموزش و پرورش با نزدیک شدن به شهریور از بازگشایی مدارس به صورت حضوری خبرداده بود اما همچنان زمزمه‌هایی در فضای مجازی مبنی بر اخبار نادرست منتشر شده است که موجب گمراهی برخی خانواده‌ها و دانش‌آموزان می‌شود.

مدرسه ها در سال تحصیلی جدید حضوری است

به گزارش ایرنا، هر ساله دانش‌آموزان و خانواده‌ها در شهریور ماه پیگیر اخبار مربوط به چگونگی بازگشایی مدارس هستند، اما پس از شیوع ویروس کرونا و آغاز دو سال تحصیلی به صورت مجازی چگونگی بازگشایی مدارس از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.

یوسف نوری امروز درباره زمان دقیق بازگشایی مدارس اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال برای حدود ۲ میلیون دانش‌آموزان دوره تعمیق و تثبیت یادگیری در طول تابستان برگزار شد، بازگشایی مدارس از اول ماه مهر است.

وی افزود: دانش‌آموزانی که در دوران کرونا به هر دلیلی مانند دسترسی نداشتن به ابزار هوشمند و ناقص ماندن آموزش در فضای مجازی دچار افت تحصیلی شدند، در کلاس‌های جبرانی شرکت کردند.

وزیر آموزش و پرورش همچنان درباره حضوری بودن کلاس‌های درس خاطرنشان کرد: کلاس‌های دانش‌آموزان از مهرماه بی‌شک به صورت حضوری برگزار می‌شود، با شنیده‌ها از وزارت بهداشت شیوع کرونا افت پیدا کرده است اما حتما دانش‌آموزان را به تزریق دز یادآور توصیه می کنیم.

زمان شروع مدارس امسال

طبق تصمیمات ستاد کرونا و وزارت آموزش و پرورش، از اوایل مهرماه سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ تمامی کلاس های درسی مدارس در کلیه مقاطع تحصیلی به صورت حضوری برگزار خواهد شد و دانش آموزان باید با رعایت فاصله اجتماعی و اصول بهداشتی بر سر کلاس های درس حاضر شوند.

احمد وحیدی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا روز شنبه، اظهار داشت: نیازی به دستورالعمل جدید نیست، دانشگاه ها و مدارس باید در موعد مقرر (مهرماه) بازگشایی شوند.

وزیر کشور تصریح کرد: تدابیری هم اگر لازم است باید توسط مراکز آموزش عالی و مدارس از جمله تزریق دز یادآور و پیش بینی تهویه مناسب اتخاذ شود.

وی یکی از شرایط حضور در کلاس های درس را تزریق دز یادآور و تهویه مناسب کلاس‌ها بیان کرد.

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم پیش از این از قطعی شدن آموزش حضوری در ترم آینده دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، آموزش ترم آینده دانشگاه‌ها به شکل حضوری خواهد بود.

وی درباره برگزاری برخی کلاس‌ها در ترم آینده به صورت غیرحضوری توسط برخی از دانشگاه‌ها اظهار داشت: اصلاً کلاس غیرحضوری برای ترم آینده نداریم.

وزیر علوم ادامه داد: همه کلاس‌های ترم آینده به صورت حضوری برگزار می شود مگر اینکه شرایط خاصی ایجاد شود که قابل پیش بینی نباشد، در غیر این صورت تمام کلاس‌ها حضوری خواهد بود.

نظرات