بهترین شهر کانادا برای مهاجرت ایرانیان

0

در مهاجرت به کانادا و یا اخذ اقامت کانادا عموماً مهم ترین سؤالی که برای افراد پیش می آید  این است که بهترین شهر کانادا برای اقامت کجاست؟ باید بدانید که این سؤال بنا به اهداف مهاجرتی هر فرد متفاوت است. بنابراین ممکن است با صحبت با افرادی که شرایط مشابه شما را دارند و به کانادا مهاجرت کرده اند، بهتر بتوانید بهترین شهر کانادا را برای اقامت خود انتخاب کنید.

 بهترین شهر کانادا

کلگری بهترین شهر کانادا برای ایرانیان  از منظر فرهنگی

کلگری را پایتخت فرهنگی کانادا می نامند. این شهر در استان آلبرتا قرار دارد. کلگری محل تلاقی دو رودخانه “البو” و “بو” است و فاصله نزدیکی با رشته کوه های راکی دارد.

در گزارش های مربوط به شهرهای زندگی پذیر، کلگری جایگاه چهارم را از نظر هزینه های زندگی در سطح جهان به خود اختصاص داده است.

جمعیت ساکن در شهر کلگری ۱.۳ میلیون نفر است و به این ترتیب کلگری بزرگترین شهر استان آلبرتا است.

سابقه سکونت بشر در کلگری به ۹۰۰۰ سال پیش از میلاد برمی گردد. بنابراین دارای تمدنی غنی است.

در حوزه اقتصادی کلگری به قدری پیشرفته است که آن را می توان قلب تپنده اقتصاد کانادا نامید. کلگری دومین میزبان مهم شرکت های بزرگ اقتصادی است. حوزه فعالیت اغلب شرکت های فعال در کلگری در حوزه استخراج، اکتشاف و صادرات گاز طبیعی است.

کلگری اگرچه دارای آب و هوای خشک و نسبتاً شرجی است، اما در بین شهرهای کانادا از منظر آب و هوایی یکی از بهترین شهرها است. میانگین دمای هوا در این شهر در فصول مختلف سال بین ۲۴ تا ۳- درجه سانتیگراد متغیر است.

گلکری از نظر تجهیزات ورزشی نیز بسیار پیشرفته است و سابقه میزبانی المپیک زمستانی را دارد.

کلگری دومین کتابخانه بزرگ کانادا را در خود جای داده است. این شهر ۱۷۵ مدرسه و ۱۲۰ کالج و دانشگاه دارد که نشان دهنده توسعه علوم آموزشی در کلگری است.

دانشگاه کلگری یکی از صد دانشگاه برتر دنیا و یکی از ده دانشگاه برتر کانادا است.

اگر مایل به مهاجرت به شهر کلگری در کانادا هستید، می توانید از خدمات مشاوره مهاجرت ما برای بررسی شرایط مهاجرت به کلگری استفاده کنید.

بهترین شهر کانادا

شهر تورنتو، در لیست بهترین شهر کانادا برای اقامت

بزرگترین شهر در استان انتاریو، شهر تورنتو است. جمعیت ساکن در تورنتو بیش از ۲.۵ میلیون نفر است.

مشهورترین موزه تورنتو گالری هنر است.

به علاوه موزه رویال اونتاریو و موزه مشاهیر هاکی از جاذبه های تورنتو به شمار می آیند.

میانگین دمای هوا در تورنتو بین ۳۰ درجه سانتی گراد تا ۳۰-  متغیر است.

تورنتو دارای ۵ دانشگاه دولتی است و یکی از بهترین شهر کانادا برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان است.

دانشگاه تورنتو مشهورترین دانشگاه شهر تورنتو است. سالیانه داوطلبان فراوانی برای پذیرش در این دانشگاه ها اقدام می کنند. اگر شما نیز مایل هستید برای تحصیل به این شهر مهاجرت کنید، می توانید از خدمات مؤسسه ما استفاده کنید.

هزینه های زندگی در مقایسه با سایر شهرها در کانادا بالاتر است. از لحاظ هزینه های زندگی تورنتو دومین شهر کانادا است. دستمزدها نیز به نسبت هزینه های زندگی در تورنتو بالا است. افراد شاغل در تورنتو غالباً مبالغ مناسبی به عنوان حقوق دریافت می کنند. بنابراین عموماً هزینه های زندگی به نسبت درآمدها معقول است.

