قیمت ترموود

0

برخی از افراد بعد از تماس و سفارش ترموود به دلیل قیمت آن به مشکل برمی‌ خورند زیرا درباره چگونگی اندازه‌گیری متراژ اطلاعات درستی در دست ندارند.

در بازار واحد فروش چوب ترموود به صورت مترمربع است و متریال ترموود به شکل الوارهای چوبی در متراژهای گوناگون وجود دارند.

ترموود چیست؟

یکی از متریال‌هایی که امروزه بسیار پرکاربرد واقع شده است ترموود می ‌باشد. ترموود به چوبی گفته می ‌شود که طی فرایند حرارتی اصلاح شده است. این متریال در کل دنیا مورد استفاده قرار می ‌گیرد و هر روزه کاربرد آن بیش‌تر شده و همین امر باعث شده است تا  از ترموود بیش از پیش استفاده کنند.

بهتر است بدانید که هر نوع چوب را نمی ‌توان برای تبدیل کردن به چوب ترموود به‌ کار برد چراکه چوب مخصوص ترموود بعد از حرارت دیدن ویژگی‌هایی دارد که باعث شده از سایر چوب‌ها متمایز شود.

آشنا شدن با مزایا و ویژگی‌های چوب ترموود

  • بالا رفتن مقاومت آن در برابر خیسی و رطوبت
  • مقاوم شدن در برابر ورود حشرات و قارچ‌ها که اصلی‌ترین عامل آسیب رسیدن به چوب است
  • مقاوم بودن چوب ترموود در برابر تغییرات آب و هوا
  • وجود ظاهر شیک و زیبا
  • دارا بودن وزن سبک
  • مقاوم بودن چوب در برابر رطوبت و تغییرات آب و هوایی باعث شده است تا شکل و فرم چوب تغییر نکند

چوب ترموود به نسبت دیگر متریال‌هایی که در بازار موجود هستند از زیبایی خاصی برخوردار است و نکته مهم‌تری که وجود دارد این است که هزینه نگهداری و تعمیر آن بسیار کم‌تر از سایر متریال‌ها است.

اندازه‌گیری چوب ترموود بر حسب مترمکعب

در ایران واحد مترمکعب برای بسیاری از موارد از جمله چوب ترموود به کار برده می ‌شود، اما محاسبه مصرف کالا برای ساختمان‌ها متنوع است برای مثال در زمان محاسبه وزن فلزهایی مانند تیرآهن، میلگرد یا… واحدهای طول یا وزن کاربردی می‌ باشند چراکه مهندسین ساختمان با این اندازه‌گیری‌ها می ‌توانند مصالح ساختمانی مورد نیاز را محاسبه کنند و به اندازه سفارش دهند.

در برخی مواقع نیز بعد از پرداخت اندازه‌گیری الوار‌ها و محاسبه قیمت آن از واحد متر طول نیز استفاده می‌ کنند. در این زمان محاسبه الوار با در نظر گرفتن سایز و ضخامت آن از طریق متر طول انجام می ‌گیرد. اما در نظر داشته باشید که هیچ فرقی در قیمت نخواهد کرد شما چه از طریق متر طول و چه از طریق مترمکعب محاسبات را انجام دهید به یک قیمت واحد می‌ رسید.

درباره قیمت هر مترمکعب ترموود بدانید

ترموودها دارای انواع گوناگونی هستند که وجود کیفیت‌های مختلف موجب این گوناگونی شده است همین امر موجب شده تا قیمت چوب فنلاندی با سایر چوب­های ترموود بسیار متفاوت باشد.

برای مثال: تفاوت زیادی بین قیمت هر مترمکعب چوب ترموود ایرانی و هر مترمکعب چوب ترموود کاج فنلاندی وجود دارد. دلیل تفاوت بالای قیمت این دو تنها در کیفیت آن‌ها است.

مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت ترموود

از مهم‌ترین عوامل موثر در قیمت محصولات وارداتی مانند ترموود نوسانات قیمت ارز می ‌باشد که در ایران با آن مواجهه هستیم.

به گفته پایگاه داده قیمت چوب Forest Market فنلاند که دارای بیست و پنج سال سابقه معامله و فروش ترموود چوب است عوامل موثر بر نوسانات قیمت ترموود را قیمت و حجم براساس کلاس الوار که شامل نوع تراش نوع چوب و اره، اندازه تراکت الوار ترموود، کیفیت چوب و شرایط آب و هوایی منطقه‌ای که در آن مشغول پرورش ترموود هستند و سایر موارد می ‌داند.

