آموزش نصب دستگیره دوتکه درب چوبی

2

دستگیره درب چوبی جزو مهمترین یراق درب‌های چوبی به‌شمار می‌رود. دستگیره باکیفیت نه‌تنها جلوه شیک و زیبایی را به درب می‌دهد بلکه تاثیر بسیاری در افزایش امنیت ساختمان دارد. دستگیره درب انواع مختلفی دارد که به طور کلی به دو دسته دوتکه و تک‌تکه دسته‌بندی می‌شوند. در این مقاله قصد داریم به آموزش نصب دستگیره دوتکه و مزایای استفاده از آن بپردازیم. اگر قصد دارید خودتان در منزل دستگیره درب را نصب کنید، حتما تا آخر این مقاله با ما همراه‌ باشید.

 نصب دستگیره دوتکه

معرفی دستگیره دوتکه

دستگیره‌های دوتکه یکی از شیک‌ترین دستگیره درب‌های چوبی و کلاسیک است که جلوه زیبایی به دکوراسیون داخلی می‌بخشد. این نوع دستگیره از ظرافت و طراحی خاصی برخوردار ‌‌‌‌‌است و به همین‌دلیل به یک محصول پرفروش در بازار تبدیل شده‌است. شما با آموزش نصب دستگیره دوتکه می‌توانید خیلی راحت آن را نصب کنید.

انواع دستگیره دوتکه

دستگیره‌های دوتکه در دو نوع کلیدخور و سوییچی تولید و در بازار عرضه می‌شوند که در ادامه توضیح مختصری درباره هرکدام می‌دهیم.

دستگیره دوتکه سوییچی

دستگیره دوتکه سوییچی برای درب‌هایی که فقط باید از داخل قفل شوند مناسب است. این نوع محصول برای درب سرویس بهداشتی بهترین انتخاب ‌‌‌‌‌است.

دستگیره دوتکه کلید دار

دستگیره دوتکه کلید دار برای مکان‌هایی که لازم است از هر دو طرف به قفل دسترسی داشته‌باشید بسیار کاربرد دارد. این نوع دستگیره برای اکثر درب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد‌.

مزیت‌های دستگیره دوتکه

قبل از اینکه به آموزش نصب دستگیره دوتکه بپردازیم، بهتر است شما را با مزیت‌های دستگیره‌های دوتکه آشنا کنیم. از مزایای این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دستگیره دوتکه از کیفیت بالایی برخوردار است و در برابر رطوبت، ضربه و فشار بسیار مقاوم ‌‌‌‌‌است.
  • این نوع دستگیره از نظر ظاهری بسیار شیک است و یک انتخاب عالی برای درب‌های چوبی محسوب می‌شود. اگر به دکوراسیون داخلی خانه خود اهمیت می‌دهید، دستگیره دوتکه بهترین گزینه‌است.
  • یکی از مزیت‌های دستگیره دوتکه این است که به‌راحتی روی درب ورودی، اتاق خواب و سرویس بهداشتی نصب می‌شوند.
  • جالب است بدانید این نوع دستگیره از به‌روزترین تکنولوژی ساخته شده‌است و به همین‌دلیل روی درب‌های ضد سرقت نیز نصب می‌شود.
  • دستگیره‌های دو‌تکه از نظر رنگ و مدل بسیار متنوع هستند و شما می‌توانید با توجه به دکوراسیون خانه از رنگ‌های زیتونی، طلایی، کروم، استیل مات، سیلور و غیره ‌استفاده کنید.

ساختار قفل درب چوبی

درب‌های چوبی یکی از پرکاربردترین درب‌ها محسوب می‌شوند؛ ازاین‌رو قصد داریم در این بخش شما را با ساختار داخلی قفل درب چوبی بیشتر آشنا کنیم. تمام درب‌های چوبی دارای قفل و دستگیره یکسانی هستند و تفاوت آنها، در بخش انتقال قدرت قسمت چرخ دنده سیلندر به باز‌‌‌‌کردن زبانه بالایی قفل درب است. هم‌چنین این قفل‌ها برای درب‌هایی که لولای آنها در قسمت راست قرار دارد و هم برای درب‌هایی که لولای آنها در قسمت چپ قرار گرفته‌استفاده می‌شود؛ اما نکته مهم این است که اگر جهت زبانه به شکل مخالف باشد، برای بسته شدن درب باید زبانه را به سمت پایین فشار دهید. اگر با چنین مشکلی مواجه شدید کافی‌ست جهت زبانه را تغییر دهید تا درب به‌راحتی باز و بسته شود.

نصب دستگیره دوتکه

قیمت دستگیره دوتکه

دستگیره‌های دوتکه دارای ظاهر شیک و زیبایی هستند و می‌توانند به‌راحتی با دکوراسیون خانه هماهنگ شوند. با توجه به اهمیت طراحی داخلی ساختمان، استفاده از این نوع دستگیره بسیار مورد توجه طراحان داخلی قرار گرفته‌است. هم‌چنین این نوع دستگیره در مقایسه با سایر مدل‌های موجود در بازار از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار ‌‌‌‌‌است. دستگیره دوتکه از متریال متفاوتی از جمله برنج، آلومینیوم، زاماک و غیره تولید و در مرحله آخر آبکاری می‌شوند. قیمت دستگیره‌های دوتکه به عوامل مختلفی بستگی دارد که می‌توان به جنس، برند تولید‌‌‌کننده، کیفیت و غیره اشاره نمود. با توجه به اینکه نمونه‌های فیک و غیر اصل زیادی در بازار وجود دارند پیشنهاد می‌کنیم جهت خرید این محصول حتما به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید تا دیگر نگرانی بابت فیک‌‌‌‌بودن آن نداشته‌باشید.

