بیوگرافی شاهین مهردلان قهرمان پرتاب وزنه و همسرش + خانواده تا ماجرای دوپینگ

1

بیوگرافی شاهین مهردلان قهرمان پرتاب وزنه و همسرش + خانواده تا ماجرای دوپینگ

زندگی شخصی و بیوگرافی شاهین مهردلان shahin mehrdelan قهرمان پرتاب وزنه متولد ۱۳۷۴ در بجنورد و همسرش و زندگینامه و عکس های جدید و اینستاگرامی شاهین مهردلان رکوردار پرتاب وزنه ایران در آسیا از شروع تا قهرمان و ماجرای دوپینگ و محرومیت و پیج اینستاگرامش در ادامه مطلب از مجله حرف تازه میخوانید

شاهین مهردلان

بیوگرافی شاهین مهردلان با عکس

شاهین مهردلان متولد سال ۱۳۷۴ در بجنورد استان خراسان شمالی، ورزشکار دو میدانی و پرتاب وزنه است. او عضو تیم ملی دو و میدانی در رشته پرتاب وزنه ایران است که در مرداد ۱۴۰۱ تست دوپینگش مثبت و ۸ سال از میادین محروم شد.

دارای مدرک تحصیلی تربیت بدنی از دانشگاه سما بجنورد و قهرمان و رکورد دار پرتاب وزنه و قهرمان آسیا در رشته پرتاب وزنه مسابقات دو و میدانی می باشد.

بیوگرافی شاهین مهردلان قهرمان پرتاب وزنه و همسرش + خانواده و محرومیت

شروع ورزش دو میدانی و پرتاب وزنه

شاهین مهردلان یکی از ورزشکاران رشته دو و میدانی ایران است که تاکنون در طول فعالیت های خود افتخارات و مدال های زیادی را برای کشورمان به دست آورده است. او از نوجوانی ورزش دو و میدانی و پرتاب وزنه را آغاز کرده و از رده نونهالان مقام های منطقه ای داشت، در رده نوجوانان مقامهای سوم و دوم و اول کشور را در کارنامه ام دارد.

بیوگرافی شاهین مهردلان رکورددار پرتاب وزنه

او ورزش پرتاب وزنه را از این شهرستان درگز شروع کرد و پس از مدتی به عنوان ملی پوش معرفی شد. وی کسب مدال طلای جوانان آسیا و چند مقام بین المللی را نیز در کارنامه خود داردو او همچنین دارای سابقه حضور در بازی های آسیایی جاکارتاست

ایشان، در یک دوره رکورد نوجوانان کشور را در دست داشت و در رده جوانان هم دوم کشور و قهرمانی کشور را تجربه کرد و پس از آن مقام سوم جهانی و نیز در آخرین مرحله هم قهرمانی آسیا را از آن خودم کرد.

او درباره سختی های تمرین و نبودن امکانات می گوید: در خراسان شمالی با وجود کمبود بودجه و نبود مربی کافی اوضاع خوبی ندارد و خود من بعنوان مثال چون خراسان شمالی مربی پرتاب وزنه ندارد و نزدیک ترین مکان دارای مربی درگز بود هرهفته و بطور دائم با آنجا در رفت و آمد بودم.

شاهین مهردلان کیست

خانواده شاهین مهردلان

پس از خدا که به من سلامتی بخشید تا ورزش کنم، اول مدیون خانواده ام هستم که با وجود هزینه های بالای این ورزش آنرا تامین کردند و بعضی اوقات که به طور کامل به خاطر فشارهای سخت تمرین تصمیم می گرفتم به کلی ورزش را رها کنم، پدر و مادر و خانواده ام به من امیدواری و انگیزه می دادند و من دوباره به سر تمرین حاضر می شدم.

زندگینامه شاهین مهردلان دو و میدانی

تلخ ترین و شیرین ترین خاطره ورزشی

تلخ ترین خاطره ام سه سال پیش بود که در حین تمرین زمین خوردم و پایم شکست و یکسال از میادین دور افتادم و شیرین ترین خاطراتم لحظه رفتن روی سکو و دریافت مدال بود که از میان آنها مدال آسیایی بیشترین لذت را برایم به دنبال داشت.

سوابق ورزشی شاهین مهردلان

نایب قهرمانی مسابقات ترکیه

مهردلان در رقابت های‌ بین‌المللی دوومیدانی ترکیه، با ثبت رکورد ۱۹.۸۱ بعد از طیبی نایب قهرمان این مسابقات شد و مدال خوش رنگ نقره را بر گردن آویخت

شاهین مهردلان ویکی پدیا

رکورددار پرتاب وزنه با ۲۰٫۷۴ متر

این ورزشکار بجنوردی در رشته پرتاب وزنه با ۲۰٫۷۴ متر قهرمان مسابقات مسابقات بین المللی دوومیدانی داخل سالن ایران شد و همچنین رکورد آسیا را به نام خود  جابه جا کرد.

عکس های شاهین مهردلان

مسابقات بین المللی دوومیدانی داخل سالن گرامیداشت دهه مبارک فجر و پاسداشت مقام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در تهران برگزار شد که در این رقابت ها جابه جایی رکورد آسیا توسط شاهین مهردلان پسر سنگین وزن خراسانی در رشته پرتاب وزنه است. البته سایت فدراسیون دوومیدانی اعلام کرد که ثبت رسمی این دو رکورد، منوط به نتیجه آزمایش دوپینگ دو ورزشکار خواهد بود.

دوپینگ و محرومیت شاهین مهردلان

دوپینگ و محرومیت شاهین مهردلان

شاهین مهردلان ملی پوش پرتاب وزنه به دستور شورای صدور رای ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) به دلیل استاده از ماده ممنوعه اُکساندرولون به مدت ۷ سال از تاریخ ۱۴۰۱/۰۴/۲۱ تا ۱۴۰۸/۰۴/۲۰ از فعالیت در تمامی حوزه‌های ورزش محروم خواهند بود.

دلیل صدور احکام سنگین برای این ورزشکار مطابق بند ۱-۹-۱۰ مجموعه قوانین ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران که در خصوص «دومین یا سومین تخلف از قوانین مبارزه با دوپینگ» است و با توجه به اینکه شاهین مهردلان در سال ۲۰۱۴ به مدت ۲ سال و ابراهیم قجر در سال ۲۰۱۵ به مدت ۴ سال محرومیت ناشی از دوپینگ داشته‌اند و هر دو مرتکب تخلف دوم دوران ورزشی خود شدند، صادر شده است.

 

1 دیدگاه در “بیوگرافی شاهین مهردلان قهرمان پرتاب وزنه و همسرش + خانواده تا ماجرای دوپینگ

  1. نازنین گفت:

    شاهین مهردلان متولد بجنورد خراسان شمالی لطفا درستش کنید

نظرات