چگونگی محاسبه قیمت ترموود

در کشورمان ایران نحوه محاسبه کردن قیمت ترمـوود طبق برآورد میزان چوب ترمـوود مصرفی در نمای ساختمان‌ها و یا در قسمت‌هایی از کف‌پوش که مورد استفاده قرار می‌ گیرد و براساس واحد مترمکعب انجام می ‌شود. به طور کلی واحد مترمکعب برای محاسبه قیمت مورد استفاده قرار می‌ گیرید.

قیمت ترموود

محاسبه قیمت چوب ترموود با کمک فرمول

عوامل مهم دیگری که در محاسبه قیمت ترموود موثر است درجه کیفیت نوع چوب، گرید، اندازه تراکت الوار ترمـوود، تراش ترموود و… می ‌باشد. در ایران ترموودهایی که وجود دارند از برند روسی، چینی، فنلاندی و ایرانی می ‌باشند که هرکدام از این ترموودها دارای انواع گوناگونی هستند. گرید به تفاوت در نوع ترمـوود می ‌گویند که یکی از مهم‌ترین فرمول­ها برای محاسبه قیمت چوب ترموود گرید نام دارد.

بهتر است بدانید که قیمت دیگر اجزا در هنگام سفارش بسیار کم خواهد بود و همین امر باعث می ‌شود تا در زمان سفارش میزان تعداد آن چندان اهمیت نداشته باشد.

اقدامات عمده‌ای که در زمان آماده کردن سفارش خرید چوب ترمـوود توسط مراکز ارائه دهنده ترمـوود صورت می ‌گیرد، شمارش تعداد، جست‌وجوی محصول در انبار، بسته بندی و حمل سفارشات به محل گفته شده توسط مشتری می ‌باشد.

به طور کلی زمان آماده سازی سفارش‌ها چه به شکل انبوه چه به میزان کم برای فروشنده تفاوت چشمگیری به همراه ندارد.

حالا بهتر است بدانید که فرمول محاسبه کردن قیمت ترمـوود مورد نیاز در هر پروژه بسته به گرید و کیفیت الوار، نوع ترمـوود از لحاظ وارداتی بودن یا ایرانی بودن آن، مقدار مورد نیاز، نوسانات در بازار ارز و تورم در هنگام ثبت سفارش‌ها بستگی دارد.

اگر نمی ‌دانید که به چه نوع ترموودی احتیاج دارید بهتر است از یک فرد آگاه یا کارشناسان معتبر تولید کننده ترمـوود کمک بگیرید تا آن‌ها با مشورت دادن شما را برای خرید مناسب راهنمایی کنند.

آشنایی با ابزارهای صنعت ترمـوود که بسیار پرکاربرد هستند

تعداد زیادی از تولیدات صنعت چوب ترمـوود در صنایع گوناگونی مانند کابینت سازی، مبل سازی، ساخت دکوراسیون ساختمان و… کاربرد دارد.

متر از پرکاربردترین ابزاری است که در صنعت ترمـوود به کار برده می ‌شود از متر ساده طلقی برای اندازه گرفتن اجسام مختلف استفاده می کنند. اما در هنگام ساخت و کار با متر باید از دقت بسیار بالایی برخوردار بود. متر دارای انواع مختلفی است که بر اساس شرایط محیط، علم و شاخه کار، حرفه و صنعت و مهندسی تقسیم بندی می ‌شود.

آشنا شدن با انواع مختلف متر

  • متر باتری دار اتوماتیک
  • متر مهندسی
  • متر لیزری
  • مترچرخ دار
  • متر فایبرگلاس

دریل

یکی دیگر از ابزارهای مهم در ابزارهای مصرفی موجود در بازار دریل است که دارای ابزار حرفه‌ای و ابزار مخصوص مصارف خانگی است از این دستگاه برای سوراخ کردن فلزات، چوب و پلاستیک و یا هر شیء دیگر استفاده می ‌کنند.

از دیگر ابزارهای مهمی که در صنعت ترمـوود از آن‌ها استفاده می ‌کنند می‌ توان به مواردی مانند چکش پلاستیکی، شاقول، گرد بر، اره دیسکی، تراز، فارسی بر و سنباده لرزان اشاره کرد. تمامی این ابزارها که نام برده‌ایم برای استفاده در صنعت ترمـوود می ‌باشند و برای افرادی مناسب هستند که با کارهای چوبی سروکار دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید رنگ ترموود ، اجرای رنگ ترمووود ، تعمیرات و تغییرات رنگ چوب ترمو و … از طریق روش های زیر اقدام فرمایید.

راه های ارتباطی با کارشناسان رنگ ترموود کیم : ۰۹۱۲۲۰۶۳۴۸۱ – ۲۶۸۵۷۲۳۲ – ۲۶۸۵۷۱۱۴

نظرات