فیلم کامل اجرای مداحی پرشور محمدحسین پویانفر در کابل و واکنش ها را ببینید

0

فیلم کامل اجرای مداحی پرشور محمدحسین پویانفر در کابل و واکنش ها را ببینید

فیلم کامل اجرای مداحی محمدحسین پویانفر در تکیه چنداول کابل در افغانستان و واکنش ها را ببینید در فیلم مداحی و نوحه خوانی محمدحسین پویانفر در کابل به نام مداحی عزیزم حسین سلام و بال و پرم باش تاج سرم باش که باعث تحسین مردم افغانستان و کاربران شبکه اجتماعی شد را در ادامه از مجله حرف تازه دانلود کنید

مداحی محمدحسین پویانفر در کابل

مداحی محمدحسین پویانفر در کابل

در شب های ۱۳ و ۱۴ محرم ۱۴۰۱ بود، محمدحسین پویانفر، به دعوت شیعیان افغانستان در تکیه چنداول کابل، منطقه شیعه نشین در کابل اجرای مداحی بسیار زیبایی انجام داد که بازتاب گسترده ای در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی داشت. او مداحی و نوحه ای به نام عزیزم حسین سلام و به تو از دور سلام را اجرا کرد که با استقبال زیادی مواجه شد. در ادامه ویدئوی مداحی محمدحسین پویانفر در کابل برای اباعبدالله الحسین علیه السلام را در زیر تماشا کنید:

دانلود ویدئو

اجرای مرثیه خوانی و مداحی پرشور و بسیار زیبای محمدحسین پویانفر مداح سرشناس کشورمان در شب‌های ۱۳ و ۱۴ ماه محرم در تِکیه‌ خانه عمومی چِنداوُل کابل با استقبال بسیار بالای مردم این کشور مواجه شد. لازم به ذکر است که امسال برای نخستین‌بار در این سال‌ها در ایام محرم، فرصتی دست داد تا به دعوت جوانان شیعه افغانستان محمدحسین پویانفر در این کشور حضور پیدا کرد و به مداحی پرداخت.

پویانفر در پایان این دو شب عزاداری با انتشار ویدئویی از این مراسم در فضای مجازی نوشت: «از هتل اسپیناسِ سعادت‌آباد… تا کوچه‌پس‌کوچه‌های دروازه غار! از برج‌نشین‌هاى نیاوران… تا کارتن‌خواب‌هاى مولوى! از نماز شب‌خوان‌ها… تا لات و لوت‌ها! همه به تو امید دارند! تَهِ عاطفه‌اى… تو حسین همه‌اى!

کاش یک روز، بتوان عرض ارادت این مردم شریف را از نزدیک ببینید. مردم کابل، حرف ندارند. چقدر خوشبختم که… می‌توانم کنار این عزیزان، خدمتگزاری کنم.»

مداحی محمدحسین پویانفر در کابل

تکیه چنداول کابل کجاست

تکیه چنداول در بخش شیعه‌ نشین کابل پایتخت افغانستان است. این تکیه، سال ۱۳۱۷ شمسی در دوران پادشاهی محمد نادرشاه توسط سیداحمد کابلی مشهور به میرعلی احمد حجت از علمای شیعه افغانستان پایه‌گذاری شد. میرعلی احمد حجت منزلی برای احداث حسینیه خریداری کرد و آن مکان را تکیه خانه عمومی نامید. گفته شده است این مکان پیش‌تر نیز محل عزاداری مخفیانه شیعیان در چنداول بوده است.

در کابل، همه‌ ساله با فرارسیدن ماه محرم، مجالس عزاداری امام حسین(ع) در تکیه‌ ها، حسینیه‌ ها و مساجد شهر برگزار می‌شود مخصوصا در شب دهم، روز عاشورا و شب یازدهم، مجالس مدیحه‌سرایی، ذکر و ختم قرآن در مکان‌های مذهبی، مانند مسجد «شاه دوشمشیره»، «شهدای صالحین» و «جابر انصار» برگزار می‌کنند.

پویانفر در این مجالس نوحه‌های مختلفی را خواند که همگی با استقبال شیعیان افغانستان مواجه شد و این نوحه‌‌ها را با او همخوانی می‌کردند.

در شب دوم این مراسم در شب چهاردهم ماه محرم نیز جمعیت قبال توجهی حضور پیدا کرد و محمدحسین پویانفر به مرثیه‌خوانی پرداخت. او در این شب نوحه مشهور «عزیزم حسین» خود را خواند که عزاداران افغانستان در حالی که آن را حفظ بودند، با او همراهی کردند. در بخشی از این نوحه که به سفر اربعین حسینی اشاره شد، افغانستانی‌ها اشک ریختند و سینه زدند. شعر این بخش نوحه به شرح زیر است:

بال و پرم باش تاج سرم باش

به یاد من شبای جمعه تو حرم باش

فکر جواز کربلای مادرم باش

تو موکبای اربعین منتظرم باش

رو برنگردون از من یا حسین‌

عفوا‌ یا حسین‌ عفوا‌ یا‌ حسین

شرمندتم من قلبا یا حسین

عفوا‌ یا حسین‌ عفوا‌ یا‌ حسین

بی حرف و حدیث دوست دارم

روی قلبم بنویس دوست دارم

هیشکی مثل تو نیست

دوست دارم دوست دارم دوست دارم

واکنش کاربران

حب الحسین یجمعنا

*****
رحم الله من نادی یا حسین

*****
پویانفر دوست داشتنی

****
خدا از همه رو قبول کنه

****
حسین نقطه ی مشترک تمام شیعیان و دلسوختگان جهان است

****
ماشاءالله ، چقدر خوووووب

****
عزیزم حسین “ع”

****

خدا عزتشو روز به روز بیشتر کنه ،پسر من مهد کودکی بود با اولین مداحی ای که ارتباط برقرار کرد عشق یعنی به تو رسیدن بود

*****

شکر خدا را که در پناه حسینم

****
به امید روزی که امام زمان بیان و همه ناامنی ها از بین بره …مردم جهان همه در صلح آرامش و عشق حسینی برای خدا بندگی کنن

*****
جانم حسین

****

ماشاءالله آقای پویانفر…اجرکم عندالله

*****

کار فرهنگی خوب

***
خدا قوت

****
طالبان چقدر مهربون شده

****

خداوند همه‌ی شیعیان را حفظ کنه خصوصا برادران افغانستانی ها

****

ایشون مجری برنامه مهلا هستن؟

****

چقدر بده حتی با دیدن تصاویر هم حس نا امنی به آدم دست بده بندگان خدا چقدر سخته …

****

لبیک یا حسین علیه السلام

***

نظرات