آموزش نصب دستگیره دوتکه

دستگیره یکی از مهمترین یراق انواع درب محسوب می‌شود که نصب دقیق و صحیح آن قطعا در افزایش امنیت ساختمان تاثیر‌‌‌‌‌گذار است. ازاین‌رو در ادامه می‌خواهیم به آموزش نصب دستگیره دوتکه اشاره کنیم.

مرحله اول

در مرحله اول از آموزش نصب دستگیره دوتکه، باید محل مناسب برای قرار گرفتن دستگیره مشخص شود. فاصله محل نصب دستگیره تا قسمت پایین درب بین ۱۰۰ الی ۱۲۰ سانتی متر است. پس از اینکه جایگاه مناسب را پیدا کردید آن را با نوار چسب علامت بزنید.

مرحله دوم

در قدم دوم باید سایز مقطع را مشخص کنید. قفل درب‌ها دارای سایزهای متفاوتی هستند و معمولا بین ۴ الی ۱۰ سانتی متر متغیر ‌‌‌‌‌است. بعد از مشخص‌‌‌‌کردن مرکز آکس روی درب، آن را علامت‌‌‌‌‌گذاری کنید. توجه داشته‌باشید که این اندازه باید بر اساس نوع قفل و سایز آن باشد. هم‌چنین سایز قفل با توجه به جنس و نوع درب متفاوت خواهد بود.

مرحله سوم

در مرحله سوم از آموزش نصب، باید جایگاه چهارسوی دستگیره یا شافت را مشخص کنید و سپس آن را با ابزار مخصوص سوراخ کنید. توجه داشته‌باشید که‌اندازه سوراخ چهارسو باید ۲۰ میلی متر باشد. حتما در زمان سوراخ‌‌‌‌کردن به این موضوع توجه کنید.

مرحله چهارم

بعد از سوراخ‌‌‌‌کردن محل شافت، نوبت به سوراخ‌‌‌‌کردن جای سیلندر به‌اندازه ۳۰ میلیمتر ‌‌‌‌‌است. توجه داشته‌باشید که‌ اندازه این سوراخ باید به گونه‌ای باشد که بتوان به‌راحتی آن را از سیلندر عبور داد.

نصب دستگیره دوتکه

مرحله پنجم

در این مرحله از نحوه نصب دستگیره دوتکه باید محور چهارسو را از مغزی قفل عبور دهید. توجه داشته‌باشید که قسمت شیار بیضی شکل آن باید به سمت پایین باشد و از قفل رد شود.

مرحله ششم

بعد از عبور‌‌‌‌دادن چهارسو از قفل باید برای نصب پیچ‌ها، قسمت قاب پایین دستگیره را از چهار طرف سوراخ کنید. بعد از سوراخ‌‌‌‌کردن باید آنها را در چهار سمت شاسی محکم نمایید. این کار باید با دقت انجام شود؛ زیرا محکم بسته شدن پیچ‌ها باعث ثابت ماندن دستگیره روی درب می‌شود.

مرحله هفتم

در قدم هفتم از آموزش نصب دستگیره دوتکه باید دستگیره را نصب کنید. در این مرحله باید آن را از قسمت چارسو عبور دهید و سپس روی پایه فلزی قرار بدهید تا نصب شود. توجه داشته‌باشید در این مرحله جهت محکم‌‌‌‌کردن پیچ آلن به آچار آلن نیاز دارید.

نصب دستگیره دوتکه

تفاوت نصب دستگیره کلید دار با دستگیره سوییچی

آموزش نصب دستگیره دوتکه که در بخش قبلی مطالعهکردید برای دستگیره دوتکه کلید دار استفاده می‌شود‌. اگر قصد نصب دستگیره دوتکه سوییچی را دارید، باید تمام مراحل بالا را با استفاده از سیلندر انجام دهید. در نحوه نصب دستگیره دوتکه سوییچی باید جای سیلندر را سوراخ کنید و آن را در جایگاه مخصوص قرار دهید. سپس چهار قسمت قاب پایین را با استفاده از آچار آلن و پیچ‌های آلن محکم نمایید. در آخر دستگیره را در جای خود قرار دهید.

جمع‌بندی

در این مقاله شما را با انواع دستگیره دوتکه و مزایای استفاده از آن آشنا کردیم. هم‌چنین به آموزش نصب دستگیره دوتکه نیز پرداختیم تا بتوانیم شما را در نصب صحیح آن کمک نماییم. همان‌طور که مطالعه کردید دستگیره‌های دوتکه علاوه بر ظاهر زیبا، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. اگر به دکوراسیون و طراحی داخلی ساختمان اهمیت می‌دهید، این دستگیره برای درب‌های چوبی بهترین انتخاب خواهد بود. جهت خرید این محصول حتما به نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید تا از کیفیت آن خیالتان راحت باشد. شما می توانید برای خرید انواع دستگیره و یراق آلات کابینت به فروشگاه اینترنتی تاپ یراق به آدرس https://topyaragh.com/ مراجعه نمایید و با دریافت مشاوره قبل از خرید بهترین انتخاب را انجام دهید.

2 دیدگاه در “آموزش نصب دستگیره دوتکه درب چوبی

  1. حسین گفت:

    من ازشون خرید کردم محصولاتشون عالیه

  2. علی گفت:

    بسیار عالی

نظرات