عکس/ ماجرای محرومیت و یک ماه حبس برای ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال

0

عکس/ ماجرای محرومیت و یک ماه حبس برای ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال

محرومیت و یک ماه حبس برای سرمربی استقلال خبرساز شد! سرمربی پرتغالی استقلال به یکماه حبس محکوم شده و یک ماه از میادین محروم شد! ریکاردو ساپینتو سرمربی جدید استقلال به مدت یک ماه محروم شد.

عکس/ ماجرای محرومیت و یک ماه حبس برای ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال

محرومیت ساپینتو سرمربی جدید استقلال خبرساز شده و او به دردسر افتاده و در گزارش جدید نشریه فوتبال ۳۶۵ پرتغال که رسانه پرتغالی است، خبر داد شورای انضباطی (CD) فدراسیون فوتبال پرتغال (FPF) امروز مجازات یک ماه زندان ریکاردو ساپینتو سرمربی سابق موریرنیزه را به دلیل اظهاراتی که در مورد یک سرباز ارتش پرتغال در ماه مه انجام داد را تایید کرد.

در بیانیه ای که امروز منتشر شد ساپینتو که در حال حاضر هدایت استقلال ایران را برعهده دارد به اتهام «آسیب به آبرو و تهمت زدن» محکوم شد.

ساپینتو خطاب به فرمانده ارتش پرتغال با لفظ «دروغگو» استفاده کرده بود. انتقاد شدید مربی پرتغالی باعث شد که ستاد فرماندهی ارتش پرتغال علیه ساپینتو به مراجع پیشگیری و مبارزه با خشونت در ورزش شکایت کند که در نتیجه این مربی پرتغالی به یک ماه حبس محکوم شد.

محرومیت و یک ماه حبس برای ساپینتو سرمربی استقلال

علت محرومیت سرمربی پرتغالی استقلال

به گزارش ورزش سه، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پرتغال اعلام کرد که محرومیت ساپینتو سرمربی استقلال، به مدت یک ماه در نظر گرفته است. اظهاراتی که ساپینتو چند ماه قبل درباره یکی از ژنرال‌های پرتغالی مطرح کرده بود برای او دردسرساز شده است.
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پرتغال سه‌شنبه شب اعلام کرد که این مربی را به دلیل اظهاراتی که در ماه مِی و زمانی که هدایت موریرنزه را برعهده داشت مطرح کرده به مدت یک ماه محروم کرده است.
این تصمیم پس از طی روند انضباطی و بررسی مدارک ارائه شده از سوی سازمان لیگ فوتبال پرتغال گرفته شد. هرچند این پرونده پیش از این در ماه جولای به دلیل نقص مدارک رد شده بود اما پس از وقفه ۱۵ روزه بار دیگر به جریان افتاد.
پس از ارسال مدارک جدید، طرح دفاعیه از سوی طرفین و بررسی دقیق شرایط، در نهایت، این مربی که ژنرال اورلاندو مندس را «دروغگو» خطاب کرده بود به دلیل هتک حرمت و وارد کردن تهمت نادرست با محرومیت روبرو شد.
این اظهارات زمانی مطرح شد که این مربی پرتغالی در تلاش بود تا تیمش را به لیگ برتر پرتغال برساند و در نهایت، با قبول شکست در دیدار پلی‌آف برابر چاوز موفق به انجام این کار نشد. هرچند پیش از این هم اظهارات او باعث محرومیت ۱۵ روزه و جریمه نقدی برای او حتی پیش از برگزاری این دو بازی شده بود.
عصبانیت این مربی به دلیل غیبت این بازیکن تیمش در دیدار حساس برابر چاوز بود که می‌توانست به تغییر سرنوشت آنها و صعود به لیگ منجر شود.
ساپینتو دست به انتقاد شدیدی از اورلاندو مندس زده بود و از رفتاری که با تیمش صورت گرفته ابراز ناراحتی کرده بود. این مربی پرتغالی در این باره گفته بود:« این ژنرال یک دروغگوی بزرگ است. مردم شهر موریرا باید او را بشناسند و به او اعتراض کنند. او باعث شد که موفقیت این باشگاه زیر سوال برود. هیچکس چیزی نمی‌گوید اما آیا شما می‌دانید چه اتفاقی خواهد افتاد؟ من حاضرم که برابر هر چیز و هر کسی بایستم.»

گفتنی است گه گویا عصبانیت ساپینتو همیشه در میادین ورزشی عادی بوده و در هفته گذشته با رفتار جنجالی اش مقابل ملوان و لگد زدن به برانکارد نیروهای هلال احمر حاشیه ساز شد.

نظرات