کویر گردی یا سفر به طبیعت شمال

0

کویر گردی یا سفر به طبیعت شمال

سفر یکی از محبوب‌ترین تفریحات افراد است. هنگامی که تصمیم به سفر می‌گیرید، یکی از اصلی‌ترین چالش‌های روبروی شما انتخاب مقصد سفر است. برای انتخاب یک مقصد خوب بهتر است تا به نکاتی توجه داشته باشید، یکی از مهمترین نکات، توجه به علایق خودتان است. به این منظور بهتر است یک لیست از اماکن یا شهرهای مورد علاقه خود تهیه کنید، یا اینکه کارهایی را که دوست دارید، برای اولین بار تجربه کنید را لیست کنید.

کویر گردی یا شمال

سپس با توجه به علاقمندی‌های خود بررسی کنید تا چه مقصدی می‌تواند بهترین گزینه برای علاقمندی‌های شما باشد تا یک سفر خاطره‌ انگیز برای شما رقم بخورد. به این نکته توجه داشته باشید که تنها در نظر گرفتن علایق شخصی زمانی مناسب است که شما قصد دارید تا تنهایی به سفر بروید.

اگر سفر شما به صورت گروهی است، علاقه دیگر همسفران خود را نیز در نظر بگیرید. سپس با توجه به علایق مشترک خود یک مکان مناسب را انتخاب کنید. از جمله محبوب‌ترین مقاصد برای سفر می‌توان به کویر و طبیعت شمال اشاره کرد. هر کدام از این مقاصد خصوصیات خاص خود و طرفداران خود را دارند. در ادامه به توضیح بیشتر در مورد ویژگی‌های هر کدام آنها می‌پردازیم. آگاهی بیشتر به شما کمک می‌کند تا انتخاب بهتری داشته باشید.  شما میتوانید اقدام به اجاره ویلا در شمال یا اجاره ویلا در رامسر یا هر شهر شمالی  یا جنوبی کشور کنید و با سفر دسته جمعی هزین هها را سرشکن کنید.

کویر گردی

متاسفانه در خصوص کویر و کویر گردی باورهای اشتباه زیادی وجود دارد. برخی از افراد کویر را تنها به بی آبی و خزندگان خطرناک می‌شناسند، در صورتی که واقعیت کویر گردی متفاوت است و کویر هم جذابیت‌های گردشگری خاص خود را دارد. جذابیت‌های کویر گردی به اندازه‌ای است که اگر یکبار آن را تجربه کنید، حتما مجددا به کویر باز خواهید گشت.

جاذبه‌های کویر

یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌های کویر سکوت و آرامش آن است. در کویر می‌توانید از هیاهو و شلوغی زندگی شهری فاصله بگیرید. دشت‌های پهناور و ساکت کویر نیز دارای حیات وحش مخصوص به خود هستند‌.

گیاهان و خزندگانی که به دلیل گرمای روز بیشتر در طول شب بر روی زمین ظاهر می‌شوند. این موضوع سبب شده تا روزها سکوت کویر را فرا گیرد. ممکن است بگویید که دیدن تپه‌های شنی کویر ممکن است تنها چند ساعت برای شما جذاب باشد، نگران نباشید کویر گردی تفریحات و سرگرمی‌های زیادی دارد که در تمام مدت سفر خود می‌توانید از آنها لذت ببرید.

هیجان در کویر

از سافاری و آفرود می‌توان به عنوان هیجان انگیزترین قسمت کویر گردی یاد کرد. برای تجربه سرعت در دل کویر و تپه‌های آن می‌توانید سوار یک آفرود شوید، به راننده اعتماد کنید تا با رانندگی در دل تپه‌های کویر یک تجربه جدید را برای شما رقم بزند. بیشتر لذت آفرود سواری زمانی است که گذر از روی تپه‌ای بزرگ سبب می‌شود تا برای چند لحظه بی وزنی بر روی هوا را تجربه کنید و سپس بر روی شن‌های نرم کویر فرود بیاید و به مسیر خود ادامه دهید.

از دیگر تفریحات کویر گردی موتور سواری آن است که می‌تواند برای افراد به خصوص علاقمندان به موتور سواری یک تجربه مهیج باشد. تصور کنید با سرعت زیادی از روی شن‌های کویر در حالی که شن‌ها به دلیل حرکت شما در هوا معلق می‌شوند گذر کنید. اگر مهارت کافی در موتور سواری را دارا هستید می‌توانید خودتان هدایت موتور را بر عهده بگیرید، در غیر اینصورت رانندگانی هستند که می‌توانند شما را همراهی کنند. از دیگر جذابیت‌های کویر هم می‌توان به آسمان شب آن اشاره کرد که یک تصویر خیره کننده را برای شما رقم می‌زند.

