دانلود ۲ کلیپ کوتاه و غمگین ترکی حضرت رقیه محرم ۱۴۰۱ واتساپ و استوری

0

۲ کلیپ کوتاه و غمگین ترکی حضرت رقیه و شب سوم محرم ۱۴۰۱ واتساپ و استوری اینستاگرام با مداحی و نوحه سوزناک جدید مداحان مشهور آذری زبان– دانلود کلیپ کوتاه حضرت رقیه ترکی و آذری به زبان ترکی و آذری با مداحی جانسوز ترکی و آذری درباره حضرت رقیه در شب سوم محرم همراه با زیباترین کلیپ ترکی حضرت رقیه سلام الله برای استوری اینستاگرام و وضعیت واتساپ و کلیپ استوری ترکی نوحه حضرت رقیه در شب سوم ماه محرم ۱۴۰۱ به زبان آذری و ترکی برای و ضعیت واتساپ و استوری اینستاگرام از مجله حرف تازه دانلود کنید:

کلیپ استوری ترکی حضرت رقیه 1401 برای وضعیت واتساپ و اینستاگرام

دانلود ۲ کلیپ کوتاه و غمگین ترکی حضرت رقیه محرم ۱۴۰۱ واتساپ و استوری اینستاگرام

چند ویدئو و کلیپ استوری کوتاه حضرت رقیه در شب سوم ماه محرم برای وضعیت واتساپ و استوری اینستاگرام و کلیپ فیلم کوتاه و غمگین حضرت رقیه به زبان ترکی برای وضعیت واتساپ برای استوری اینستاگرام را در ادامه دانلود کنید:

دانلود ویدئو

دانلود ویدئو

حضرت رقیه علیها السلام فرزند امام حسین علیه السلام امام سوم شیعیان است. نام ایشان فاطمه، مادرش ام اسحاق دختر طلحه بن عبدالله تیمیه بوده و در سال پنجاه و هفت هجری در مدینه دیده به جهان گشوده است. پس از عاشورا در جمع اسیران حضور داشته و در چهار سالگی در صفر سال شصت و یک هجری چند روز پس از دیدن سر مبارک پدرش، در خانه یزید وفات کرده و همان جا به خاک سپرده شده است. ذکر نام رقیه در منابع تاریخی به قرن دوم برمی گردد که از منابع ان می توان به کتاب مقتل الرقیه به نقل از کتاب منتخب التواریخ اشاره کرد.

 

درباره سن حضرت نیز در منابع تاریخی اختلاف است:

۱. برخی ایشان را سه ساله معرفی کرده اند (طریحی، بی تا: ۱۳۶؛ شاه عبدالعظیمی، ۱۴۱۱: ۱۷۹) و سال ولادت ایشان را سال پنجاه و هشت دانسته اند.

۲. برخی ایشان را چهار ساله دانسته اند (طبری، ۱۴۲۶: ۲/ ۱۷۹) و بر این باورند که ان حضرت در سال پنجاه و هفت به دنیا امده است.

پس از عماد الدین طبری در کتاب کامل بهایی، ملاحسین واعظ کاشفی در روضهالشهدا – که نسبت به کامل بهایی کتابی ضعیف تر است – مطالب طبری را با تفصیلی بیشتر مطرح می کند؛ اما همچنان نامی از کودک نمی برد و او را چهار ساله ذکر کرده و محل وفاتش را کوشک (کاخ) یزید می داند (واعظ کاشفی سبزواری، ۱۳۷۲: ۸۷؛ محمدی ری شهری، ۱۳۹۱: ۱/۱۴۹).

با توجه به ان که منابع ذکر شده در مورد دوم قدیمی ترند و کامل بهایی مربوط به قرن هشتم و روضه الشهدا مربوط به قرن دهم هجری هستند، نتیجه می گیریم که حضرت در زمان وفات، چهار ساله بوده است.

محل دفن حضرت رقیه (س) کنار یک بازارچه قدیمی و با فاصله از مسجد اموی در دمشق قرار دارد و تا کنون چند بار تعمیر شده است. شواهد و مدارک درباره وجود شریف آن حضرت و استقرار قبر آن حضرت در مکان فعلی حرم مطهر ایشان همراه با معجزات و کرامات بسیار است. مرقد آن مخدره تبدیل به مرکزی برای تبلیغ شیعیان شد به طوری که جنایات معاویه نسبت به اسلام کمتر شد.

نظرات