بهترین شهر کانادا

ونکوور از شهرهای مورد توجه ایرانیان در کانادا 

بزرگترین شهر در استان بریتیش کلمبیا شهر ونکوور است.  جمعیت ونکوور بیش از ۲.۵ میلیون نفر است و به این ترتیب سومین کلان شهر کانادا به حساب می آید.

ونکوور پرتراکم ترین شهر در کانادا است. علیرغم جمعیت زیادی که این شهر دارد، ۴۴ درصد از جمعیت را اهالی آسیای شرقی تشکیل می دهند و تعداد ایرانیان مقیم در ونکوور بسیار اندک است.

ونکوور یکی از مهم ترین بنادر ورودی در کانادا محسوب می شود.

صنایع غالب در ونکوور بیشتر در حوزه چوب، جنگلداری و معادن است. البته در سال های اخیر، صنایع متنوعی در حوزه تکنولوژی و ساخت بازی، فعالیت های تجاری و صنایع فیلم و تلویزیون، در این شهر توسعه یافته اند.

میانگین هزینه های زندگی یک فرد در ونکوور چیزی حدود ۳۳۰۰ دلار کانادا است. میانگین درآمدها نیز در حدود ۴۵۰۰ دلار است.

ونکوور از نظر شاخص هزینه های زندگی در رتبه ۱۵۵ قرار گرفته است.

 

شهر اوتاوا برای اقامت ایرانیان

پایتخت کانادا شهر اوتاوا است و جمعیت اوتاوا در حال حاضر زیر یک میلیون نفر است.

چهارمین شهر بزرگ کانادا شهر اوتاوا است.

بر اساس گزارشی که در سال ۲۰۱۹ در مجله تلگراف منتشر شده است، اوتاوا  چهارمین شهر پاکیزه  در جهان نامیده شده است.

در اوتاوا میانگین دمای هوا بین ۴۰ تا ۱۵- درجه است.

کانادا یکی از مقاصد محبوب ایرانیان برای اهداف تحصیلی و آموزشی است. در این میان شهر اوتاوا بالاترین نرخ سواد در این کشور را به خود اختصاص داده است.

 

بهترین شهر کانادا

تقریباً نصف جمعیت ساکن در شهر اوتاوا حداقل درجه کارشناسی را اخذ کرده اند.

از نظر پذیرش دانشجویان در رشته ها و مقاطع مختلف تحصیلی در کانادا، شهر اوتاوا در رتبه ششم قرار دارد.

دو دانشگاه “اوتاوا” و “چارلتون”، دانشگاه های بزرگ شهر اوتاوا هستند. این دانشگاه ها از لحاظ رتبه علمی جایگاه بسیار مطلوبی در میان دانشگاه های جهان دارند.

همچنین اوتاوا دارای بیش از ۳۱۰ مدرسه است. در این مدارس دانش آموزان آموزش ها را به زبان های انگلیسی و  فرانسوی دریافت می کنند.

اوتاوا مقصد مناسبی برای علاقه مندان به فرهنگ و هنر نیز هست. سالن های تئاتر، گالری های هنرمندان، سینماهای مجلل و مراکز هنری فراوانی در این شهر برای بازدید و استفاده ساکنان وجود دارد.

ضمناً سالن های ورزشی بخصوص در ارتباط با ورزش های زمستانی، مهم ترین جایگاه برای گذراندن اوقات فراغت در زمینه های ورزشی در اوتاوا هستند.

اوتاوا را می توان مقصدی جذاب برای ایرانیان علاقه مند به دانش، فرهنگ، ورزش و هنر در کانادا دانست.

اگر مهاجرت به کانادا را برای ترسیم آینده ای روشن برای خود و فرزندانتان در نظر دارید و به دنبال راهی مطمئن و سریع برای دریافت اقامت دائم کانادا هستید، موسسه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴ با تیمی متخصص از وکلا و مشاوران مهاجرتی، شما را در یافتن بهترین شرایط مهاجرت به کانادا یاری می نماید.

برای اطلاعات بیشتر به وبسایت موسسه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴ (https://atlantic724.com/) مراجعه کنید.

نظرات