کویر گردی یا شمال

سفر به طبیعت شمال

ایران از جمله کشورهای چهار فصل محسوب می‌شود که شهرهای مختلف آن آب و هوای خاص خود را دارند‌. یکی از زیباترین و خوش آب و هواترین مناطق ایران قسمت شمالی ایران است. بیشتر افراد برای سفر این مناطق را انتخاب می‌کنند. محبوبیت این مناطق سبب شده تا از آنها به عنوان مناطق گردشگری ایران یاد کرد که هر ساله بازدید کنندگان زیادی دارد.

جدای از آب و هوا و پوشش گیاهی بسیار زیبایی که شمال ایران دارد، عوامل دیگری نیز در محبوبیت آن به عنوان مقصد سفر موثر هستند که از آن جمله می‌توان به اماکن تفریحی و دیدنی آن اشاره کرد. یکی از دیدنی‌ترین مکان‌ها قسمت‌های بکر شمال است. منظور قسمت‌هایی می‌باشد که هنوز در آنها ساخت و سازی صورت نگرفته و شما می‌توانید طبیعت دست نخورده را مشاهده کنید. جدای از پوشش گیاهی و مناطق سرسبز طبیعت شمال مملو از آبشارها و دریاچه‌های دیدنی است. دیدن یک آبشار بلند و زیبا در دل طبیعت می‌تواند بسیار چشم نواز باشد.

مناطق گردشگری شمال

فیلبند خود از جمله مناطق گردشگری محبوب طبیعت شمال محسوب می‌شود. منطقه‌ای که به ابرهای سرگردان خود مشهور است. در این منطقه ارتفاع ابرها در مقایسه با دیگر مناطق کمتر است در نتیجه فاصله کمتری تا زمین دارند و این موضوع سبب شده تا در تمام ایام سال آب و هوای فیلبند سرد باشد.

اگر علاقمند به فرهنگ و تاریخ هستید، موزه‌های جذاب زیادی نیز در شمال وجود دارد. موزه‌هایی که با در معرض دید قرار دادن آثار تاریخی این منطقه شما را با تاریخ و آداب و رسوم مردم شمال در گذشته بیشتر آشنا می‌کند.

اجاره ویلای استخردار کردان

سفر به شهرهایی که با محل زندگی شما فاصله زیادی دارند، نیازمند داشتن وقت بیشتری است. در برخی موارد افراد تمایل دارند تا در فرصت تعطیلات چند روزه‌ای که پیش رو دارند به سفر بروند تا از روزمرگی‌های زندگی خود در شهری مثل تهران فراغت یابند. در چنین مواقعی بهترین پیشنهاد برای اشخاص سفر به جاذبه‌های دیدنی نزدیک تهران است.

یکی از مکان‌های دیدنی و زیبا در اطراف تهران روستا کردان نام دارد. در گذشته بیشتر ساخت و سازهای کردان خانه بوده است، اما امروزه استقبال زیاد افراد از طبیعت زیبای آن سبب شده تا شاهد ویلاهای زیادی در این منطقه باشید. به همین دلیل اگر تمایل داشته باشید، شرایط برای اجاره ویلای استخردار کردان فراهم است.

لازم به توضیح است که روستای کردان به دلیل محبوبیت زیاد در مقایسه با دیگر روستاهای ایران امکانات بیشتری دارد. ویلاهای موجود در این منطقه نیز متنوع هستند. برخی از ویلاها امکاناتی نظیر اتاق بدنسازی، زمین تنیس، استخر و.. را دارا هستند، بنابراین اگر قصد اجاره ویلا استخر دار کردان را دارید، بهتر است به امکانات ویلای مورد نظر خود توجه داشته باشید.

کویر گردی یا شمال

در این مقاله به توضیح بیشتر در مورد نکاتی پرداختیم که برای انتخاب مقصد سفر بهتر است به آن توجه داشته باشید. با توجه به اینکه سفر فرصتی برای استراحت و تفریح است، بهتر است تا مقصدی را انتخاب کنید که برای شما لذت بخش باشد. هر یک از مقاصد گردشگری جذابیت‌های خاص خود را دارند و انتخاب به شما بستگی دارد که علاقمند به کدام نوع از جذابیت‌های سفر هستید.

علاوه بر این اطلاعات بیشتری در مورد اجاره ویلای استخردار کردان کسب کردید. در این خصوص هم دانستید که استقبال زیاد گردشگران از روستای کردان سبب شده تا ویلاهای زیادی با امکانات متنوعی در این منطقه ساخته شود که استخر تنها یکی از امکانات موجود است.

نظرات